Lipo bags voor accu's Mini 2

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

SnitserNL

Well-Known Member
Lid geworden
11 mei 2019
Berichten
1.725
Waarderingsscore
670
Punten
113
Leeftijd
67
Locatie
Sneek
Omdat ik me een Mini 2 heb aangeschaft wil ik een paar extra lipo bags aanschaffen. Nu zie ik deze op verschillende sites aangeboden, maar ook in een variant voor 2 of 3 lipo's.
Is het veilig om meerdere lipo's in één bag te bewaren? Of kun je er beter 3 losse bestellen?
 
Laatst bewerkt:
En nog een vraag van mij, is er ergens te achterhalen welke bag er goedgekeurd is.
Kom niet 1,2,3 iets vinden en ik zie ze bijv. bij wish voor 3 euro, maar vraag me toch echt af of dit bags zijn die hun werk doen.

Verzonden met mijn Nokia 8.1 en de Dronepilots.nl app
 
En nog een vraag van mij, is er ergens te achterhalen welke bag er goedgekeurd is.
Kom niet 1,2,3 iets vinden en ik zie ze bijv. bij wish voor 3 euro, maar vraag me toch echt af of dit bags zijn die hun werk doen.

Verzonden met mijn Nokia 8.1 en de Dronepilots.nl app
Wish verkoopt naar mijn ervaring alleen letterlijk vuilnis.

That being said; certificeringen kosten geld. AliExpress zakjes zullen voor de lage prijzen van die zakjes dus nooit gecertificeerd zijn. Dat betekent niet per sé dat ze niet functioneren als bedoeld, maar je hebt geen 100% zekerheid.

Kortom, wil je een goedkoop tasje, haal er een en test het als je kan/durft. Wil je een gecertificeerde en gegarandeerde zal je een gerenommeerd merk moeten kopen als xbag bijvoorbeeld.
 
Omdat ik me een Mini 2 heb aangeschaft wil ik een paar extra lipo bags aanschaffen. Nu zie ik deze op verschillende sites aangeboden, maar ook in een variant voor 2 of 3 lipo's.
Is het veilig om meerdere lipo's in één bag te bewaren? Of kun je er beter 3 losse bestellen?
Bij 3 in 1 tas zijn alle 3 100% zeker afgeschreven bij een issue. Bij 3 apart verpakte maar naast elkaar geplaatst zal je hetzelfde resultaat hebben. Los verpakt en met afstand van elkaar is de kans op niet hoeven af te schrijven kleiner.
 
Wish verkoopt naar mijn ervaring alleen letterlijk vuilnis.

That being said; certificeringen kosten geld. AliExpress zakjes zullen voor de lage prijzen van die zakjes dus nooit gecertificeerd zijn. Dat betekent niet per sé dat ze niet functioneren als bedoeld, maar je hebt geen 100% zekerheid.

Kortom, wil je een goedkoop tasje, haal er een en test het als je kan/durft. Wil je een gecertificeerde en gegarandeerde zal je een gerenommeerd merk moeten kopen als xbag bijvoorbeeld.
Ik benoemde wish niet met het idee hier iets te kopen, maar juist om aan te geven dat ik mijn vraagtekens heb bij de producten en op zoek ben naar degelijk en liefst gecertificeerd spul.
Dus dank voor de verwijzing naar xbag.
Ik zal echter niet goed zoeken, maar waar koop ik deze xbags?

Verzonden met mijn Nokia 8.1 en de Dronepilots.nl app
 
Ik zal echter niet goed zoeken, maar waar koop ik deze xbags?

Verzonden met mijn Nokia 8.1 en de Dronepilots.nl app
Goeie vraag eigenlijk :)
Ze leveren schijnbaar alleen aan Aerospace industrie. Ik heb mijn lipo bags "gewoon" op AliExpress besteld :)
Je kan ze altijd even mailen maar ik vrees dat ze onredelijk duur zullen zijn.
 
Je moet er ook niet overdreven paranoia over zijn alsof elke LIPO batterij elk moment van de dag ontploffen en vlam vatten.

Normaliter gebeurd zoiets iets niet.

-Batterijen niet volledig opgeladen opslaan voor tig dagen (DJI schijnt automatisch te ontladen om schade te voorkomen, niet getest)
-Batterijen niet achterlaten/opslaan in ruimte met hoge temperaturen (>40C)
-Batterijen die ook maar enigszins gezwollen zijn niet meer opladen en wegdoen via correcte kanalen
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Je moet er ook niet overdreven paranoia over zijn alsof elke LIPO batterij elk moment van de dag ontploffen en vlam vatten.

Normaliter gebeurd zoiets iets niet.

-Batterijen niet volledig opgeladen opslaan voor tig dagen (DJI schijnt automatisch te ontladen om schade te voorkomen, niet getest)
-Batterijen niet achterlaten/opslaan in ruimte met hoge temperaturen (>40C)
-Batterijen die ook maar enigszins gezwollen zijn niet meer opladen en wegdoen via correcte kanalen
En nog een aanvulling: -Batterij nooit bewaren in de drone
 
En nog een aanvulling: -Batterij nooit bewaren in de drone
Waarom is dit? Ik laat de batterij altijd in de drone tot het moment dat hij leeg is en omgewisseld wordt. Daar heb ik wel een vaste volgorde voor. Als ik thuiskom en de batterij is deels leeg, dan laad ik deze in de drone op.
 
Waarom is dit? Ik laat de batterij altijd in de drone tot het moment dat hij leeg is en omgewisseld wordt. Daar heb ik wel een vaste volgorde voor. Als ik thuiskom en de batterij is deels leeg, dan laad ik deze in de drone op.
Bij smelten, overspanning, brand, etc. Heeft je drone hoogstwaarschijnlijk ook schade.
Daarnaast kan de drone zelf mogelijk kortsluiting of andere issues veroorzaken op de accu.
Natuurlijk valt dit allemaal buiten de verwachtingen wanneer alles goed functioneert, maar dit is niet altijd het geval. (On)zichtbare schade of software issues kunnen altijd voor komen.
Ook zou in theorie je drone spontaan aan kunnen gaan en weg vliegen. Onwaarschijnlijk maar niet onmogelijk.
Better safe than sorry.
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Ok, ik dacht meer aan de kwaliteit van de accu. Weer wat geleerd :)