Litchi besturingsprogramma bevalt heel goed!!!!

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

MTito

Well-Known Member
Lid geworden
17 okt 2016
Berichten
458
Waarderingsscore
405
Punten
63
Leeftijd
60
Locatie
Noorwegen
Website
www.titodesign.no
Info voor drone piloten met perfectionisme!

Beste drone-piloten, lastig vind ik het altijd om tijdens de drone vluchten een bocht te maken waarbij er een vrij constante draai snelheid ontstaat. Ik haat dat schokken. Vanaf nu ga ik weer werken met "Litchi" ipv "GoPro" van DJI. Ik kan de vlucht gemaakt in Litchi ter plekke programmeren op de controller, in de lucht of vooraf thuis achter de PC, heerlijk. In dit filmpje zie je een door mij thuis gemaakte vlucht bestaand uit 10 waypoints. Zodra ik de drone heb laten opstijgen kan ik in het besturingsprogramma Litchi op play drukken en dan vliegt hij zelfstandig de geprogrammeerde vlucht. Visueel ziet dat er zo uit, links onder zie je de vlucht middels de rode pijl verlopen, dit kun je ook laten weergeven op het scherm van je controller. En de draaiing verloopt tussen 2 waypoints en gaat dus heel vloeiend! Kijk gerust de vlucht die ik gemaakt heb over onze woonwijk in Vang i Valdres!

 
Ik vind het heel mooi gedaan Mtito en hoe eenvoudig lijkt het om te doen.
Ik hoop dat Litchi snel beschikbaar komt voor de Mavic Mini.
 
  • Leuk
Waarderingen: MTito
Info voor drone piloten met perfectionisme!

Beste drone-piloten, lastig vind ik het altijd om tijdens de drone vluchten een bocht te maken waarbij er een vrij constante draai snelheid ontstaat. Ik haat dat schokken. Vanaf nu ga ik weer werken met "Litchi" ipv "GoPro" van DJI. Ik kan de vlucht gemaakt in Litchi ter plekke programmeren op de controller, in de lucht of vooraf thuis achter de PC, heerlijk. In dit filmpje zie je een door mij thuis gemaakte vlucht bestaand uit 10 waypoints. Zodra ik de drone heb laten opstijgen kan ik in het besturingsprogramma Litchi op play drukken en dan vliegt hij zelfstandig de geprogrammeerde vlucht. Visueel ziet dat er zo uit, links onder zie je de vlucht middels de rode pijl verlopen, dit kun je ook laten weergeven op het scherm van je controller. En de draaiing verloopt tussen 2 waypoints en gaat dus heel vloeiend! Kijk gerust de vlucht die ik gemaakt heb over onze woonwijk in Vang i Valdres!

Is er wel eens een crash geweest door Litchi? Zou DJI dan Garantie geven?

Verzonden met mijn Redmi 8A en de Dronepilots.nl app
 
Is Litchi ook op de SC te installeren en te gebruiken? Verder zie ik dat er in 2018 en 2019 veel updates geweest zijn, maar na november 2019 geen enkele meer. Is de software zo goed, of doet men er niet veel meer aan?
 
Is er wel eens een crash geweest door Litchi? Zou DJI dan Garantie geven?

Verzonden met mijn Redmi 8A en de Dronepilots.nl app

Litchi was een populaire besturing app in de tijd dat de phantom 3 serie uit kwam.
Waypoint POI en active track was ineens mogelijk terwijl dit met de DJI Go app nog niet mogelijk was.
Toen later de eerste mavic series kwamen en de verbeterde phantom 4 series en de DJI Go4 app die mogelijkheden ook boden kwam de ( dure ) litchi app wat minder in beeld.
Programmeren van autonome vluchten is mooi maar hebben ook een risico.
Via Google Maps vooraf je waypoints instellen en je vlieg hoogte bleek soms in de praktijk niet helemaal te kloppen. Naast de Afwijking houdt Google vaak ook geen rekening met hoogte van bomen of gebouwen. Hierdoor werd er wel eens iets geraakt en wilde men aanspraak maken op garantie dji
DJI zag in de flightlog dat er met een derde partij app bestuurd was en kon dan wel eens een negatief antwoord geven op je reclamatie.
Wees altijd bewust als je je vlucht van te voren thuis bepaald hoe de locatie werkelijk is.
Pas dan is het een zeer nuttige en makkelijke app.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Is Litchi ook op de SC te installeren en te gebruiken? Verder zie ik dat er in 2018 en 2019 veel updates geweest zijn, maar na november 2019 geen enkele meer. Is de software zo goed, of doet men er niet veel meer aan?
Durf ik niet op te antwoorden, er zijn meer mogelijkheden dan bij de GoPro van DJI, enkele mogelijkheden die DJI nu heeft had Litchi op voorhand al. Maar ik neem aan dat ze updaten als het nodig is en als er nieuwe drones komen waar hij op afgestemd moet worden. Voor de Mavic mini is Litchi al compatible, dus ik denk dat ze het goed doen. En het voorprogrammeren bevalt mij goed. Ook een optie dat hij de afstand tot de grond meet, dus bij een berg zal hij zelfstandig hoger gaan vliegen dan de eventuele geprogrammeerde altitude van 30mtr boven de controller plek.
 
Durf ik niet op te antwoorden, er zijn meer mogelijkheden dan bij de GoPro van DJI, enkele mogelijkheden die DJI nu heeft had Litchi op voorhand al. Maar ik neem aan dat ze updaten als het nodig is en als er nieuwe drones komen waar hij op afgestemd moet worden. Voor de Mavic mini is Litchi al compatible, dus ik denk dat ze het goed doen. En het voorprogrammeren bevalt mij goed. Ook een optie dat hij de afstand tot de grond meet, dus bij een berg zal hij zelfstandig hoger gaan vliegen dan de eventuele geprogrammeerde altitude van 30mtr boven de controller plek.

Ik denk dat je dan wel de optie follow terrain moet aanzetten.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Ik denk dat je dan wel de optie follow terrain moet aanzetten.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
Nee hoor, als ik een vlucht programmeer op de PC kan ik onderaan (zie bijlage) "use Online Elevation" aanvinken en moet het werken. Nog geen ervaring mee naar wel bijzonder dat dat mogelijk is.
 

Bijlagen

  • online elevation.JPG
    online elevation.JPG
    332,9 KB · Weergaven: 27
Durf ik niet op te antwoorden, er zijn meer mogelijkheden dan bij de GoPro van DJI, enkele mogelijkheden die DJI nu heeft had Litchi op voorhand al. Maar ik neem aan dat ze updaten als het nodig is en als er nieuwe drones komen waar hij op afgestemd moet worden. Voor de Mavic mini is Litchi al compatible, dus ik denk dat ze het goed doen. En het voorprogrammeren bevalt mij goed. Ook een optie dat hij de afstand tot de grond meet, dus bij een berg zal hij zelfstandig hoger gaan vliegen dan de eventuele geprogrammeerde altitude van 30mtr boven de controller plek.

Hoi MTito,

Ik zie in de Litchi App voor android geen compabiliteit staan voor de Mavic Mini, heb jij hier ervaringen mee dan? Ik heb gisteren Red Waypoint met de Mini getest, die gaat wel goed. Je kunt hier klikken voor mijn bevindingen daarvan.

Gr,
Paul
 
Hoi MTito,

Ik zie in de Litchi App voor android geen compabiliteit staan voor de Mavic Mini, heb jij hier ervaringen mee dan? Ik heb gisteren Red Waypoint met de Mini getest, die gaat wel goed. Je kunt hier klikken voor mijn bevindingen daarvan.

Gr,
Paul
Ik heb je bericht gezien, ziet er goed uit maar ik heb een Phantom 4 dus weet niets over de comptabiliteit met andere modellen.
 
Litchi gebruikt "gewoon" de [URL="https://www.dronepilots.nl/index.php?threads/5497/']DJI Mobile SDK, en die ondersteunt de Waypoint functie niet voor de DJI Mavic Mini (en de DJI Mavic Air 2)[/URL], dus Litchi zal die functie daar ook niet kunnen aanbieden.

Tenzij ze zelf een waypoint functie (een "softwarematige" piloot) gaan bouwen, zoals de app Dronelink doet. Hiermee is door de betreffende app de functie van een waypoint-mission na te bootsen, mits de drone binnem bereik van de controller blijft.

(Een "echte" on board waypoint-mission upload locaties naar de drone, en laat de drone de waypoints autonoom vliegen, en dat kan dus technisch gezien buiten bereik van de controller.)