Lopen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

vayreda

Active Member
Lid geworden
21 apr 2017
Berichten
539
Waarderingsscore
124
Punten
43
Leeftijd
70
Locatie
Zandvoort
Kan iemand mij helpen met volgende? Ben bezig met een opdracht om een bedrijf binnen te filmen met mijn Mavic Pro(nog niet gedaan) Maar als eerste ben ik buiten gaan filmen met de Drone, aangezien ik daar niet mag vliegen heb ik de drone voorzien van een Katana van Polar pro ( een soort Gimbal) Het shot is vanaf een kleine afstand van het gebouw richting de deur te lopen en om daarna binnen verder te gaan vliegen. De video is keurig qua beeld etc. alleen zie je dat ik loop (gaat lichtelijk op en neer) Nu werk ik met FCPX maar met de Stabilisatie functie krijg ik het op en neer er niet uit. Dan maar met after effects (video bekeken op YouTube) maar dat lukt ook niet, dus mijn vraag heeft iemand een oplossing?
 
Helaas, dit soort beweging is heel moeilijk weg te krijgen met stabilisatietools zoals die in FCPX. Dat is meer ingericht op het ongedaan maken van kleine rotaties in het beeld (zoals je die krijgt als je een camera in de hand houdt tijdens het filmen terwijl je gewoon stilstaat), niet zozeer op op-en-neergaande loopbewegingen.

Een oplossing die zou kunnen werken is ReelSteady. Dat is een stuk software dat echt bizar goed is in het stabiliseren van video. Alleen is dit jammer genoeg alleen beschikbaar als plugin voor Adobe Premiere.

Een andere 'oplossing' is om in FCPX de mate van stabilisatie wat verder op te schroeven (dat kan met een slider). Je zou ook de video kunnen stabiliseren met FCPX, die dan exporteren en vervolgens dit bestand weer importeren om er nog een keer de stabilisatie op los te laten. Niet ideaal maar wellicht helpt het genoeg.

Verder een tip voor de volgende keer: het kenmerkende gimbaldeinen is een stuk minder als je ervoor zorgt niet al te dicht langs objecten te lopen. Verder zijn er bepaalde looptechnieken die ook helpen (alsof je met een denkbeeldig ei tussen je knieën loopt). Het ziet er alleen niet uit, als iemand je bezig ziet ;)

Nog een laatste optie: vlieg met de drone naar de deur en pak hem dan met de hand over. Dat heeft DJI wel eens laten zien in deze video: Deze korte film werd in zijn geheel met de Inspire 2 opgenomen
 
  • Leuk
Waarderingen: vayreda