Instelling camera voor foto's maken met de Mavic Pro

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

PHTB

Well-Known Member
Lid geworden
29 sep 2017
Berichten
1.711
Waarderingsscore
424
Punten
83
Locatie
Nijmegen
Beste dronegenoten,
Wie kan mij uitleggen of verwijzen naar een filmpje, hoe de camera setting is, voor het maken van foto's
buiten. Ik heb een aantal filmpjes bekeken op You Tube, maar die gaan allemaal zo snel, dat ik het niet kan bijhouden.
Wie steekt mij de helpende hand toe ?
met vriendelijke groet Tom (PHTB)
 
Hi Tom,
YouTube video’s kun je ook stopzetten, terugspelen etc.


Kijk ook eens op MavicPilots.com, legio engelstalige info over DJI drones w.o. MP! Ook instellingen voor foto’s en video’s.
Er is ook een DJI forum:
DJI FORUM

Gr Aad


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Daarmee ben ik bekend, ook weer terugspoelen etc, maar wat ik wil is een gemiddelde instelling van de camera, die het onder de meeste omstandigheden goed doet. Afgezien van instellingen bij veel zon of heel bewolkt weet ik wel. M.i heeft de Mavic ontzettend veel instellingsmogelijkheden en dat maakt het zo ingewikkeld.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Iso 100 en sluitertijd lang genoeg om belicht te worden dat is mijn tip

Verzonden met mijn klapmobiel
 
Beste mensen , iso 100 prima, welk diafragma, welke sluitertijd dan ? Of alles automatisch ? De meeste foto’s worden buiten gemaakt.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Oke ik zal het proberen uit te leggen
Iso 100
Diafragma f1/8 of f1/4
Sluitertijd 1/50 bijvoorbeeld
Iso is de mate van beeldruis hoe lager hoe scherper

Diafragma is de mate van onscherpte achter het scherpgestelde gedeelte

Sluitertijd is de tijd dat er licht binnenvalt in de camera


Verzonden met mijn klapmobiel
 
Beste mensen , iso 100 prima, welk diafragma, welke sluitertijd dan ? Of alles automatisch ? De meeste foto’s worden buiten gemaakt.

Hoi Tom, welkom op het forum. Eerst wat reclame voor mijn boek: je zou kunnen overwegen om het boek 'Dronefotografie' aan te schaffen, daarin leg ik alle instellingen duidelijk en met veel voorbeelden uit. Verder zou ik je willen vragen om wat specifieker te zijn. Waarom ben je niet tevreden over je foto's? Voor welke situaties wil je precies advies hebben?
 
Hallo Wiebe, ik heb jouw dronevideo’s maken aangeschaft.
Ik ben begonnen met een Xiro Xplorer , maar de foto kwaliteit beviel mij niet, vandaar nu in het bezit van een Mavic pro platinum . Qua geluid, een aanwinst.
Er zitten zoveel mogelijkheden om de camera in te stellen ,zowel voor video’s als voor foto’s.
Met het vliegen, heb ik geen moeite, ervaring met modelvliegen genoeg.
Mijn probleem is, hoe stel ik de camera in. De keuze mogelijkheden zijn zo groot, dat ik het spoor bijster raak. Ben ook geen fotograaf, altijd op auto foto’s gemaakt met een goede camera. Ook op de iPhone gaat het zo.
Dus mijn vraag is, geef mij een voorbeeld, hoe alle mogelijkheden ingesteld moeten worden.
Ik zou ook bij je langs kunnen komen voor een kursus te volgen. Misschien een idee ?
Ben benieuwd naar je antwoord
Groet Tom


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Hallo Wiebe,

Wat ik je wil vragen is, welke fabrikant maakt de beste filters voor de Mavic Pro. Ik heb gelezen, dat sommige te zwaar zijn of niet goed passen.
P.S Heb inmiddels ook je boek Drone fotografie gekocht en gelezen. Begint steeds meer helder te worden.
Met vriendelijke groet Tom


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Hoi phtb
Ik hen zelf de filters van pgytech . Die passen ergoed op en in iedergeval bij mij, kan je ze op de mavic laten , dus ook voor t opstarten in plaats van na het opstarten. Ik heb gelezen dat sommige filters tegen de zijkant aankomt en klem komt te zitten, maar pgytech niet. Ik heb een uv filter , meer n bescherming van originele lens en die gebruik ik meestal. Ook hen ik nd4 ,nd8 en cpl filter.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app