Litchi gebruikers.

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Ronald Schuuring

New Member
Lid geworden
22 jul 2020
Berichten
11
Waarderingsscore
2
Punten
3
Leeftijd
76
Locatie
Lelystad
Beste Drone vliegers,

zijn er in Nederland gebruiker(s) van de LITCHI fly app. ?
Ik ben erg nieuwsgierig naar hun ervaring in het gebruik van de app.

Vr.Gr,
Ronald Schuuring.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wilco Cornelissen
Jazeker , ik gebruik hem wel eens voor bepaalde opnames die handmatig niet of nauwelijks te doen zijn.
Je kan alles voor programmeren.
De hoogte , snelheid , richting, waar en wanneer de camera ergens precies heen moet " kijken " , noem maar op.
Alleen , bedenk wel dat het verboden is om je drone een dergelijke autonome vlucht te laten utvoeren !
En wanneer er tijdens een dergelijke vlucht iets mis gaat en je drone crashes, heb je geen log files om aan bijvoorbeeld. DJI te overhandigen , zodat ze kunnen achterhalen wat er mis ging.
Oftewel , géén garantie !
Maar het is een goede en handige app , die in sommige situaties een uitkomst kan zijn !

Verzonden met mijn SM-G998B en de Dronepilots.nl app
 
Beste Wilco,

bedankt voor je reaktie. zo populair is de app blijkbaar niet.
Ik zoek een vervanger voor mijn huidige S8 die ik speciaal had overgenomen voor het vliegen van de mavic mini.
Maar de kwaliteit van de accu baren me zorgen..
dus zal ik terug moeten vallen op mijn A6 die de litchi app wel kan behappen, hoop ik !!

Kan jij me helpen aan een goede instructie manual voor het behappen van de app ?

Vr.Gr,
Ronald Schuuring.
 
Hij zou het op je S8 moeten doen.
Ik had de S10+ en daar draaide hij prima op.
Tegenwoordig gebruik ik de Crystalsky 7.85 , en ondanks dat ze zeggen dat je daar de Litchi app niet op kan installeren , staat hij daar ook op , en doet hij het goed !
Had je wel de meest recente versie ?
En v.w.b. tips & Tricks , en uitgebreide uitleg over het gebruik van de Litchi app , YouTube staat vol met uitgebreide instructie filmpjes over de app en alles wat je ermee kunt doen.
Zo heb ik mezelf ook geleerd om met de app om te gaan !
 
Laatst bewerkt:
Beste Wilco,

ik heb geloof ik niet helemaal duidelijk gemaakt wat het doel is van de litchi fly app.
Ik heb de S8 overgenomen omdat de DJI fly app niet op mijn A6 draaide.
Op de S8 draait hij goed. Maar zoals geschreven is de accu kwaliteit niet geweldig en wil me voor bereiden om weer
terug te gaan op mijn A6. Als ik de litchi app eerder was tegengekomen had ik geen kosten hoeven maken om een S8 over te nemen.
Nu probeer ik een manual te pakken te krijgen om me in te lezen als ik de litchi fly app moet gaan gebruiken.

Ik hoop dat ik me nu duidelijker heb gemaakt.

Vr.gr,
Ronald Schuuring.
 
Voor zover ik weet , is er geen manual voor de Litchi app.
Alles staat online in de app zelf , daar kan je alle uitleg vinden.
Maar het is een stuk inzichtelijker wanneer je de diverse functies en mogelijkheden opzoekt op YouTube.
Zoals gezegd ,daar kan je bergen filmpjes vinden over de Litchi app !
 
Beste Wilco,

ik heb geloof ik niet helemaal duidelijk gemaakt wat het doel is van de litchi fly app.
Ik heb de S8 overgenomen omdat de DJI fly app niet op mijn A6 draaide.
Op de S8 draait hij goed. Maar zoals geschreven is de accu kwaliteit niet geweldig en wil me voor bereiden om weer
terug te gaan op mijn A6.

Ik hoop dat ik me nu duidelijker heb gemaakt.

Vr.gr,
Ronald Schuuring.

Je Samsung S8 Android laadt toch automatisch op via je RC dus wat is het probleem?


'We thought that we had the answers, it was the questions we had wrong'
 
Sinds bijna een jaar gebruik ik de Litchi app icm. een Mavic Pro Platinum. Mijn voornaamste beweegreden was (en is) de mogelijkheid om vluchten voor te programmeren: dat levert een veel constantere reeks beelden op in de tijd. Daarnaast is het makkelijk om ideeën van te voren te kunnen uitwerken en dan direct te kunnen vliegen.
Het vereist wel enig oefenwerk, maar de combo werkt voor mij prima. En als ik iets fout heb gedaan (en dan gaat het vaak over hoogtes) of obstakels die je bij het voorbereiden hebt gemist, dan breek je de vlucht makkelijk af. Dat de garantie vervalt mbt. DJI vind ik niet zo spannend eerlijk gezegd.
Indertijd heb ik de documentatie van in een PDF gedownload, zodat ik die overal kan naslaan. Kijk bv. hier.
 
Hallo, ben volledig beginneling. Heb 2de hands drone dji phantom 3 gekocht, litchiapp geïnstalleerd en niets lukt. Kan ik de app gerinstalleren ? Groetjes
 
Jazeker , ik gebruik hem wel eens voor bepaalde opnames die handmatig niet of nauwelijks te doen zijn.
Je kan alles voor programmeren.
De hoogte , snelheid , richting, waar en wanneer de camera ergens precies heen moet " kijken " , noem maar op.
Alleen , bedenk wel dat het verboden is om je drone een dergelijke autonome vlucht te laten utvoeren !
En wanneer er tijdens een dergelijke vlucht iets mis gaat en je drone crashes, heb je geen log files om aan bijvoorbeeld. DJI te overhandigen , zodat ze kunnen achterhalen wat er mis ging.
Oftewel , géén garantie !
Maar het is een goede en handige app , die in sommige situaties een uitkomst kan zijn !

Verzonden met mijn SM-G998B en de Dronepilots.nl app
Wilco, Hoe kom ik aan een Litchi app voor mijn Crystalsky, Beschreven staat dat dat kan via amazon app store, maar daar kan ik niet betalen zonder creditcard. Is er een andere manier ?