Mag ik boven Archeon vliegen?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Jaco Star

New Member
Lid geworden
16 mrt 2021
Berichten
4
Waarderingsscore
2
Punten
3
Leeftijd
52
Locatie
Alphen aan den Rijn
Archeon (historisch park in Alphen a/d Rijn) is nu gesloten wegens Corona. Ik heb sinds een paar weken een DJI Mini 2 en vroeg me af of ik daar nu een mooie vlucht en video mag maken. Kan iemand mij vertellen of dat zo is toegestaan of dat ik eerst toestemming moet vragen?
Alvast bedankt voor de input.
 
Volgens mij zijn er (vrijwel) geen mensen in het park als het gesloten is, dus zit je waarschijnlijk qua regels over afstand tot mensen en qua privacy niet verkeerd. Ook zie ik in de GoDrone app geen redenen dat je er niet zou mogen vliegen.

Bedenk je wel dat, als er iets mis mocht gaan waardoor je drone onbedoeld naar beneden komt, dat je hem via Archeon terug zult moeten gaan (laten) halen..

Eigen verantwoordelijkheid, uiteraard.
 
Laatst bewerkt:
Archeon (historisch park in Alphen a/d Rijn) is nu gesloten wegens Corona. Ik heb sinds een paar weken een DJI Mini 2 en vroeg me af of ik daar nu een mooie vlucht en video mag maken. Kan iemand mij vertellen of dat zo is toegestaan of dat ik eerst toestemming moet vragen?
Alvast bedankt voor de input.
Los van wettelijke bepalingen en regelgeving is er ook nog zoiets als: 'dat het mag wil niet zeggen dat het kan'.
Tegenwoordig is er al weerzin tegen het gebruik van drones. Een actie als deze kan weer munitie zijn voor tegenstanders.
 
Los van wettelijke bepalingen en regelgeving is er ook nog zoiets als: 'dat het mag wil niet zeggen dat het kan'.
Tegenwoordig is er al weerzin tegen het gebruik van drones. Een actie als deze kan weer munitie zijn voor tegenstanders.
Bedankt voor de input en ik ben het met bovenstaande eens. Ik heb dan ook een mail gestuurd aan Archeon om hen de vraag voor te leggen. Nu in afwachting van hun antwoord en zal daar ook naar handelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: PaulJ
Bedankt voor de input en ik ben het met bovenstaande eens. Ik heb dan ook een mail gestuurd aan Archeon om hen de vraag voor te leggen. Nu in afwachting van hun antwoord en zal daar ook naar handelen.
Dat is verstandig van je. Ik kan me herinneren dat de dronepiloot die een filmpje had gemaakt een een 'lege' Efteling door de politie thuis werd opgehaald. De Efteling was er niet van gediend.
 
  • Leuk
Waarderingen: PaulJ