Kabel kwaliteit

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Willy S

Member
Lid geworden
11 aug 2018
Berichten
72
Waarderingsscore
24
Punten
8
Locatie
Bodegraven
Ik ben me een beetje aan het inleren op de Mavic Pro die ik gekocht heb. De verbinding met mijn phone (een HTC Desire 526, niet een ideale phone hiervoor: traag en moeizaam) laat nog wel eens te wensen (beeld valt weg en als het tegen zit hangt de phone). Dus maar eens mijn tab (een Samsung Galaxy A6) geprobeerd, maar ja .. die moest via de USB op de onderkant van de RC. Helaas .. met de door DJI meegeleverde kabel werkt dat niet (de tab "ziet" de RC niet).
Na wat leeswerk kwam ik veel zaken tegen over kabels en heb dus eens het oorspronkelike laadsnoer van de tab gebruikt en wie schertst mijn verbazing .. werkt :) .. werkt prima zelfs.
Het is jammer dat DJI zo'n mooie drone levert en er schijnbaar een inferieure kwaliteit kabels bij levert. Het is dus handig om vooral wat met kabels te expirimenteren !
Vanavond eens de phone met dezelfde kabel proberen ... zou zo maar beter kunnen gaan
 
Had ook dat probleem, kreeg constant melding " disconnected " . Ik gebruikte de aansluiting op de RC die je ook gebruikt vuur het opladen, met inderdaad het originele kabeltje van DJI. Nu een Samsung snoertje van een oplader en sluit deze op de USB- poort van de RC. Werkt prima met een S8.

Verzonden met mijn SM-G950F en de Dronepilots.nl app
 
Ok, kabel geprobeerd en .. tsja .. wat za;l ik zeggen. De video is hopeloos. Maar ok met het oude kabeltje en zowel op de phone (HTC) als de tab (Samsung). De video is zo slecht, dat de nuttige modes (Quick Spot, Waypoints etc.) gewoon niet meer bruikbaar zijn. Toch gebruik ik niets bijzonders:gewoon HD (1920x1080, 30 fps). Hoe kan dit toch .. ergens doe ik schijnbaar iets fout, maar geen idee wat ..
 
Anker kabels kopen, nooit geen problemen meer
 
ndere kabels klopt. Ik gebruik nu de HTC kabels en die werken goed. De HTC Desire 526 blijft een ramp: alles gaat tot je een flight-mode (bv. QuickShot) wil, dan verliest hij het beeld.
Maar met de tab gaat het stukken beter. Ik kan gewoon flight-modes gebruiken en al is het beeld niet super (hapert heel erg) het werkt en ik ben er blij mee. Nu maar eens nadenken over een andere phone.
 
Ik wist niet dat een phone/tablet zoveel invloed had!
Dacht dat het alleen voor het tonen van het beeld was. Blijkbaar dus veel meer!


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Behalve dat je phone/tab het beeld toont (wat al een forse aanslag op je capaciteit is), zorgt het programma ook voor de besturing (allerlei vluchtmodussen) die het naar de drone stuurt, houdt de positie bij op de kaart (ik denk ook als je geen internet verbinding hebt, alleen toont hij hem dan niet als je niet de kaarten hebt gedownload).
De DJI Go 4 app is een app die heel veel bronnen (geheugen, cpu-capaciteit, interne communicatiestructuren) gebruikt, dus het verbaasd mij niet zo dat de HTC het laat afweten: die is redelijk beperkt (maar voldoende voor mijn gebruik tot dus ver).
 
Ok, even verder melden, misschien heeft iemand er iets aan.
Na lang zoeken op internet heb ik het beeldprobleem met de Samsung Galaxy Tab A (2016) opgelost :) Het beeld is nu goed, volgt soepel en hapert nog amper meer. Daarvoor heb ik wel de volgende zaken moeten doen:
  • op de tab:
    - in "airplane" modus
    - tab in ontwikkelaar modus en daar a) USB foutopsporing aangezet, b) alle animaties uitgezet en c) achtergrondprocessen uit gezet
    - ik sluit alle andere apps als ik vlieg. De DJI Go 4 app is de enige die draait.
  • in de DJI Go 4 app:
    - lokaal opslaan van video's en foto's uitgezet
    - weergave lokaal in "regular" gezet
Op deze manier werkt de tab prima enkan ik alles volgen. Dat vliegt een stuk fijner ;)
Oh ja .. en ik gebruik wel de HTC kabel naar USB-A.
 
  • Leuk
Waarderingen: Freeze Pictures