Landkaart mededroners

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Leuk.
Puntjes gezet bij duinen en strand IJmuiden. Wilde foto uploaden maar dat lukte niet. Ik houd erg van kaarten dus ben benieuwd naar het vervolg.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Marcel-P
Voeg iets toe aan de kaart om hem te vullen. Laat me weten wat je er van vindt...

Zoiets is precies wat ik bedoelde! Ik heb even 2 locaties met mijn eerste vluchten (althans die enig sinds bruikbaar beeld opleverden) geplaatst.
Top gedaan, bedankt (;
 
Hi allemaal, ik zie deze thread nu pas. Hierbij wat feedback van mijn kant. Er zijn wel vaker online kaarten (Dronepunt.nl) of zelfs apps (Drone Zones) gelanceerd die zouden moeten helpen om mooie droneplekjes te vinden, maar tot nu toe zijn die initiatieven niet echt succesvol gebleken, door gebrek aan input van deelnemers én door gebrek aan blijvende support door de initiatiefnemers. Wat je ook doet op dronegebied: je moet als initiatiefnemer een lange adem hebben (ik spreek uit ervaring ;)). Dus houd er rekening mee dat zo'n kaart niet 'vanzelf' gaat lopen, je moet hier blijvend tijd en energie in stoppen.

Houd er ook rekening mee dat niet iedereen per se heel blij is met zo'n kaart. Stel, ik meld als gebruiker 'Kinderdijk' aan als mooie vliegplek. Dan weet ik zeker dat de molenaars op Kinderdijk niet bepaald heel happy gaan zijn (jullie kennen de discussie wel). Nu is dit misschien een extreem voorbeeld maar ik kan wel meer locaties noemen die gevoelig liggen. Dan weet ik niet of het heel handig is om dergelijke locaties op een georganiseerde manier te gaan uitlichten. Tenzij de leden ook rekening houden met de gevoeligheden die er zijn. Iets wat de beheerder van die kaart dan ook een beetje na zou moeten gaan. Actieve moderatie dus, en ook dat is iets wat tijd en energie vraagt.

Los daarvan zou er eigenlijk ook gecheckt moeten worden of vlieglocaties niet in CTRs liggen, of er misschien sprake is van een laagvlieggebied, etc. Anders zou je ook nog juridisch in de problemen kunnen komen, als jouw website locaties aanraadt waar helemaal niet gevlogen mag worden. Ik klink wat negatief nu ik dit zo teruglees, in de kern vind ik het een goed idee, alleen zijn er dus wat haken en hogen en het is dus ook niet voor het eerst dat zo'n idee wordt uitgewerkt.
 
Ja, dat heb ik mij inmiddels ook gerealiseerd. Daarnaast zijn de drone piloten tamelijke eenlingen.
Ik zou het leuk vinden, dat er groepjes vliegers zijn, die af en toe samen gaan vliegen in hun regio. Daar kunnen beginnelingen iets van opsteken.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Heren moderators,

is een en ander niet op de domeinnaam van het forum te integreren?

Hi Marcel, zojuist heb ik in een uitgebreide reactie wat bedenkingen geplaatst bij dit initiatief. Er zijn een aantal redenen waarom ik niet direct zo'n kaart op dronepilots.nl zou willen faciliteren. Die noem ik in deze reactie. Maar ik volg de discussie vanaf nu met interesse.
 
Ja, dat heb ik mij inmiddels ook gerealiseerd. Daarnaast zijn de drone piloten tamelijke eenlingen.
Ik zou het leuk vinden, dat er groepjes vliegers zijn, die af en toe samen gaan vliegen in hun regio. Daar kunnen beginnelingen iets van opsteken.

Heel af en toe zie je wel dat er dergelijke initiatieven voortkomen uit facebookgroepen, zoals 'Drone vliegmaatje gezocht'. Op zich zou het leuk zijn als dit forum daar ook een rol in kan spelen. Dus niet zozeer in de vorm van een kaart met vlieglocaties, maar als ontmoetingsplek voor gelijkgezinden in een bepaalde regio. Suggesties op dit vlak zijn welkom.
 
Hi Marcel, zojuist heb ik in een uitgebreide reactie wat bedenkingen geplaatst bij dit initiatief. Er zijn een aantal redenen waarom ik niet direct zo'n kaart op dronepilots.nl zou willen faciliteren. Die noem ik in deze reactie. Maar ik volg de discussie vanaf nu met interesse.

bedankt voor je reactie.
het ging mij niet eens zozeer over vlieglocaties maar eerder een kaart waarop te zien is waar de forumleden wonen.

Aan de hand daarvan zou ne kunnen bepalen of je al dan niet met iemand wil gaan vliegen.

Marcel
 
Ten eerste wil ik bij deze de eigenaar/moderators van dronepilots vragen of men achter onderstaand idee staat om met medewerking van de forumleden het volgende idee op te zetten. Mocht dit niet in goede aarde vallen begrijp ik dit heel goed en zal dan afstand nemen van dit idee, geen probleem.

Dag iedereen, ik heb dit topic meerdere keren doorgelezen en twijfel niet wat betreft een interactieve kaart, hier blijf ik voorstander van.
Maar ik denk dat het oorspronkelijke idee makkelijker te realiseren is, oftewel een kaart om mede-droners te vinden/ontmoeten.
Nu komt een vraag waarvan ik het antwoord waarschijnlijk al weet: Een nieuw www'tje aanvragen of iets doorsturen naar een pagina van één of andere hobbyist...
Die hobbyist, dat ben ik dus. Wat mij betreft kan ik een plekje reserveren op mijn site om te fungeren als "telefoonboek".
Dit is dan alleen bedoeld voor de bezoekers van dit forum. Ik begrijp heel goed dat men denkt: Hij wil profiteren...Dus niet, ik wil dit doen omdat het een leuk idee is waar ik achter sta.

Een standalone-site opzetten gaat mij zeker wel lukken, ziet er in ieder geval een stuk professioneler uit. Alleen vind ik het erg lastig om een groepje fanatiekelingen te vinden om dit te ondersteunen. Niet dat het kapitalen kost (Ik denk max. 70€ per jaar) ,maar ik zou het erg fijn vinden dat er meerdere mensen zijn die het idee ook toekomstwaardig zien en hier samen met mij tijd en energie in willen steken.

Natuurlijk speelt de nieuwe wetgeving wat privacy betreft mee en zal daar ook zeker rekening mee houden voor zover mijn kennis reikt.

Gaarne reacties,
fanatiekelingen zijn zeer welkom.

M.v.g. Dennis Mengerink.
 
  • Leuk
Waarderingen: Marcel-P
Dennis, bedoel je met fanatiekelingen de vliegers, die mee willen doen ? En wat de “kosten” betreft, waaruit bestaan die uit ?


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Dag PHTB, met fanatiekelingen bedoel ik de mensen die ervaring hebben met sitebuilding. Zelf vind ik wordpress wel geschikt maar wellicht zijn er ook andere mogelijkheden.
De kosten bestaan uit een domeinnaam aanvragen en de daarbij behorende webspace. Deze kosten zijn per jaar, echter zit er vaak een korting voor een half jaar aan vast. Ik zie wel dat dit de laatste tijd wat duurder wordt, mijn eigen pakket opnieuw aanvragen is ook al duurder geworden.
 
Ik denk dat ik maar de stoute schoenen aantrek en een domeinnaam ga aanvragen. Gewoon kijken waar het schip gaat stranden. Iemand een pakkende naam in gedachten? In ieder geval niet iets bestaands.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Dag iedereen, morgen gaat het linkje via mijn site op slot. De toegevoegde data blijft op de kaart staan.
Mijn stoute schoenen zijn aangetrokken en binnen enkele dagen hoop ik dat mijn nieuwe site klaar is om mensen tot elkaar te brengen.
De kaart zal verhuisd worden en ik hoop dat het in goede aarde zal vallen.

Ik houd jullie op de hoogte.

MVG. Dennis.
 
  • Leuk
Waarderingen: Freeze Pictures