Live video feed vanuit RC pro naar telefoon

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mave
  • Startdatum Startdatum

Mave

Member
Lid geworden
17 mei 2021
Waarderingsscore
24
Punten
8
Leeftijd
66
Om mijn Mavic 3 ook als gestabiliseerde handheld camera te kunnen gebruiken. Heb ik bij tante Alie een beugel met handvat/statief gekocht. Daar bovenop zit ook een bevestiging voor een telefoon. Ik zou nu graag de live videofeed van de RC pro willen doorsturen naar de telefoon die ik dan gebruik als monitor bovenop de Mavic 3. Is dat een kwestie van een hdmi -> usb-C kabel of komt er meer bij kijken?

Om mijn Mavic 3 ook als gestabiliseerde handheld camera te kunnen gebruiken. Heb ik bij tante Alie een beugel met handvat/statief gekocht. Daar bovenop zit ook een bevestiging voor een telefoon. Ik zou nu graag de live videofeed van de RC pro willen doorsturen naar de telefoon die ik dan gebruik als monitor bovenop de Mavic 3. Is dat een kwestie van een hdmi -> usb-C kabel of komt er meer bij kijken?
heb je een mavic 3 met rc of smart controller?

Ik denk dat je beter af bent met een 'echte' afkijkmonitor met HDMI-ingang.

Maar om wat voor telefoon gaat het? Ondersteunt die externe video throughput?

Ik denk dat je beter af bent met een 'echte' afkijkmonitor met HDMI-ingang.

Maar om wat voor telefoon gaat het? Ondersteunt die externe video throughput?

Het betreft onderstaand statiefje/houder. Het is maar voor incidenteel gebruik dus ik wilde er niet al teveel geld aan uitgeven. Heb mij nog niet verdiept in echte afkijk monitoren. Het leek mij wel handig omdat je dan bijvoorbeeld binnen en buitenopnames kan maken met de zelfde camera en profielen. Het beugeltje is redelijk universeel en kan ook op een standaard foto/videostatief gemonteerd worden.

Je kan bovenop de Mavic een combi van de RC-N1 en je telefoon monteren maar dan wordt het naar mijn idee nogal zwaar en instabiel en ik zou er speciaal een RC-N1 voor moeten aanschaffen.
Omdat er ook een beugeltje bij zit om alleen je telefoon in te klemmen dacht ik dat te doen en de RC-Pro aan een draagriem om mijn schouder en met een kabeltje (of misschien draadloos) een video verbinding te maken naar mijn telefoon op de Mavic die ik dan als monitor gebruik. De telefoon betreft een Samsung S10.
De beugel die Pocoloco noemt zou een alternatief kunnen zijn maar lijkt mij ook weer zwaar en instabiel worden.