Litchi magic leash icm Spark

GeeJee

New Member
Lid geworden
13 aug 2018
Berichten
25
Waarderingsscore
6
Punten
3
Leeftijd
46
Locatie
Weesp
Hallo allemaal.

Ik ben in het bezig van een dji spark en gebruik deze ook icm met litchi. Nou wil ik de drone graag gebruiken van het filme van onze roeitrainingen. Heb gemerkt dat de follow mode van de dji go 4 app niet toereikend is. Spark raakt de focus kwijt van het onderwerp (de boot). Waarschijnlijk omdat hij in de war raakt met de kolken van de riemen.
Maargoed, litchi magic leash ontdekt. Daar gister mee gespeeld op de fiets maar dat werkt toch minder goed dan ik op YouTube filmpjes zie. Ja de drone volgt netjes, maar onder werp is net buiten of net in beeld. Het was net of de locatie bepaling "na ijlt".

Meer mensen met ervaring met de spark en magic leash? Doe ik iets fout met de instellingen misschien?

Alvast dank.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Ik heb er niet heel erg veel ervaring mee (nog), maar wat je beschrijft lijkt verklaarbaar als je weet hoe de magic leash werkt: de tweede telefoon stuurt zijn GPS locatie (=drie getallen) via internetverbinding en een Litchi webserver naar de telefoon waarop Litchi draait waarmee je de drone bestuurt.

Mogelijke problemen hiermee kunnen zijn:

1. traag internet op een of beide telefoons

2. slechte GPS ontvangst op secundaire telefoon

3. slechte GPS ontvangst door de drone zelf

4. slechte/trage wifi-verbinding tussen drone en controller

5. slechte/trage wifi-verbinding tussen controller en primaire telefoon (indien je geen kabel daartussen gebruikt)

6. performanceproblemen op primaire telefoon waar Litchi app berekeningen doet om richting en oriëntatie tussen drone en secundaire te bepalen en daar de besturing van de drone real time op aan te passen

Dit kunnen allemaal invloeden zijn op een slecht of traag bekende locatie/richting tussen drone en de secundaire telefoon, en daarmee hoe het onderwerp al dan niet in beeld blijft.

Is er soms één van de genoemde zes punten die in jouw geval van toepassing zou kunnen zijn? Misschien kun je dan zelf bedenken wat je zou kunnen doen om het probleem te verkleinen en mogelijk met deze methode betere resultaten te behalen.

Succes; ik ben erg benieuwd naar je bevindingen.
 
Laatst bewerkt: