Mag ik hier vliegen?

svlieger

Member
Lid geworden
19 apr 2022
Berichten
59
Waarderingsscore
31
Punten
18
Locatie
Zwolle
Website
www.stefanvlieger.com
Ik wil binnenkort een keer de oude binnenstad van Elburg gaan vastleggen. Volgens GoDrone ligt Elburg in een laagvlieggebied en 'Vliegen met een drone is verboden in een laagvlieggebied', zo staat er te lezen.

Maar: als ik op Aeret kijk, lees ik daar dat vliegen in Elburg is toegestaan tot een maximum hoogte van 30 meter.

Wat is nu de juiste informatie?
 
GoDrone app geeft ook aan dat het laagvlieggebied is, als je de hele NOTAM bekijk zie je dat je soms wel wat hoger mag vliegen

IMG_0723.JPG

Weet niet wat voor drone je hebt (gewicht), maar de kans bestaat dat je sowieso niet boven een stad mag vliegen..

Edit: Zie dat je de mini 2 dan mag het wel..
 
Laatst bewerkt:
GoDrone app geeft ook aan dat het laagvlieggebied is, als je de hele NOTAM bekijk zie je dat je soms wel wat hoger mag vliegen

Bekijk bijlage 3660

Weet niet wat voor drone je hebt (gewicht), maar de kans bestaat dat je sowieso niet boven een stad mag vliegen..

Edit: Zie dat je de mini 2 dan mag het wel..
Mini 2 heb ik inderdaad. Maar in het weekend (buiten de genoemde tijden) mag je dus hoger vliegen?
 
Mini 2 heb ik inderdaad. Maar in het weekend (buiten de genoemde tijden) mag je dus hoger vliegen?
Klopt, je mag hoger vliegen buiten de genoemde tijden. Ik ben benieuwd naar de opnames, het is daar prachtig!! Succes
 
Buiten de genoemde tijden is dit gebied niet aangemerkt als laagvlieggebied. Dus zijn er dan geen restricties.

mil.png