Koos droneloos

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Falco

Active Member
Lid geworden
9 sep 2016
Berichten
325
Waarderingsscore
65
Punten
28
Leeftijd
44
Zo, mijn Yuneec Q500 verkocht gisteren. Dus heb alleen nog mijn racedrone die ik opnieuw ga opbouwen met wat nieuwe onderdelen. Dus helemaal droneloos ben ik eigenlijk ook weer niet.

Nu even sparen want ik heb drie opties in mijn hoofd:
1. DJI Spark
2. GDU 02
3. DJI Mavic

Gezien mijn budget beperkt is wil ik eigenlijk even wachten tot de GDU 02 op de markt is en wat de gebruikerservaringen zijn. Afgaande op de intro filmpjes en de website van GDU ziet hij eruit als een redelijk alternatief voor de Mavic.

De Spark vind ik een leuk ding en heel makkelijk mee te nemen. Mijn gevoel zegt alleen dat ik spijt krijg op de duur dat ik niet even door heb gespaard.

En tja de Mavic. Daar hoef ik niets over te zeggen. Iedereen hier weer ondertussen wel dat die top is.

Dus even geduld opbrengen voor mezelf en kijken wat mogelijk is.

Verzonden met mijn Nexus 5X en de Dronepilots.nl app
 
Mijn ervaring met GDU Byrd is niet denderend positief. De drone zelf vliegt goed en is bere sterk. Maar de accu begon na twee vluchten al op te bollen en de bijbehorende app werkt niet echt lekker. Ook vind ik de videokwaliteit niet denderend (ik heb de standaard 1080p versie), maar dat komt misschien wel doordat ik verwend ben ;)
Ik heb geen ervaring met de O2. Die is natuurlijk ontwikkeld met de kennis en ervaring van de Byrd in de pocket, dus wellicht dat een hoop van de (mijn, onder andere) feedback is meegenomen, maar ik zou zeker de reviews en ervaringen goed in de gaten houden.


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
Heb laatst ook mijn Q500 ingeruild voor een Spark. Hij is lekker compact, daar ben ik heel blij mee. Het bereik is alleen waardeloos (met controller) in vergelijk met de Q500.
 
Zoals het er nu naar uitziet heb ik een deal gesloten met iemand om zijn vijf weken oude Spark over te nemen. Betreft een fly more combo met een witte Spark.

Verzonden met mijn Nexus 5X en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Eric-Jan
Net op tijd erachter gekomen dat die gast mij wilde oplichten. Dus nog geen Spark aangeschaft.

Verzonden met mijn Nexus 5X en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: DGA_NL
Zaterdag nieuwe kans. Afspraak om een Spark fly more combo op te halen.

Verzonden met mijn Nexus 5X en de Dronepilots.nl app
 
Zo, ben in het bezit van een zgan Spark fly more combo. Even zitten spelen maar voor zo'n kleine rakker is het een erg leuk ding! En makkelijk mee te nemen in vergelijking met m'n Yuneec Q500.

Verzonden met mijn Nexus 5X en de Dronepilots.nl app