Laag boven water vliegen.

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

BONI-DRONI

Member
Lid geworden
23 apr 2020
Berichten
40
Waarderingsscore
4
Punten
8
Locatie
Westerkwartier
Hallo allemaal.

Ik ben benieuwd naar ervaringen en tips mbt het vliegen boven water en hoe laag het nog veilig is. Ik heb mijn eerste MM namelijk moeten opofferen aan het water, maar dat was oorzaak “boom -water”. Die dure les “boomtoppen” heb ik goed onthouden
Ik merk dat ik met mijn nieuwe MM nu erg (te?) voorzichtig ben boven het water.

Voorbeeld:
Gisteren was mijn zoon aan het vissen. Het leek me leuk om opnames te maken terwijl de MM boven het water hing en ik richting de walkant filmde. Ik wilde eigenlijk naar een hoogte van ongeveer 2 - 3 meter. Maar toen ik langzaam zakte vertrouwde ik het toch niet. Ik ben niet lager gegaan dan 10 m, maar ja, dan heb je de persoon niet erg groot in beeld.
Graag jullie ervaringen en tips. Blijft de hoogtemeting bijvoorbeeld wel goed werken. Ik ga er van uit dat dat middels GPS werkt en het water er geen invloed op heeft. Of ..........

Alvast dank en groetend,

Saja.
 
Ik ken het gevoel van een drone die onder water verdwijnt. Een dag later las ik ergens op Internet dat de oorzaak zou kunnen liggen in de sensoren aan de onderkant. Door de reflectie van het water raken ze in de war en gaat de drone zakken. Ik vlieg nog steeds wel boven water maar niet meer zo laag, ik zorg er voor dat er ook een groot deel landoppervlak in beeld is.
 
  • Leuk
Waarderingen: jaapruyg
Als ik aan zee vlieg dan hang ik mijn drone gerust een meter boven de branding, komt er een golf aan dan 'hupt' de drone daar vanzelf overheen.

Verzonden met mijn Mi 9T en de Dronepilots.nl app
 
Ik begrijp uit je onderschrift dat je toen vloog met een MI Drone 4K. Ik vloog toen (en nu nog steeds) met een Mavic Air. De kwaliteit, plaatsing, soort sensor zou nog wel eens een verschil kunnen maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Meldet
Mijn ervaring is dat het niet veel uitmaakt, eigenlijk alle drones die ik in mijn vingers heb gehad gingen prima laag boven water.
 
Dank allemaal voor jullie reacties. Maar nog een vraagje ivm de hoogte. Hoe meet de MM de hoogte eigenlijk, ik bedoel met welke techniek ?
 
Dat gaat d.m.v. ultrasoon, op de wijze zoals bijvoorbeeld een parkeersensor op een auto. Als je drone aanstaat en je luistert heel goed kan je de sensor horen.



Annotation 2020-06-21 220024.png