Mavic Mini kalibreren lukt niet?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Drone2

Active Member
Lid geworden
24 apr 2020
Berichten
173
Waarderingsscore
35
Punten
28
Locatie
Delft
ik heb met mijn nieuwe mini in huis even proef gevlogen dat is goed gelukt.
voor mijn eerste buitenvlucht heb ik de kalibratie volgens de handleiding uitgevoerd als ik dit doe komt er een melding dat ik de drone moet uitzetten en de controller moet kalibreren dit doe ik en draai de sticks in alle richtingen zo al beschreven maar wat ik ook doe het programma gaat niet verder en blijft het plaatje met de stick
staan, dus sluit ik het zelf af en begin op nieuw met het zelfde resultaat??
wat gaat er of wat doe ik fout????
gaarne hulp.
 
ik heb met mijn nieuwe mini in huis even proef gevlogen dat is goed gelukt.
voor mijn eerste buitenvlucht heb ik de kalibratie volgens de handleiding uitgevoerd als ik dit doe komt er een melding dat ik de drone moet uitzetten en de controller moet kalibreren dit doe ik en draai de sticks in alle richtingen zo al beschreven maar wat ik ook doe het programma gaat niet verder en blijft het plaatje met de stick
staan, dus sluit ik het zelf af en begin op nieuw met het zelfde resultaat??
wat gaat er of wat doe ik fout????
gaarne hulp.
Ging bij mij ook eerst fout na de laatste update. Heb de accu eruitgehaald, half uurtje gewacht en daarna opnieuw met langzamere bewegingen. Laat ff weten of het gelukt is, ben benieuwd.
 
Ging bij mij ook eerst fout na de laatste update. Heb de accu eruitgehaald, half uurtje gewacht en daarna opnieuw met langzamere bewegingen. Laat ff weten of het gelukt is, ben benieuwd.

Bedankt: ik ga het morgenmiddag even uitproberen ik laat het je zeker even weten of het is gelukt
tot morgen.

gr drone2
 
Is het normaal dat je de controller moet kalibreren? Ik heb dat namelijk nog niet hoeven doen (drone een weekje in bezit)....alleen een kompas kalibratie.....
 
Is het normaal dat je de controller moet kalibreren? Ik heb dat namelijk nog niet hoeven doen (drone een weekje in bezit)....alleen een kompas kalibratie.....
Zou zomaar kunnen, als hij dat aangeeft gewoon even doen. Of had je direct na aanschaf al een update? Zo ja, na een update altijd alles callibreren, controller, IMU en Kompas.
 
Is het normaal dat je de controller moet kalibreren? Ik heb dat namelijk nog niet hoeven doen (drone een weekje in bezit)....alleen een kompas kalibratie.....
Het kalibreren van de sticks is een normale handeling zeker als je deze voor de eerste keer in gebruik gaat nemen.
 
Ging bij mij ook eerst fout na de laatste update. Heb de accu eruitgehaald, half uurtje gewacht en daarna opnieuw met langzamere bewegingen. Laat ff weten of het gelukt is, ben benieuwd.

Ik heb ook eerst de grote update geïnstalleerd.
Nu heb ik dus hetzelfde als jou gedaan maar het lukt niet??? maar er staat ook niks in de handleiding hoe het verder verloopt, volgt de handeling op het scherm, maar er komt geen vervolg?
dus toen de drone weer aangezet maar dit geeft ook geen veranderingen op het scherm.

ik heb alles uitgezet en opnieuw op gestart alles lijkt te werken en er staat dat ik kan gaan vliegen.
dit alles was in mijn tuin, dus niet opgestegen.
ga vanmiddag naar een veldje en dan de lucht in.

Kan jij vertellen hoe het bij jou verliep, ben ik heel benieuwd naar.

gr drone2
 
Een keer alles opnieuw opstarten kan wonderen verrichten inderdaad. Alles uit, dan weer aan. Als je dan geen meldingen ziet, lekker vliegen.
 
ik heb met mijn nieuwe mini in huis even proef gevlogen dat is goed gelukt.
voor mijn eerste buitenvlucht heb ik de kalibratie volgens de handleiding uitgevoerd als ik dit doe komt er een melding dat ik de drone moet uitzetten en de controller moet kalibreren dit doe ik en draai de sticks in alle richtingen zo al beschreven maar wat ik ook doe het programma gaat niet verder en blijft het plaatje met de stick
staan, dus sluit ik het zelf af en begin op nieuw met het zelfde resultaat??
wat gaat er of wat doe ik fout????
gaarne hulp.

Ook het gimbal-wieltje meegenomen?
 
Hoe kwam je daar achter dan? En hoe heb je dat opgelost?


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
Toen ik mijn kompas wilde kalibreren gaf het scherm aan om de sticks te kalibreren, dat ben ik gaan doen en kwam niet verder omdat ik het gimbal wieltje op het scherm niet had gezien, door de opmerking van Klaaz kwam ik er achter.
 
Toen ik mijn kompas wilde kalibreren gaf het scherm aan om de sticks te kalibreren, dat ben ik gaan doen en kwam niet verder omdat ik het gimbal wieltje op het scherm niet had gezien, door de opmerking van Klaaz kwam ik er achter.
Volgens mij heb ik iets gemist. Zie nergens een manier om 'het wieltje' te callibreren. Heb je wat meer info?
 
Volgens mij heb ik iets gemist. Zie nergens een manier om 'het wieltje' te callibreren. Heb je wat meer info?

Als je in het sticks kalibreer menu zit, moet je de sticks kalibreren maar ook het gimbalwieltje even naar rechts en links draaien dan pas is het kalibreren van de sticks helemaal af en kan je verder met het kalibreren van de de drone zelf.