Laatste vlucht met onze DJI FPV...

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

HPT

Active Member
Lid geworden
8 feb 2021
Berichten
120
Waarderingsscore
109
Punten
43
Locatie
Nederland
Omdat een beetje zelfspot dé manier is om met een gedeukt ego en een verzopen drone om te gaan...

Ter lering & (voor de sadisten onder ons) vermaak.

 
Laatst bewerkt:
Zonde eigenlijk. Lijkt wel om n paniek stuurfout te gaan die niet meer te herstellen was,dat je man aan t twijfelen was of onder de bomen door of met n bocht erlangs . Hij koos de middenweg.
Misschien toch zodra er n nieuwe drone is, eerst n tijdje in t openveld oefenen, in iedergeval niet meer bij bomen. Takjes bij deze snelheden zijn zoiezo niet goed te zien in de goggles. Maar kan je de drone niet eruit halen met n schepnet of hark of zo?Zo diep lijkt t me daar niet.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Nou, om er een positieve draai aan te geven: die laatste seconden kan je nog aan brouwers verkopen als stock footage voor bier reclame ;)
Zeer jammer verlies in elk geval... mag er niet aan denken dat het mij ook altijd kan overkomen.
 
Ja, het is een mooi voorbeeld van een steile leercurve... We hadden zelf het idee dat we het 'oefenen in open veld' al voorbij waren en vooral mijn man was op zoek naar nieuwe uitdagingen. Je weet dus pas waar je grens ligt, als je er overheen schiet, blijkbaar.

We hebben wel nieuw respect gekregen voor water.
 
Ja, het is een mooi voorbeeld van een steile leercurve... We hadden zelf het idee dat we het 'oefenen in open veld' al voorbij waren en vooral mijn man was op zoek naar nieuwe uitdagingen. Je weet dus pas waar je grens ligt, als je er overheen schiet, blijkbaar.

We hebben wel nieuw respect gekregen voor water.

Is de nieuwe drone al onderweg?


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
En ik kan iedereen aanbevelen om je eerste FPV drone aan te schaffen met een creditcard met aankoopverzekering! Het was echt niet de bedoeling dat we dat (zo snel) nodig zouden hebben, maar het maakt nu wel dat ik bovenstaand filmpje met een knipoog durf te delen.
 
Gave beelden (al zou ik ook daar meer oefenen, in besturing danwel montage), en blijkbaar op een ongewenste manier een goede learning experience.

En aangezien nog niemand de opmerking gemaakt heeft: recht boven een spoorweg en zo dicht bij verkeer mag je natuurlijk niet vliegen, hè, boefjes...
 
Eens. Ik ben bij mijn man ook mee in een dubbelfunctie: spotter én geweten. Dit leverde ook nog wel eens milde discussie op, maar hij is zich nu nog meer bewust geworden van de gevaren en hoe snel het mis kan gaan.

Trein 25 meter afstand en mensen 50 meter in A2 (tot 2023), toch? En daarna 150 meter, vanwege de snelheid en het ontbreken van een C-label. Als ik me baseer op wat er in het cursusmateriaal van DDA staat (en de EASA verordening 2019/945 uitpluis), kom ik bij bovenstaande uit. Corrigeer me gerust, want het is niet onze intentie om bewust enorm buiten de regels te vliegen.

Tips qua montage zijn welkom. Ik ben pas begonnen met prutsen met Premiere Pro, maar ben alles zelf aan het uitpluizen. Met dit soort filmpjes probeer ik kilometers te maken om het videobewerken een beetje onder de knie te krijgen. Heeft iemand suggesties voor een goede, liefst beetje erkende/op waarde geschatte videobewerkingscursus o.i.d.?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het idee dat er hier in sport/cruise mode oid wordt gevlogen?

Ik denk dat je met meer ervaring dit had kunnen voorkomen met full manual.

Kwestie van wegkijken van de boom en vol gas. Of je propellers naar de boom richten en vol gas.

Vrij simpel gezien is een drone manual vliegen redelijk gelijk aan een bordje balanceren op een lange stok, de kolom met stuwkracht bevindt zich loodrecht onder de drone. (Het is wel wat complexer natuurlijk)

In ieder geval erg jammer, ik hoop dat jullie snel verder kunnen oefenen!
 
  • Leuk
Waarderingen: HPT en Dany FeelGood
Wat ik altijd deed voor een vlucht met b.v (onder) bomen of andere gaten voor doorheen tevliegen is even de situatie met het blote oog tebekijken. Een vogel-Net of een takje zonder blaadjes is niet tezien op die snelheden!!

Eigelijk is deze drone daar niet voor gebouwd/bestand (als het verkeerd gaat) al is het wel AdrenalinePure om tedoen !!

Ik geef 70euro voor de batterij

Verzonden met mijn SM-G960F en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: HPT en kwabratseur
Ik vlieg eigenlijk altijd dicht bij obstakels, om het huis/onder bomen, ertussen en ook vaak genoeg er tegenaan. Maar heel belangrijk is inderdaad scouten, voordat ik een "gap" probeer te vliegen, bestudeer ik hem van alle kanten van dichtbij, bedenk onder welke hoek ik er in en uit moet en dan rustig proberen en langzaam het tempo opvoeren.

In bekende gebieden vlieg ik dan ook anders dan op nieuwe locaties, zeker de eerste 10 accu's.

Maarja dit is natuurlijk als je ook echt wenst zo te vliegen, ik denk dat de meeste mensen graag ver weg blijven van obstakels en vaak mag het ook niet
 
  • Leuk
Waarderingen: Dany FeelGood
Mocht je besluiten om geen fpv meer te kopen, wil ik de 2 spare batterijen en goggle batterij wel voor n leuk prijsje overnemen van je


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Nieuwe FPV is onderweg. :D

Al met al een hele wijze les. Vooral van het bestuderen van de beelden hebben we veel geleerd. (Eigenlijk dat overschatting en lullige stuurfouten vaker voorkomen dan 'plotseling opduikende takjes die er eerst heus niet waren'.)

En toch... kunnen we natuurlijk niet helemaal uitsluiten dat zoiets nog een keer gebeurt. Met iets meer omgevingsbewustzijn is het gewoon ontzettend gaaf om te merken dat we elke keer weer beter worden en de kick van het vliegen ervaren. En daar is deze DJI FPV stiekem ook voor bedoeld, toch?

(In de buurt van water plakken we 'm wel een klein visdobbertje op z'n rug of zo. ;) Dan hebbben we ook nog iets aan de DJI Care Refresh...)
 
  • Leuk
Waarderingen: Sybren en kwabratseur
100% mee eens hoor
FPV is daar voor bedoeld, maar bedoelde eigelijk het plastic framepje

Have FUN met je 2de Droni!!


Verzonden met mijn SM-G960F en de Dronepilots.nl app
 
Ik heb voor mijn man een tinyhawkje besteld voor zijn verjaardag. Kan hij beetje binnen oefenen en stunten voordat hij weer aan de DJI 'mag' zitten. B)
Goeie keuze! Heb er ook ééntje, een bijna onverwoestbaar oefenobject, hij kan niet zwemmen trouwens
 
  • Leuk
Waarderingen: HPT