Laat ik me dan ook maar even voorstellen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

JanWouter

New Member
Lid geworden
28 nov 2017
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
63
Locatie
Dronten
Hoi allemaal.

Ik ben Jan Wouter en onlangs begonnen aan het bouwen van mijn eigen drone.
De aanleiding is dat i al enkele jaren aan het knutselen ben met micro controllers (Arduino met name) en ik dit wel eens op een wat concretere wijze wilde vormgeven.

Mijn onderdelen bestel ik uit China, dus dat druppelt langzaam binnen. Ik zal op dit forum ook nog wel mijn voortgang posten en vragen als ik ergens niet uitkom.
 
Hoi Jan Wouter, dank voor je introductie. Wat voor drone ben je aan het bouwen? Een racer? Of een cameradrone? Of iets heel anders?
 
Hoi Jan Wouter, welkom. Gaaf joh en hou ons op de hoogte van voortgang van het bouwen. Ook zijn tips wat waar vandaan te halen voor welke prijs welkom.
 
Wat voor drone ben je aan het bouwen?

Deze vraag is niet zo makkelijk te beantwoorden. In eerste instantie wil ik een drone bouwen die vliegt en die ik op afstand kan besturen
Het gaat me hoofdzakelijk om de besturing. Als ik deze horde heb genomen wil ik gaan experimenteren met AI om te kijken hoe zelfstandig ik zo'n ding kan maken.

Maar voorlopig is dat nog toekomst. Eerst moet ik nog de laatste onderdeeltjes binnen krijgen en voldoende tijd vinden.

Wat ik aan het bouwen ben is wel bedoeld om een camera te kunnen dragen. Dus stabiliteit en trillingsarm is een eerste vereiste.