Is iedereen nog okay, met de Corona?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Sjakie

Well-Known Member
Lid geworden
11 sep 2016
Berichten
4.855
Waarderingsscore
2.151
Punten
113
Leeftijd
58
Locatie
Utrecht
Ik maak regelmatig een geintje, maar dit is een serieuze vraag. Is iedereen op het forum nog gezond en wel?

Hier in huize Sjakie heeft mijn jongste zoon vorige week een Corona-test gedaan met negatief resultaat. Dus hier houden we het nog droog.
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr en JH54
Hey Sjakie,

Dank voor je bezorgdheid. In huize De Jager is alles ok. We zijn net terug van een hiking trip in Oostenrijk. Opvallend hoe daar iedereen gewoon mondkapjes draagt in winkels en bij het betreden van horeca. En obers dragen allemaal fancy doorzichtige 'spatchermpjes' voor het hoofd, in plaats van mondkapjes. Geen oeverloos gezeik zoals hier in Nederland, maar gewoon een beetje respect voor de gezondheid van een ander.

Nu eerst weer snel wat schrijfwerk voor Dronewatch oppakken en dan aan de slag met het monteren van de vele videobeelden die ik onderweg heb gemaakt. Dat doe ik min of meer in quarantaine, want als zzp-er werk ik het grootste deel van de tijd sowieso vanuit huis :)
 
Hopelijk geldt dat voor de rest ook, maar eigenlijk is het hier niet echt een probleem; ik ben zelf al nooit van "veel mensen bij elkaar" geweest, dus behalve niet naar het buitenland (twee weken vakantie, waarvan een kleine midweek huisje op de Veluwe en de rest in Hintergarten) en familie/kennissen wat minder zien is er voor mij niet gruwelijk veel veranderd.

Wel minder naar de bioscoop, sinds april niet meer in de binnenstad van Utrecht (of andere steden..) geweest. Ook vlieg ik ook minder met mijn drones, blijkt in de praktijk. Default gedrag is nu wel meer thuisblijven.

Opvallend hoe [in Oostenrijk] iedereen gewoon mondkapjes draagt in winkels en bij het betreden van horeca. En obers dragen allemaal fancy doorzichtige 'spatchermpjes' voor het hoofd, in plaats van mondkapjes.

Op een droneforum ga ik geen hele discussie aan over mondkapjes en die onzinnige (want aan alle kanten rondom open) spatschermen.. Doorgeven met niet gewassen handen en aanraken van dezelfde voorwerpen is qua gedrag hierin veel belangrijker, denk ik.

Geen oeverloos gezeik zoals hier in Nederland, maar gewoon een beetje respect voor de gezondheid van een ander.

Dat laatste kunnen veel mensen hier inderdaad wel zeer zeker gebruiken. En eraan wennen dat iedereen daadwerkelijk zelf hersens heeft, ook al heb je er nooit aan leren wennen dat je je dat ding ook daadwerkelijk ergens zinnig voor kunt gebruiken. Wat een (groot percentage) ongelofelijke domme en omhooggevallen eikels hebben we toch in dit land.
 
Laatst bewerkt:
Zondag 27/9 werd ik ziek met van die griep symptomen de huisarts adviseerde me te laten testen.Dat is nog niet zo eenvoudig maar goed uiteindelijk is er afgelopen vrijdag in "de kuip" een test afgenomen.Ik zit nu al bijna vier dagen op de uitslag te wachten.
 
Op een droneforum ga ik geen hele discussie aan over mondkapjes en die onzinnige (want aan alle kanten rondom open) spatschermen.. Doorgeven niet gewassen handen en aanraken van dezelfde voorwerpen is qua gedrag hierin veel belangrijker, denk ik.
Dat denk ik ook. Deze vakantie in Zuid-Frankrijk hadden de meeste mensen in de supermarkt een mondkapje op. En waren wij letterlijk de enigen met handschoentjes aan. Terwijl, wat jij ook zegt, de besmetting via de stang van het winkelwagentje een veel groter risico tot besmetting is volgens mij.
 
Zelf geen C in de familie en directe vriendenkring. Wel een paar op het werk en één bij de vliegclub. En heel dicht bij in de verpleeghuiszorg waar mijn vrouw werkt. Haarlem is daarin best een negatief voorbeeld, helaas. Op dit moment duidelijk ernstiger dan tijdens de piek van de eerste golf... Helaas komen daarvan alleen de sterfgevallen en de positief getesten in de statistieken terug. Ik denk zomaar eens dat als de zieken in verpleeghuizen ook bij de ziekenhuisopnamen meegeteld zouden worden, dat we dan nog wel eens zouden kunnen schrikken. Dat zijn er in Haarlem in ieder geval nu meer dan er in het ziekenhuis opgenomen zijn.


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
Over timing gesproken: vanochtend melding van personal trainer dat hij positief getest is. Iemand op de sportlocatie waar hij zijn begeleiding doet was positief getest, en na onderdeel van contactonderzoek te zijn en maandag zelf verkoudheidsverschijnselen te hebben is hij zelf ook getest.

Ik was zondag nog een half uur met hem (niet dichter dan 4 m bij wie ook) op die locatie voor opnames voor zijn website. Dus ik rommel met mijn werk nu vanuit huis iets aan, in ieder geval tot en met dit weekend (incubatietijd van een week..). Nu zelf nog geen koorts of andere verschijnselen; hopelijk blijft dat tot na het weekend zo..
 
Laatst bewerkt:
Corona blijft gevaarlijk, je kunt niet voorzichtig genoeg zijn en er blijven altijd mensen, die doen of er niets aan de hand is.........


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie en peSHIr
mensen, die doen of er niets aan de hand is.........
Sterker nog, die het bestaan van Corona regelrecht ontkennen en er de meest vergezochte complottheorieen op na houden.