Itelite range extender

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

garlic

New Member
Lid geworden
25 mrt 2019
Berichten
10
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
67
Locatie
Rotterdam
Ik heb regelmatig dat mijn Mavic Pro buiten bereik is en soms is dat al op slechts enkele honderden meters. Met name als er gebouwen of bomen ed in de buurt zijn. Heeft iemand ervaring met de range extender van Itelite ? Deze kost 129 euro, maar is de verbinding dan echt veel beter ?
 
Cheese>''Mavic Pro al buiten bereik al op slechts enkele honderden meters'

Specificeer je nader want dit is echt te vaag. Niet dat ik dan alle antwoorden heb maar wel dat het anderen helpt om jou te helpen.

Buiten bereik en dat op slechts hondereden meters?.Altijd zo geweest of slechts recentelijk?
Geen beeld meer en RC Connection lost?
Altijd of slechts in bepaalde gebieden?

Mischien wel handig als je precies aangeeft welke Itelite range extender voor Mavic Pro ? Link zou handig zijn.

Als je bovenstaande al weet ( welke Itelite range extender voor Mavic Pro) dan kun je toch ook zoeken naar reviews en hoeveel dBm een yagi (of wat het is dat je hebt gevonden) het signaal 'versterkt'

Maar tevens. Met een yagi verklein je je hoek t.o.v. je drone. Dus eventueel sterker signaal maar kleinere hoek zodat je je RC beter op je Drone moet richten.
 
Er is een speciale range extender van 129 euro voor de Mavic Pro te koop. ITelite antenne set voor de DJI Mavic. Type staat er niet bij.

Als ik in een gebied met flats of in een bos wil vliegen dan wordt de verbinding heel snel slecht en als ik doorvlieg geen beeld en verbinding helemaal kwijt. Komt natuurlijk gewoon terug. Dat is het probleem ook niet. Als er helemaal niks tussen drone en RC zit dan kan hij wel tot 4 km komen. Het gaat dus eigenlijk alleen om de signaalversterking. Het signaal is altijd al zo (zwak) geweest. Het is ook geen wereldprobleem hoor, want ik heb hem al 3.5 jaar en vlieg nog steeds met plezier.

Ik kan nergens een review vinden of filmpje op youtube waarin de verschillen tot uiting komen. Vandaar mijn vraag. Ik had gehoopt dat er iemand een Itelite had.
 
Een dure antenne kopen zal niet significant helpen.
De (niet zo legale) FCC hack (of boost hack) met custom firmware zal wel zoden aan de dijk zetten, maar uiteraard is dit op eigen risico. Hier worden de DBM's geboost vanuit de hardware (door de software). Zowel op regelgeving als garantie kleven hier risicos aan.
Een parabolische antenne + eventueel gecombineerd met een Yagi-Uda antenne zijn minstens zo effectief als een zo'n gepeperde antenne.
De sterkte van het signaal blijft immers gelijk. Het enige voordeel wat je kan behalen met antenne aanpassingen is het "shapen" van de signalen. Dat kan (flink) goedkoper.
 
Dank voor je reactie !. Hij heeft al een FCC hack gehad, maar nog niet op maximaal gezet. Dat ga ik dus laten doen en bij ali express heb ik die antennes besteld. Ben benieuwd. Nogmaals dank.
 
  • Leuk
Waarderingen: Razwer
Deze video legt haarfijn uit hoe de verschillende technieken werken.