Kostprijs registratie Belgie

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Woohoo ! Delivery sheduled for tomorrow 'by the end of the day' !
 
  • Leuk
Waarderingen: Wes56
Het is categorie A1. C0 is geen categorie, maar een label. Die de Mini 2 niet heeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: Spectro
Dit verscheen in de " Het Laatste Nieuws " krant in België:
 

Bijlagen

  • Naamloos.png
    Naamloos.png
    192,7 KB · Weergaven: 16
Dit verscheen in de " Het Laatste Nieuws " krant in België:
Niets nieuws toch ? Blijft nog steeds de vraag : hoe ? Die wordt wel beantwoord in de komende weken denk ik. In elk geval hebben de bevoegde instanties zelf nog niet gereageerd op mijn vragen per mail.
 
Wat mij nog het meest verbaast aan dit topic, is het aantal weergaven. Zie screenshot.
Er zijn blijkbaar een hoop Zuiderburen die dit forum volgen.

1605705093702.png
 
Wat mij nog het meest verbaast aan dit topic, is het aantal weergaven. Zie screenshot.
Er zijn blijkbaar een hoop Zuiderburen die dit forum volgen.

Bekijk bijlage 1750
Hey Sjakie, ik denk gewoon dat ik zeker niet de enige ben die momenteel wat in het duister tast m.b.t dit topic in België. Typisch voor ons landje ... onduidelijkheid troef over regels maar wel op voorhand al met vingertjes wijzen en boetes zwaaien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie
Allen (en de Belgische piloten hier in het bijzonder),

Kunnen we afspreken dat eender wie relevante info kan bemachtigen over die online registratie als piloot vanaf 2021 in België dit HIER zo snel mogelijk meldt a.u.b. ?

Dank bij voorbaat.

Mvg,
F.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie en Wes56
Allen (en de Belgische piloten hier in het bijzonder),

Kunnen we afspreken dat eender wie relevante info kan bemachtigen over die online registratie als piloot vanaf 2021 in België dit HIER zo snel mogelijk meldt a.u.b. ?

Dank bij voorbaat.

Mvg,
F.
Ik heb er zonet het Koninklijk Besluit hieromtrent (verschenen afgelopen woensdag 18/12 in het Belgisch Staatsblad).

Je kan natuurlijk net zo goed de tabel van Mendeljev van buiten leren maar in het kort komt het hierop neer voor categorie A1 (waar de Mini 2 onder valt) :
  1. DGLV wordt bevoegde instantie
  2. registratie als UAS exploitant bij DGLV (zonder vermelding van verdere modaliteiten)
  3. Online opleiding met online theoretisch examen nodig
EUKA meldt verder dat zij in hun nieuwsbrief van komende weken mogelijk meer info geven.
 

Bijlagen

  • 18_1 (1).pdf
    348,9 KB · Weergaven: 15
Ik ga mijn Advocaat raadplegen om dit koeterwaals in menselijk taal uit te leggen want ik versta er niks van, ik weet alleen dat ik geregistreerd ben en ook een herkennings nummer heb meet de 00****. dit om mijn goede wil te tonen en er van mij verondersteld wordt ik de regelgeving ken.
 
  • Haha
Waarderingen: Spectro
Ik ga mijn Advocaat raadplegen om dit koeterwaals in menselijk taal uit te leggen want ik versta er niks van, ik weet alleen dat ik geregistreerd ben en ook een herkennings nummer heb meet de 00****. dit om mijn goede wil te tonen en er van mij verondersteld wordt ik de regelgeving ken.
Ik begrijp jou volkomen Guido.
 
Ik heb er zonet het Koninklijk Besluit hieromtrent (verschenen afgelopen woensdag 18/12 in het Belgisch Staatsblad).

Je kan natuurlijk net zo goed de tabel van Mendeljev van buiten leren maar in het kort komt het hierop neer voor categorie A1 (waar de Mini 2 onder valt) :
  1. DGLV wordt bevoegde instantie
  2. registratie als UAS exploitant bij DGLV (zonder vermelding van verdere modaliteiten)
  3. Online opleiding met online theoretisch examen nodig
EUKA meldt verder dat zij in hun nieuwsbrief van komende weken mogelijk meer info geven.
Ik vraag me nog steeds af of dit ook telt voor de drones onder de 250 gram. In het Koninklijk Besluit staat hier niks over beschreven. Tenzij ik niet goed heb gelezen. Online opleiding met theoretisch examen lijkt me dan overdreven. Kan evengoed een speelgoeddrone zijn van 100 euro.
 
Ik vraag me nog steeds af of dit ook telt voor de drones onder de 250 gram. In het Koninklijk Besluit staat hier niks over beschreven. Tenzij ik niet goed heb gelezen. Online opleiding met theoretisch examen lijkt me dan overdreven. Kan evengoed een speelgoeddrone zijn van 100 euro.
Wat die opleiding betreft zijn er inderdaad speculaties (o.a. op FDR1 website) die stellen dat een opleiding voor de Mini 2 niet nodig zal zijn omdat deze in de categorie speelgoeddrones zou ingedeeld worden. Maar het blijven speculaties.

Over de registratie als operator is mijn duidelijk : ja.
 
Europese wetgeving in Belgisch staatsblad.
 

Bijlagen

  • Publicatie staatsblad 18_11_20 Drones.pdf
    351 KB · Weergaven: 20