Kijken: Madurodam komt tot leven in tilt-shift dronevideo van Scheveningen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
5.325
Waarderingsscore
2.951
Punten
113
Leeftijd
47
Locatie
Renkum
Website
www.dronewatch.nl
Kijken: Madurodam komt tot leven in tilt-shift dronevideo van Scheveningen

Het is net Madurodam, maar dan in het echt: dankzij het zogenaamde tilt-shift effect lijkt het in deze dronevideo alsof de beroemde Haagse attractie tot leven is gekomen. De opnamen werden gemaakt met behulp van de lichtgewicht DJI Mini 2, waarmee je sinds kort boven bebouwing mag vliegen. Het ‘Madurodam-effect’ werd achteraf aangebracht in de montage.

Lees verder
 
Echt heel mooi gedaan. Ook gaaf dat de reacties zo positief zijn. Mooie promotie voor de drones.
 
  • Leuk
Waarderingen: wdejager
Ja, leuk gedaan.
Het effect is niet in alle shots even sterk. Ik heb nog niet helder waar het 'm dat precies in zit.
 
  • Leuk
Waarderingen: wdejager
Toch mooi hoor. Tilt-shift achtige effecten zijn inderdaad moeilijk en werken niet in elke scene. Staat op lijstje "to do with a drone", maar die is ondertussen erg lang geworden :D

Thx voor de mooie beelden.
 
  • Leuk
Waarderingen: wdejager
Mooie beelden word in de fotografie ook wel toegepast en geeft een verkleinend effect. Leuk om zo te zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: wdejager
Kan het zijn dat de vlieghoogte ermee te maken heeft?
Nou wilde ik het weten ook en heb wat zoekwerk gedaan. Dit zijn wat tips die ik vond waar foto's/shots aan moeten voldoen om een goed effect te verkrijgen.
  • The photo must be taken from above, but not directly overhead. This only reflects what someone taking a photo of a miniature scene would likely do; it’s unlikely they would (or even could) be level to the subject. If you have a direct over shot, you won’t be able to get a decent depth of field that is required.
  • A simple scene is usually better than a complicated one. This is because miniature scenes are usually very simple; you wouldn’t find a dense city block, for example, in a model railroad scene.
  • Photo sharpness is a must, as well as good lighting. There will be enough blur in the photo as it is; your focal point must be sharp.
  • If people are in the scene, they need to be fairly obscure and small. Again, reflecting what you’d see in a real miniature scene. People are very small, and not well detailed in miniature scenery.
  • Generally, avoid wide shots, and make sure the scene is interesting – for instance, an aerial photo of a cathedral with spires and flying buttresses is interesting, while an aerial photo of a flat-topped shopping mall would not be.
 
Beste Wiebe, geweldig gedaan zeer inspiratie vol!
Mijn naam is remco , ben nieuw op dit forum, maar ook vrij nieuw in drone land. Met de nieuwe regels zag ik weer mogelijkheden om een hobby tzt professioneel in te kunnen zetten Heb mijn A1/ A3 licentie gehaald, en vorige week kwam de pakketbezorger met mijn drone. Vervolgens keek ik op de godrone app, en de tranen stonden in mijn ogen, welke gebieden no-fly zone waren. (zeker hier in omgeving Ede). Maar ook Scheveningen en denhaag is een dikke rode cirkel, maar lijkt wel iets van resererings opties te hebben...

Als ik jouw werk zie, stimuleert mij nog meer om alles uit mijzelf en mijn drone te halen. Gezien jij je werk openlijk publiceert, vermoed ik dat jij de regels in acht genomen hebt, (kan mij een verhaal herinneren van prachtige - maar niet legale opnames van Utrechtse DOM).

Voor mijn eigen beeldvorming, Wat heb jij moeten doen om toch in het mooie scheveningen te mogen vliegen, ondanks die dikke rode dot? Zaten er nog kosten aan om jou een tijdelijke window gegund te krijgen om te mogen vliegen? Of lees ik die go-drone apptotaal verkeerd uit?

Laat ik het zo zeggen, dat ik op dit moment aardig gedesillusioneerd ben dat je nergens lijkt te mogen vliegen, behalve in het weiland van de boer... Dus hoop op wat praktijk info hoe je hier mee om moet gaan van de pro's / fanaten
 
  • Leuk
Waarderingen: RickGAE
Mooi man ! En zeker inspirerend voor andere Mini2 vliegers (zoals ik)
Kan dit effect ook Da Vinci Resolve bereikt worden ?
 
Mooi man ! En zeker inspirerend voor andere Mini2 vliegers (zoals ik)
Kan dit effect ook Da Vinci Resolve bereikt worden ?
Hier een gratis dikke tip: tik eens "davinci resolve tilt shift" in in Google. ;)
 
Haha was beetje domme vraag van me .....
Deze winter besloot ik een drone te kopen en meldde me op dit forum. Daar vond ik een topic over filmpjes monteren. Iemand was enthousiast over Resolve, dus heb ik dat geïnstalleerd. Ben nu al twee maanden aan het monteren en was bijna die hele drone vergeten te bestellen, zo leuk is monteren ....
Ik ga tutorials zoeken over tilt shift.
Oh ja bedankt voor de tip !
 
Ben nu al twee maanden aan het monteren en was bijna die hele drone vergeten te bestellen, zo leuk is monteren ....
Herkenbaar. Als ik aan een project bezig ben vergeet ik vaak de tijd, wat dan weer ten koste gaat van mijn nachtrust. :D