Login problemen

Vandam

New Member
Lid geworden
23 okt 2023
Waarderingsscore
2
Punten
3
Leeftijd
70
Ik heb zojuist een 2dehands DJI Phantom 4 PRO + gekocht ter vervanging van een gecrashte Phantom 4 ( melding "Batterie damage" op 5m hoogte).

Ik ben nu al een week bezig met proberen opstarten van de drone, zonder resultaat.

Dit is het verloop van de acties:

• Heb de drone zien vliegen bij de aankoop
  • Heb thuis gemerkt dat de updates verouderd waren en wou deze op mijn account krijgen. De kaarten waren enkel van China
  • Heb een Factory data reset uitgevoerd
  • Daarna proberen inloggen maar krijg steeds de boodschap “Network unavailable”
  • Controle gedaan van Wifi, het icoontje van Wifi is actief, sterk signaal. Bij "forgot password" krijg ik de mail terug om password aan te passen
  • Pogingen onder nomen via verschillende routers, ook de GSM gebruikt, geen login
  • Poging om te verbinden met DJI Assistent 2 lukt niet met USB kabel, geen koppeling
  • Verbinding maken met drone via DJI Assistent 2 lukt wel
  • Update uitgevoerd, boodschap “failed to check firmware package, check network”
  • Update controler op SD card gezet en daarna in controler geplaatst. (huidige versie V01.0202.00) nieuwe versie GL300E_v1430_20200519.zip. Proberen starten met Local update: boodschap “No update found”
  • Via USB kabel vind ik de bestanden terug op mijn PC, die op SD kaart zitten en ik zie ook de controler, dus verbinding actief
  • De timezone goed gezet, eerst op Brussel, en dan ook eens op Amsterdam, geen resultaat
  • Heb ondertussen verschillende malen contact gehad met service desk DJI, maar geen oplossing gevonden
  • Verder gezocht op internet bij verschillende forums om reacties te vinden over dit probleem
  • Ik zie dat het probleem niet enkel bij mij voorkomt, alle tips geprobeerd die ik gelezen heb, maar tevergeefs. Ik vind ook bijna identieke gevallen, maar daar is het niet duidelijk of het wel opgelost werd
Ik ben nu ten einde raad en zie niet wat ik nog kan proberen.

• Leuk
Waarderingen: NotCorr Drone Service
volgens mij wordt de phantom 4 niet meer ondersteund door DJI

Ik heb ook zo een vermoeden, maar wacht nog op bevestiging van hen. Maar hoe los je dit dan op? Het betekent dat alle Phantom's geen factory data reset mogen uitvoeren, of van eigenaar wisselen. Wat is de oorzaak, is het een software probleem? Kan je hoe dan ook een oplossing vinden, ik heb nog een Phantom 4 zonder +. Kan je die koppelen aan de andere controler?

nieuwe versie GL300E_v1430_20200519.zip
Het firmware bestand dient een xxxx.bin extensie te hebben. Pak je het bestand wel eerst uit voordat je het op de SD plaatst ?

]

Laatst bewerkt:
Ik heb beide versies op de SD kaart staan, maar de controler herkent geen enkele.

wat is het exacte type wat op het typeplaatje van de controller staat ?

Controller model: GL300E

Serial No. Controller: 0BHJDC20C20255

Drone model: WM331A

Serial No. Drone: OAX3H6Q

OH2M775

De modelnummers komen idd overeen en zijn compatibel, De grote vraag is dus waarom de sd kaart nietherkent wordt .
Misschien eens formatteren in de controller en daarna het bin bestand erop kopieren .

Hier nog even de instructies misschien zie je iets over het hoofd.

Laatst bewerkt:
Heb de SD kaart geformateerd, daarna een local update uitgevoerd. De update is ingeladen, de reboot is mislukt en bleef hangen. Onder geen beding los te krijgen. Dan maar power off en terug opgestart. Je kan het niet geloven maar daarna liep alles gewoon door. Drone is nu volledig opgestart, ik vermoed dat ik de lucht in kan, weet nog niet goed of ik wel durf. Ga het toch maar proberen. Bedankt, zijn er nog dingen in het leven die je kan formateren?

• Leuk
Waarderingen: rcee
Vaak een kwestie van geduld, soms lijkt het alsof iets vastloopt, kan gerust een uurtje duren bij de oudere modellen.

Verzonden met mijn M2101K6G en de Dronepilots.nl app