Is er ook een actieve FPV groep aanwezig op dit forum?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Meton

New Member
Lid geworden
28 aug 2020
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
41
Locatie
Nederland
Ik zie dat deze categorie leeg is :D, zijn er ook FPV racers / freestylers op dit forum?
 
Jij bent er een. ;-)

En ik kom wel FPV-vliegers tegen op (gemengde) drone meetups, en weet ik dat een aantal mensen die hier een account hebben ook FPV-vliegen, maar er lijkt op de een of andere manier geen heel grote overlap te zijn professionele drone vliegers en amateurvliegers met consumer-drones (beide hier wel vertegenwoordigd), en FPV-vliegers.
 
Ja ik vlieg ook fpv, 'toch weer leuk om vol gas door gebouwen en langs bomen te vliegen, en geen rekening met veel wind te houden.
Ik heb ook altijd mijn mavic mini mee, om even rustig te vliegen.

Verzonden met mijn SM-A515F en de Dronepilots.nl app
 
Hopelijk wordt dit hoekje wat levendiger na de release van de DJI FPV drone... ik verwacht het wel eigenlijk!
 
Ik ben er een beetje mee begonnen. Wat me wel tegenhoud is dat ik niet even in mijn eentje buiten kan gaan vliegen. Hoe lossen jullie dat op? Zeker met deze temperaturen wil ik mijn vriendin niet iedere keer op de uitkijk laten staan.
 
De DJI FPV drone is er maar dit deel moet nog tot leven komen. Ik woon zelf in de buurt van Eindhoven en heb een tinyhawk freestyle 2. Net een paar maandjes bezig met de hobby. Ik denk dat de DJI FPV drone wel voor meer animo in de freestyle/race hoek van drones gaat zorgen.
 
Verwacht niet dat racers voor een dji drone zullen gaan. Wellicht wel de googles maar niet de drone. Verder zie ik weet weinig mogelijkheden voor de FPV drone van DJI gezien deze vanaf 2023 in A3 gaat vallen.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Ik ben er een beetje mee begonnen. Wat me wel tegenhoud is dat ik niet even in mijn eentje buiten kan gaan vliegen. Hoe lossen jullie dat op? Zeker met deze temperaturen wil ik mijn vriendin niet iedere keer op de uitkijk laten staan.
Geef haar een Mini 2 en een cursus foto/videobewerking cadeau!
 
Hier sinds een paar dagen beide aan het oefenen met Tinyhawkjes, nadat we erachter kwamen dat de DJI FPV toch wat minder geschikt is als oefenmateriaal/leswagen. (Zie filmpje bij video's)

Ik kan al een rondje door de kamer en onder de tafel door. :p Dit wordt wel een meerjarenplan, vrees ik... we zijn natuurlijk al oud en wat roestig in het leervermogen. Maar we hebben er lol in, en daar gaat het om, toch?
 
Ik wilde er nog een derde aan toe voegen. Maar voor mijn tinyhawk freestyle gebruiken we dezelfde radio als voor de whoop, en de dji fpv leek me niet zo verstandig in de huiskamer....
 
Ik wilde er nog een derde aan toe voegen. Maar voor mijn tinyhawk freestyle gebruiken we dezelfde radio als voor de whoop, en de dji fpv leek me niet zo verstandig in de huiskamer....
Ach, kijk wie we daar hebben..! Onze FPV stuntpiloot! B)

Disclaimer: ik aanvaard geen aansprakelijkheid voor zijn uitlatingen op dit forum. ;)
 
Ik wilde er nog een derde aan toe voegen. Maar voor mijn tinyhawk freestyle gebruiken we dezelfde radio als voor de whoop, en de dji fpv leek me niet zo verstandig in de huiskamer....
Je zou het even gecontroleerd moeten proberen, in principe zou het met digitale protocollen niet uitmaken.

De radio is gebonden aan de receiver. Om een andere/ nieuwe drone aan te sturen moet je tegenwoordig eerst door de bind procedure heen, dus waarschijnlijk werken ze wel naast elkaar. (Herinner me dat emax frsky gebruikt?)

RC verbindingen werken vaak met frequency hopping, Dus je zit sowieso niet op één bepaalde band ;)

Voor video kan je gewoon een andere band selecteren

Edit: laat maar zitten, je gebruikt de fysiek zelfde radio, niet 2x hetzelfde type