Is er leven na de avata?

sebodesign

New Member
Lid geworden
22 feb 2021
Waarderingsscore
3
Punten
3
Leeftijd
54
Hoooi allemaal....

Ik ben al enige tijd op zoek en kan het niet erg vinden, wellicht kan hier iemand mij iets wijzer maken, misschien heeft
iemand er hier verstand van.

Ik heb op het ogenblik een dji avata. Helemaal leuk maar ik worstel een beetje met dat ik wel iets meer wil.
Ik ben niet heel technisch dus zelf een fpv bouwen vind ik wel even een dingetje. Verder iets met Long range
zou ook fijn zijn. Heeft iemand enige idee of er iets te koop is, vliegklaar en zo ja wat? en waar?

Ik hoor het graag!
Grttz Sebastiaan

Ja er is meer dan genoeg te koop. Afhankelijk van wat je wil. maar echte fpv vlieg je niet met zijwieltjes zoals de avata. Er is geen retrun to home en als je de controller loslaat valt je quad als een baksteen uit de lucht. Eventueel zou je nog kunnen gaan voor de dji fpv maar dat is nog steeds geen echte fpv. Als je dat ding crashed is het bijna altijd dusdanig kapot dat je dji repair moet inschakelen.

Je hebt al de goggles dus een quadcopter met caddx vista of de dji o3 lijkt me het best. Eventueel kan je dezelfde controller gebruiken als je voor het o3 systeem gaat maar ook dat is wat je zelf wil.

je geeft aan dat je niet zelf wil knutselen. Er zijn genoeg bnf (bind and fly) quads te koop. Kijk een naar de iflight evoke bijvoorbeeld. Maar je geeft aan long range te willen. Waarom? In nederland heb je daar niet zo heel veel aan. Fpv vlieg je voornamelijk laag plus je moet t ding in zicht houden (vlos in t geval van fpv met een spotter dus) plus met de avata heb je al een long range. Als je niet perse zelf wil knutselen vindt je denk ik weinig quads die een betere range hebben dan de avata.

alles staat of valt in eerste instantie met je budget. Wat wil je er aan uitgeven? Een bnf met o3 en lipos ben je zo 500 euro verder. En als je er nog een controller bij wil ook weer 200 euro verder.

dat niet knutselen Is ook moeilijk vol te houden. Je zult namelijk crashen en dan gaan er dingen kapot. Maar repareren is niet heel erg moeilijk, bovendien zijn er zat tutorials te vinden hoe je iets aanpakt. Daarbnaast zijn er veel facebooko en whatsapp groepen waar je hulp kunt vinden.

maar begin maar eens op youtube met Joshua Bardwell, rotor riot, nurk, botgrinder, bubby fpv, drone camps. Dan krijg je wel een beter idee wat t is. Mocht je eens in t oosten zijn ben je ook zeer welkom om eens mee te kijken.

• Leuk
Waarderingen: wdejager
Ja er is meer dan genoeg te koop. Afhankelijk van wat je wil. maar echte fpv vlieg je niet met zijwieltjes zoals de avata. Er is geen retrun to home en als je de controller loslaat valt je quad als een baksteen uit de lucht. Eventueel zou je nog kunnen gaan voor de dji fpv maar dat is nog steeds geen echte fpv. Als je dat ding crashed is het bijna altijd dusdanig kapot dat je dji repair moet inschakelen.

Je hebt al de goggles dus een quadcopter met caddx vista of de dji o3 lijkt me het best. Eventueel kan je dezelfde controller gebruiken als je voor het o3 systeem gaat maar ook dat is wat je zelf wil.

je geeft aan dat je niet zelf wil knutselen. Er zijn genoeg bnf (bind and fly) quads te koop. Kijk een naar de iflight evoke bijvoorbeeld. Maar je geeft aan long range te willen. Waarom? In nederland heb je daar niet zo heel veel aan. Fpv vlieg je voornamelijk laag plus je moet t ding in zicht houden (vlos in t geval van fpv met een spotter dus) plus met de avata heb je al een long range. Als je niet perse zelf wil knutselen vindt je denk ik weinig quads die een betere range hebben dan de avata.

alles staat of valt in eerste instantie met je budget. Wat wil je er aan uitgeven? Een bnf met o3 en lipos ben je zo 500 euro verder. En als je er nog een controller bij wil ook weer 200 euro verder.

dat niet knutselen Is ook moeilijk vol te houden. Je zult namelijk crashen en dan gaan er dingen kapot. Maar repareren is niet heel erg moeilijk, bovendien zijn er zat tutorials te vinden hoe je iets aanpakt. Daarbnaast zijn er veel facebooko en whatsapp groepen waar je hulp kunt vinden.

maar begin maar eens op youtube met Joshua Bardwell, rotor riot, nurk, botgrinder, bubby fpv, drone camps. Dan krijg je wel een beter idee wat t is. Mocht je eens in t oosten zijn ben je ook zeer welkom om eens mee te kijken.
Ik snap dat een echte fpv iets anders is dan een avata, daarom wil ik juist meer dan de avata. Om verder te groeien.
Long range omdat ik een groot Ijsland fan ben. Hier in nederland is er wat dat betreft weinig aan idd. Maar ook omdat ik merk dat de avata al achter een groepje bomen een paar 100 meter verder al behoorlijk signaal verliest. Qua budget heb ik er rustig 1000 euro voor over hoor. Geen probleem. Moet wel goed spul wezen.
Met het oosten bedoel je waar ongeveer? Kom zelf niet echt uit de buurt van het oosten denk ik (zelf zit ik in Schagen NH)
Ik wil ik ieder geval groeien in de fpv's. Kun je eens wat goede groepen noemen op facebook?

Beste plaats om de drones te kopen?
Alle tips en tricks zijn welkom..

Thanks alvast
Grttz Sebastiaan

Laatst bewerkt:
Hoi Sebastiaan,

Ik zit in hetzelfde schuitje, ook een avata en wil meer. Ik ben zelf ook rond aan het kijken naar een build met dji03 unit.

En toevallig kwam ik deze build en super uitgebreide guide tegen die ik hoogstwaarschijnlijk ga volgen. Misschien ook iets voor jou.

Ik zit in hetzelfde schuitje, ook een avata en wil meer.
Gewoon uit nieuwschierigheid, maar wat is "meer"?

Ikzelf ben op zoek naar een nieuwe fpv drone, beetje aan het orienteren, ik wil het niet gebruiken om te racen, maar ik ben fan van de unieke manier van beelden schieten. vlak langs dingen heen, gevoel van snelheid, etc. Ik had een DJI FPV, maar is helaas gecrasht.. de "zijwieltjes", vond ik zo nu en dan wel lekker om te hebben als beginner.

Ik overweeg om de avata aan te schaffen, maar ook dingen als een iflight/gopro combi lijkt me gaaf. Ik hoor wel goede verhalen van de avata, over de stevigheid, beelden, etc. (de fpv had range genoeg voor mijn doen op dat moment).

Wat hebben andere soortgelijke drones meer dan een avata? Wat is een "betere" keus als je die zijwieltjes niet nodig hebt?

Je zou kunnen overwegen om naar een Cinewhoop (de avata is eigelijk een Cinewhoop) te kijken die compatible is met de DJI O3 zoals bijvoorbeeld de BetaFPV Pavo Pico, grote voordeel (dat vind ik dan althans) is wanneer je een mooie ExpressLRS RX/TX combo hebt, die nog lange tijd nadat je de drone (en DJI O3 unit) aan diggelen hebt gevlogen of gewoon iets anders wilt, kunt gebruiken.

Uitdaging gaat het wel worden als ie meer dan 250gram gaat wegen en geen Cx label heeft, maar daar zou je niet boven moeten komen met een kleine Cinewhoop, wel ten koste van je vliegtijd (de BetaFPV Pavo Pico houd het maar 4 min vol) en dan heb je ook niks te maken met Remote ID (en de toevoeging daarvan aan je drone)

Laatst bewerkt:
Het zou me overigens niet verbazen wanneer DJI met een nieuwe versie van de avata komt (of een compleet nieuwe drone) met C1 label. Vraag me alleen dan af of de Googles dan een addon zijn om te kunnen voldoen aan de regels… wat dan wel weer jammer is, is dat ie dan nog maximaal maar 68,4 km/uur mag gaan.

Laatst bewerkt:
Ik heb nog wel een Avata te koop. Kolhorn als woonplaats. Moeten we even over de prijs nadenken.
Heb er niet veel mee gevlogen. Inmiddels ben ik overgestapt naar de Mavic 3 Pro.

Weinig mee gevlogen. Geen crashes. Drie batterijen. Motion controller.
De bril wil ik houden omdat deze past met de Mavic 3 Pro.

Als je wilt kun je me appen 0636335546
Ik ga mijn account hier verwijderen.
Een te hoog gehalte droeftoeters, deugdoeners.
Geen zin in. Ik zie het wel. Groeten, Erik.

• Haha
Waarderingen: VisioAer
Ik ben benieuwd of je ‘m verkocht krijgt zonder bril B)
Nouja, misschien iemand die zijn avata gecrasht heeft. Nieuw heb je ‘m al voor € 479 ex. BTW zonder controller en bril.

Ik had een DJI FPV, maar is helaas gecrasht..
Ik heb eventueel nog wel een DJI FPV te koop, inclusief 3 accu's, lader, controller en filters. Dit alles in een mooie, metalen koffer.

Ook weinig mee gevlogen, want nadat GPT de vorige crashte, zijn we op zelfbouw (lees: zelfrepareer) overgestapt.

Hij heeft vorige maand nog wat probleemloze kilometers gemaakt op vakantie, hoeft niet persé weg maar als ik een realistisch bod krijg...