Komt geen wifi in beeld

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Damo

New Member
Lid geworden
1 sep 2020
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
35
Locatie
Amersfoort
Beste lezers
Ik ben sinds kort in het bezit van mijn 1e drone. Ben dus een beetje aan het puzzelen. Het betreft een drone van 4DRC type 4D-V4.

Het vliegen lukt aardig. Maar ik krijg de camera niet aan. Als ik de drone aanzet verschijnt er op mijn telefoon geen wifi naam van de drone. Ik kan dus niks koppelen. Ook via de 4d fly app lukt het niet. Iemand een idee?
Alvast bedankt
 
Je moet eerst verbinding maken met het wifi netwerk van je drone [of remote contro;;er als die erbij zit]. Dit doe je via de wifi instellingen in je telefoon. Pas als je drone met de wifi van je telefoon in verbinding staat open je de app.
Belangrijk is dat je telefoon de wifi frequentie van je drone ondersteund, meestal 2.4 of 5GHZ.
Je geeft verder te weinig informatie om te zien waar het fout gaat.
 
Bedankt voor je reactie.
Dat ia juist het probleem. Zodra ik mijj wifi aan zet staat hij er niet tussen, het netwerk van de drone. Dit terwijl de drone en afstandsbediening wel aan staat.

Wat heb je nodig qua info. Ben echt een leek haha
 
Er zit toch wel een manual bij? Kan je aangeven bij welke stap het fout gaat.
 
Ik moet eerst de drone aanzetten.
Dan de wifi van mijn tel aanzetten.
Dan het product zoeken en verbinden.

Maar in het zoeken gaat het al fout. Hij komt er niet tussen te staan. Dus kan ik ook niks verbinden

Het moet met de app 4D Fly
 
Ik ga er van uit dat de wifi op je telefoon aanstaat en je wel andere wifi-kanalen ziet. Dan klinkt het als een defecte wifi-zender in je drone, of slecht soldeerpuntje op de printplaat. Ik zou er maar mee terug gaan.