Komen er straks voor het examen, ook testvragen ?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

puffeltje

Member
Lid geworden
3 jun 2020
Berichten
43
Waarderingsscore
7
Punten
8
Leeftijd
76
Locatie
Zwolle
Om je GVB te halen bij het golfen, kennen ze daar de mogelijkheid om via het internet te kunnen oefenen met testvragen.
Vragen die je ook dan later (random) kunt tegenkomen tijdens het theoretisch examen.
Het gaat er toch om, dat je de spelregels leert bij het vliegen met een drone.
Hoe vaker je dan kunt oefenen, hoe beter je de theorie onder de knie krijgt.

De stilte die er nu nog heerst over de vorm en het karakter van de komende examens, baart mij zorgen.
 
Tja...

De stilte die er nu nog heerst over de vorm en het karakter van de komende examens, baart mij zorgen.

Volgens mij betekent dit alleen maar dat de betreffende (overheids)instanties nu vooralsnog weinig kans maken om de deadline te halen met de implementatie van alles.

Ze hebben nog een maand of drie, wat mij betreft, maar ja, anders verlengen we toch de overgangsperiode weer een keer? #zucht

Wat er ook precies gebeurt, op dit forum zul je mettertijd wel lezen..
 
Het zou mij niks verbazen als er weer een uitstel zou komen.
 
Om je GVB te halen bij het golfen, kennen ze daar de mogelijkheid om via het internet te kunnen oefenen met testvragen.
Vragen die je ook dan later (random) kunt tegenkomen tijdens het theoretisch examen.
Het gaat er toch om, dat je de spelregels leert bij het vliegen met een drone.
Hoe vaker je dan kunt oefenen, hoe beter je de theorie onder de knie krijgt.

De stilte die er nu nog heerst over de vorm en het karakter van de komende examens, baart mij zorgen.

Er komen vast en zeker oefenvragen. In elk geval al gezien bij onze collega's van Drone Flight Company en uiteraard in onze eigen digitale leeromgeving van Drone Class.
 
Bah wat een commercieel gedoe allemaal. Bankpassen klaar leggen. Online testen van 20 vragen ?
Site's die doorgeschakeld worden ?
ik dacht dat we het hadden over een online examen met 40 vragen.

Ik wil gewoon via internet een (random) proef-examen doen, zonder commercieel verplichtingen.
En zo vaak als ik wil. Met steeds wisselende 40 vragen, met de mogelijkheid, dat ik mijn foutieve antwoorden
kan controleren.
 
Ik denk dat dit straks inbegrepen zit bij de online opleidingen. Lijkt mij ook logisch, want je vraagt om een dienst. In Nederland wordt het opleiden overgelaten aan de markt. Je hebt straks keuze uit verschillende opleiders.
 
Zal allemaal wel, maar het is heel simpel. Gewoon rechtstreeks, zonder tussenkomst van Commerciële partijen,
lekker kunnen oefenen en ervaren wat je te wachten staat wat betreft de vragen, tijdens het officiële examen.
Dat je moet betalen als je een officieel examen wilt gaan doen en moet betalen voor zo'n plastic pasje prima,
geen enkel punt. Maar eerst een drempel opwerpen voor een hobby-examen, Nee dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Ik heb hier een voorbeeld van wat ik bedoel. CAA 20 vragen. Crone test example questions mogelijkheid.

 
Met interesse bekeken. Helaas is deze test niet helemaal accuraat, met ons eigen land als uitgangspunt. Bijvoorbeeld de vraag over de WA verzekering. Het juiste antwoord staat er niet bij. Ik raad deze test niet aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr
Tja...

Maar eerst een drempel opwerpen voor een hobby-examen, Nee dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Je kunt natuurlijk vinden dat het voor jou de bedoeling niet is, maar het is geen hobby-examen (verschil commercieel gebruik en amateur/hobby komt hiermee helemaal te vervallen namelijk), dus je zult je moeten gaan schikken, of de kans moeten nemen mettertijd tegen handhaving aan te gaan lopen, vrees ik..
 
Mijn insteek en mijn pleidooi is, om vrij op het internet testexamens te kunnen doen, zonder dat je daarvoor gelijk je
portemonnee moet trekken. Of mogelijkheden van een testexamen, of per onderwerp gewoon examenvragen kunt
uitproberen (beantwoorden)
. Zo gebeurt het ook bij het halen van je GVB bij het golfen.
Dit Youtube filmpje was maar een voorbeeld.
Ook krijgt men op die manier meer inzicht in hoe je met je drone moet omgaan.
Dus random vragen over b.v.
Gewichtsklassen
Afstand houden
Crew
Op zicht vliegen
Operaties
Verkeersregels
Zelfbouw en FPV