Luchtruim nu deels dicht ?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Hallo, toevallig kwam ik deze post tegen op jullie forum. Zoals je zult begrijpen hechten we veel waarde aan de betrouwbaarheid van onze data, dus ik schrik een beetje van de melding dat NOTAMS niet door zouden komen. Ik heb meteen eea in EasyVFR en EasyVFR basic gecontrolleerd, maar beide nijmegen areas staan mooi weergegeven in beide. Zou je me een mailtje willen sturen zodat we kunnen kijken hoe we samen dit probleem kunnen analyseren? Misschien is het gewoon een filter dat onduidelijk is, maar als dat zo is dan moeten we dat aanpassen natuurlijk.

Mvg, Rob (EasyVFR ontwikkelaar)
Bericht verstuurd!

Verzonden met mijn BKL-L09 en de Dronepilots.nl app
 
Haha, ik kende Rob en Marcel wel als responsief, maar hier sta ik zelfs van te kijken :D
 
Rob, ik moet bekennen dat ik easyvfr best ingewikkeld vind. Is er een simpelen handreiking voor de deze app? Het ziet er visual goed uit maar ik denk voor vele drone vliegers te ingewikkeld. Ik heb een account voor de homebriefing maar op een kaartje is toch een stuk gemakkelijker. Deze link Flight Planning Map - Benelux | NOTAM Info werkt voor mij goed. Hoewel ik natuurlijk en zeker alles niet weet vandaar ik hier ook de vraag heb gesteld.




Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
EasyVFR is natuurlijk ook nooit bedoeld geweest voor dronepiloten ...
Ik denk dat Rob er van stond te kijken dat ook in deze sector zijn software gebruikt werd
Tekenend voor de behoefte aan een goede, complete, actuele app in de drone community, natuurlijk.


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
Ik kwam op de website van de KNVVL een beschrijving van een App tegen met de naam NOTAMs. De kosten hiervan bedragen nog geen € 6,-. Je kunt heel eenvoudig een luchthaven in de buurt kiezen of een vlucht aangeven tussen twee luchthavens waartussen het gebied ligt waar je met je drone wilt vliegen. Als je "Map" aanklikt, verschijnen de NOTAMS als pictogrammen op de kaart. Ik heb de App gekocht en kan niet anders zeggen: ziet er goed uit!
Dit is de link naar de pagina met een mooie video hoe het werkt: KNVvL Koninklijke Nederlandse Vereniging voor Luchtvaart
 
Rob, ik moet bekennen dat ik easyvfr best ingewikkeld vind. Is er een simpelen handreiking voor de deze app? Het ziet er visual goed uit maar ik denk voor vele drone vliegers te ingewikkeld. Ik heb een account voor de homebriefing maar op een kaartje is toch een stuk gemakkelijker. Deze link Flight Planning Map - Benelux | NOTAM Info werkt voor mij goed. Hoewel ik natuurlijk en zeker alles niet weet vandaar ik hier ook de vraag heb gesteld.




Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
Sorry voor de late reactie! Ik snap helemaal wat je bedoeld, NOTAMS zijn ook best ingewikkeld. Dat geld niet alleen voor drone vliegers, de meeste luchtvaartdeelnemers hebben er moeite mee. EasyVFR basic NL versie 3 was een "eerste poging" om dit makkelijker te maken voor alle luchtvaartliefhebbers in Nederland. We zijn nu bezig met Versie 4, die aan het eind van dit jaar klaar moet zijn. Die versie zal zich veel meer kunnen aanpassen aan de aard van de gebruiker : Voor een drone vlieger zal die net iets anders werken/filteren als voor een zweefvlieger; en voor een ballonvaarder weer net iets anders. Als iemand enige suggestie heeft hoe we dit kunnen verbeteren aarzel dan niet om mij een mail of een pm te sturen! We hebben niet alle wijsheid in pacht en zijn sterk afhankelijk van ieders input!
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr
Ik wilde vandaag de NOTAMs App voor iOS ook op mijn andere iPhone installeren, maar deze blijkt ineens niet meer n de Nederlandse AppStore te zitten. Of dit tijdelijk is weet ik niet, maar ik vind het wel jammer want het zag er erg goed uit moet ik zeggen.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app