Landschaftspark Duisburg Nord bei nacht ausgeleuchted - Industriëel erfgoed

Dieseltijger

Active Member
Lid geworden
3 aug 2021
Waarderingsscore
112
Punten
43
Leeftijd
64
Nou ja, drone opnames.... Je mag dus niet op het terrein zelf vliegen. Maar zorgvuldig plannen en puzzelen brengt uitkomst, met onderstaande resultaten. Met de Droniq app de rood gemarkeerde vlieglokaties toegepast. Hoogte tussen de 13 en 60 meter. AEB bracketing bestaande uit 5 opnames toegepast. Belichtingstijden tussen de 1/15e..en 1/9e seconde. f/2.8, ISO waarde varieert tussen de 950 en 2400.

1000017125.png
DJI_0524_HDR-web.jpgDJI_0539_HDR-web.jpgDJI_0544_HDR-web.jpg

Hieronder normale opnames met een Sony A7R2 camera met een 28-60 Sony zoomlens. f/7.1, ISO 100, opnameduren tussen de 8...15 seconden. Tip: bij nachtopnames altijd 1...2 stops onderbelichten: want de foto moet donker zijn, en de verlichting moet niet overbelicht zijn. Bij sensoren met kleine pixels luistert het nauw. Met fullframe sensoren zijn de pixels fors - dus een enorm dynamisch bereik.

bollen -web.jpg

Hoogoven - web.jpgHoogoven2-web.jpg

Erg mooie opnamen.
Ben er een paar keer geweest, maar nog nooit 's avonds.
Zijn er wel bezoekers daar 's avonds? In je uppie daar rondlopen kan best creepy zijn....zelfs overdag. ;)

Als je op het terrein loopt is een krachtige LED hoofdlamp aan te raden. Zeker in de installaties kan het verraderlijk zijn, en voor je het weet val je in een goot, of mis je een trap. Je zit - voor je het weet - op 60 meter hoogte met jouw fototoestel en statief, met een balustrade tussen navel en borsthoogte.

Niets voor schrikachtige types, maar eerlijk gezegd werd ik niet zozeer afgeleid als gevolg van "creepyness" maar wel door snel optrekkende en slippende auto's: in de avond is er een heuse "scene" waar mensen elkaar treffen of met zware Duitse auto's flaneren.

Mooi, ik ben er enkel drone-loos geweest voor foto's te maken, het loont inderdaad om te wachten tot de lichtjes aan gaan. @hansenn er zijn zeker bezoekers savonds de lichtkunst trekt sowieso fotografen aan.

Als je op het terrein loopt is een krachtige LED hoofdlamp aan te raden. Zeker in de installaties kan het verraderlijk zijn, en voor je het weet val je in een goot, of mis je een trap. Je zit - voor je het weet - op 60 meter hoogte met jouw fototoestel en statief, met een balustrade tussen navel en borsthoogte.

Niets voor schrikachtige types, maar eerlijk gezegd werd ik niet zozeer afgeleid als gevolg van "creepyness" maar wel door snel optrekkende en slippende auto's: in de avond is er een heuse "scene" waar mensen elkaar treffen of met zware Duitse auto's flaneren.
Dat laatste doelde ik eigenlijk op. En verkeersborden met kogelgaten erin spreken ook voor zich.
Ik zou 's avonds ook niet graag mijn auto onbeheerd op de naastgelegen parkeerplaats laten staan.

Dat laatste doelde ik eigenlijk op. En verkeersborden met kogelgaten erin spreken ook voor zich.
Ik zou 's avonds ook niet graag mijn auto onbeheerd op de naastgelegen parkeerplaats laten staan.
Heb ik toen niks van gemerkt, of gezien, we waren er wel op een winterdag/avond, dan is het vroeg donker dus misschien waren we weg voor het feest begon ...