JYU Hornet S Aerial

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

DronePiloot

New Member
Lid geworden
16 sep 2016
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Punten
1
Locatie
Almere
Inmiddels al weer een week of 6 in het bezit van de JYU Hornet S met gimbal en dus tijd voor een korte review.

De Hornet S heb ik via Banggood.com aangeschaft, inclusief transport en invoerrechten kost het apparaat nog geen 350 euro, met een extra accu en rugzak iets meer dan 400 euro.
Nb. Er zijn verschillende uitvoeringen te koop via Banggood.com, bijvoorbeeld een racer uitvoering welke met camera en bril geleverd wordt en de volgens fabrieksopgave een max snelheid heeft van 120km/uur.

Zoals op de foto's is te zien heeft JYU er alles aan gedaan om het geheel een hoogwaardige uitstraling te geven, en daar zijn ze echt goed in geslaagd. De "build quality" is uitstekend te noemen, en het apparaat uitpakken is gewoon een feestje.

Hoe vliegt ie? Het is mijn eerste quadcopter en ik kan niet anders zeggen als het vliegt probleemloos in de GPS / Barometric assisted modes, de "racer mode" die niet door GPS etc wordt ondersteund heb ik mij nog niet aan gewaagd. Opstijgen en landen doet het apparaat zo je wilt met een druk op de knop, bij een "battery low 1" melding vliegt de drone automatisch "Home" en kun je in een geofence met een straal van 10 meter en een plafond van 15 meter vrij vliegen. Zodra "battery low 2" actief wordt vliegt ie terug naar daar waar je bent opgestegen en landt. Samengevat voor mij als beginner een perfecte vliegmachine.

Videotransmissie? Het standaard LCD kleuren schermpje toont naast de videobeelden informatie als hoogte, afstand, batterij status etc. Bereik valt mij wat tegen, 100 meter dan het je het wel gehad.

Camera? De gimbal is voorzien van een 4k-25fps, 2k-30fps, 1080-60fps video camera. Foto's hebben een 16M resolutie. De beelden zijn goed, maar niet geweldig (heeft wat moeite met een felle zon etc).

Batterijduur? Dit is de achilleshiel van deze quadcopter... de folder beloofd 15-20 minuten, wel zonder gimbal haal je een minuut of 12 dat is geen 15 en zeker geen 20 minuten maar okee kan ik mee leven. Echter wanneer je de gimbal monteert dan heb je een "battery low 1" waarschuwing na 4 - 5 minuten en met 6 - 7 minuten sta je met een lege accu weer op de grond dat is gewoon te kort.

Tot zover deze korte review, bijgevoegd nog wat foto's.
 

Bijlagen

  • HORNET-S 1.jpg
    HORNET-S 1.jpg
    447,4 KB · Weergaven: 12
  • HORNET-S 2.jpg
    HORNET-S 2.jpg
    439,3 KB · Weergaven: 10
  • HORNET-S 3.jpg
    HORNET-S 3.jpg
    359,1 KB · Weergaven: 11
  • HORNET-S 4.jpg
    HORNET-S 4.jpg
    400 KB · Weergaven: 12
  • HORNET-S 5.jpg
    HORNET-S 5.jpg
    507,6 KB · Weergaven: 12
  • HORNET-S 6.jpg
    HORNET-S 6.jpg
    474 KB · Weergaven: 13
  • HORNET-S 7.jpg
    HORNET-S 7.jpg
    454,5 KB · Weergaven: 12
  • HORNET-S 8.jpg
    HORNET-S 8.jpg
    390,6 KB · Weergaven: 12
  • HORNET-S 9.jpg
    HORNET-S 9.jpg
    411,5 KB · Weergaven: 12
  • HORNET-S 10.jpg
    HORNET-S 10.jpg
    406,8 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
Hallo en goede morgen. Ik heb sinds paar dagen een tweedehands hornet s en de drone werkt prima. Helaas kan ik niet op de jyu.com website komen. Is blijkbaar off the air.ik ben dus op zoek naar de calibratie firmware. Misschien heb jij een tip die mij verder kan helpen? Zou een grote hulp zijn. Fijne zondag. Groetjes Dirk