Ik heb zojuist een 2dehands DJI Phantom 4 PRO + gekocht ter vervanging van een gecrashte Phantom 4 ( melding "Batterie damage" op 5m hoogte).
Ik ben nu al een week bezig met proberen opstarten van de drone, zonder resultaat.
Dit is het verloop van de acties:
Ik ben nu al een week bezig met proberen opstarten van de drone, zonder resultaat.
Dit is het verloop van de acties:
- Heb de drone zien vliegen bij de aankoop
- Heb thuis gemerkt dat de updates verouderd waren en wou deze op mijn account krijgen. De kaarten waren enkel van China
- Heb een Factory data reset uitgevoerd
- Daarna proberen inloggen maar krijg steeds de boodschap “Network unavailable”
- Controle gedaan van Wifi, het icoontje van Wifi is actief, sterk signaal. Bij "forgot password" krijg ik de mail terug om password aan te passen
- Pogingen onder nomen via verschillende routers, ook de GSM gebruikt, geen login
- Poging om te verbinden met DJI Assistent 2 lukt niet met USB kabel, geen koppeling
- Verbinding maken met drone via DJI Assistent 2 lukt wel
- Update uitgevoerd, boodschap “failed to check firmware package, check network”
- Update controler op SD card gezet en daarna in controler geplaatst. (huidige versie V01.0202.00) nieuwe versie GL300E_v1430_20200519.zip. Proberen starten met Local update: boodschap “No update found”
- Via USB kabel vind ik de bestanden terug op mijn PC, die op SD kaart zitten en ik zie ook de controler, dus verbinding actief
- De timezone goed gezet, eerst op Brussel, en dan ook eens op Amsterdam, geen resultaat
- Heb ondertussen verschillende malen contact gehad met service desk DJI, maar geen oplossing gevonden
- Verder gezocht op internet bij verschillende forums om reacties te vinden over dit probleem
- Ik zie dat het probleem niet enkel bij mij voorkomt, alle tips geprobeerd die ik gelezen heb, maar tevergeefs. Ik vind ook bijna identieke gevallen, maar daar is het niet duidelijk of het wel opgelost werd