Phantom 2 Kalibreren Kompas

Discussie in 'Phantom' gestart door FireFly, 10 aug 2018.

  1. FireFly

    FireFly New Member

    Lid geworden:
    29 jul 2018
    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo ,

    Ik vlieg een Phantom 2.
    Nu zie ik hier in de app veel voorbij komen over kalibreren van IMU en Kompas en zo.
    Nu is mijn vraag moet ik bij mijn Phantom 2 drone mijn kompas voor elke vlucht kalibreren of is dat niet nodig?
    En als de eerste accu leeg is en ik vervang hem voor een 2e vlak daarna moet ik dan de procedure dan weer opnieuw uut voeren of kan ik deze dan overslaan? De accu gaat na iedere vlucht wel uit de drone als ik deze weer opberg in mijn koffer.
    Zou iemand mij dat kunnen vertellen?
    Alvast bedankt voor jullie inbreng en reacties.
    Groet Peter


    Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
     
  2. hardeman

    hardeman Active Member

    Lid geworden:
    28 okt 2017
    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    67
    Het is aan te raden om hem elke vlucht te kalibreren
    en niet nodig om tussen elke accuwissel in te kalibreren

    Verzonden met mijn FIG-LX1 en de Dronepilots.nl app
     
  3. FireFly

    FireFly New Member

    Lid geworden:
    29 jul 2018
    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Dank je wel voor de reactie


    Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
     
  4. W. Toelis

    W. Toelis New Member

    Lid geworden:
    3 jul 2018
    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    5
    IMU kalibreren doe ik alleen als er een firmware wijziging is geweest. Als je met het kalibreren van het kompas bedoelt: "met je drone tegen de klok in een rondje draaien, zowel horizontaal als verticaal", doe ik dat alleen als ik in een totaal andere omgeving ga vliegen. Ik doe dit al sinds mijn P2, P3A en nu mijn P4A en heb nog nooit problemen gehad.
    Succes verder.
     
  5. peSHIr

    peSHIr Active Member

    Lid geworden:
    23 jul 2018
    Berichten:
    128
    Leuk Bevonden:
    34
    Ik calibreer mijn kompas alleen als ik daar meldingen van krijg (of na grote horizontale verplaatsing van tientallen kilometers, of na firmware update, eventueel), en de IMU alleen na lange tijd (als Airdata.com het bij groot onderhoud van mijn Spark aanraadt eigenlijk alleen, tot nu toe). Nooit grote problemen gehad, tenzij ik probeer te starten te dicht bij veel metaal (gewapend beton, metalen brug), en dan herstart ik de drone een stukje verderop.
     

Deel Deze Pagina