is dit mogelijk?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Lid geworden
20 aug 2019
Berichten
98
Waarderingsscore
27
Punten
18
Leeftijd
71
Locatie
Waalwijk
Website
www.youtube.com
Ik heb een Mavic Air en ik heb een vraag over Active Track of een andere optie van de Air. Ik wil om een object kunnen vliegen terwijl ik zelf de drone bestuur met de joysticks. Maar ondertussen moet de camera van de Air wel automatisch op dat object gericht blijven. En uiteraard zijn er grenzen aan de bewegingen van de gimbal. Maar met inachtneming van deze grenzen, is dat mogelijk met de Air en welke instelling moet ik dan gebruiken?
 
In de Trace Mode van ActiveTrack krijg je een soort slider in beeld waarmee je de drone om je heen kunt laten cirkelen terwijl deze een lock houdt op het onderwerp. Maar verwacht geen wonderen van ActiveTrack, mijn ervaring is toch dat handmatig vliegen de beste resultaten geeft (maar dat gaat natuurlijk niet in je eentje).
 
Ik heb een Mavic Air en ik heb een vraag over Active Track of een andere optie van de Air. Ik wil om een object kunnen vliegen terwijl ik zelf de drone bestuur met de joysticks. Maar ondertussen moet de camera van de Air wel automatisch op dat object gericht blijven. En uiteraard zijn er grenzen aan de bewegingen van de gimbal. Maar met inachtneming van deze grenzen, is dat mogelijk met de Air en welke instelling moet ik dan gebruiken?
De app Litchi (niet gratis) kan POI vliegen waarbij je een locatie als focus instelt, waarna je dan met controller sticks radius van de cirkel om die locatie, plaats langs die cirkel, en hoogte kunt regelen. Hiermee wordt de gimbalhoek dan automatisch geregeld om de ingestelde locatie in beeld te houden, of je kunt die handmatig blijven regelen.

Volgens mij kun je zelfs een tweede telefoon als remote locatiebaken gebruiken waarmee je dit dan zou kunnen doen als een soort ActiveTrack op de locatie van die tweede smartphone. Misschien is zoiets wat je zoekt?

Ook heeft Litchi een modus om de drone op een lijn te houden, waarmee je dan afstand op die lijn (onafhankelijk van de yaw om de as), hoogte en rotatie/oriëntatie van de drone (yaw) kunt regelen.

Probeer het eens uit, zou ik zeggen.
 
Laatst bewerkt: