Leren Vliegen met Drone

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Lid geworden
12 nov 2017
Berichten
2
Waarderingsscore
1
Punten
1
Leeftijd
77
Locatie
Enschede
Wij gaan volgend jaar Naar de USA om daar een rondreis te maken. We hebben de mavic pro aangeschaft, en willen die daar gebruiken. hij is al geregistreerd, en we weten ook wel waar je hem wel en niet mag gebruiken, We moeten het vliegen echter onder de knie krijgen en daar hebben we hulp bij nodig. Wie kan ons helpen.
 
Hoi Thierry, leuk dat je een drone hebt aangeschaft met als doel om er mooie beelden mee te maken in de VS. Ik moet je meteen al waarschuwen dat het gebruik van drones in Nationale Parken in de VS streng verboden is, maar gelukkig blijven er genoeg plekken over waar je wel mag vliegen.

Je zou eens kunnen beginnen met het doornemen van mijn boek Dronefotografie of Dronevideo's maken, al naar gelang waar je interesse het meest naar uitgaat. Beide boeken behandelen de basics van het vliegen met drones en je krijgt veel praktische tips, zowel voor beginners als gevorderden.

Mocht je persoonlijke begeleiding op prijs stellen: ik geef ook droneworkshops, waarbij er uiteraard veel aandacht is voor fotografie en/of video. Dat zijn wel betaalde workshops. Je kunt ook eens rondkijken op Facebook, er zijn een aantal Facebookgroepen voor dronevliegers (waaronder de facebookgroep Dronefotografie en -video), soms zijn er groepsleden die samen vliegen, daar valt ook wel wat van te leren.
 
Mijn tips:
1.Vlieg eventueel eerst met een goedkope speelgoeddrone. Ik heb daar veel aan gehad.
2. Met welke drone je ook vliegt, ga de eerste keren naar een afgelegen en vlakke plek, geen pottenkijkers en niet te veel obstakels.
3. Voor je naar Amerika gaat, maak zo veel mogelijk vlieguren. Je leert dan goed vliegen en ook beter hoe je het beste de camera en gimbal kunt instellen voor de beste foto's en video's.
4. Veel lezen is goed, boeken van Wiebe zijn daarbij ook echt nuttig. Praktijkervaring met theorie in je hoofd is het beste. Je moet het uiteindelijk zelf doen!

Veel plezier. Het is een leuke hobby.

Groeten,

Marcel