Inspire2 release?

Techcrunch meld dat DJI 15 november een introductie gaat doen. De Inspire2?
DJI sends invites for November 15 event, Inspire 2 likely to debut

Op DjiPilots.com gonst het al een tijdje over de specs van de 2e versie van de Inspire.

Zou zo maar kunnen. Eerder dacht DJI op 8 november een lancering te doen maar Trump en Clinton hebben op die dag ook een klein evenement gepland. Ik denk dat je niet zo heel veel fantastie nodig hebt om te bedenken wat er in de I2 gaat komen:
  1. Fixed FPV cam voor de piloot
  2. Z3 Zoomcamera voor de cameraman (3,5X optische zoom)
  3. Object avoidance (zou leuk zijn als die 360*360 graden zou scannen)
  4. Lightbridge 2 (afstand max 6 km, HD1080 ipv HF720)
  5. Grotere batterij (de oude I1 batterijen kan je waarschijnlijk niet meer gebruiken)
  6. Alle DJI-GO App truukjes die de Mavic ook kent
  7. Ondersteuning voor X5 (RAW), FLIR en Z30 camera/lenzen
 
Ik ben heel benieuwd! Hoop stiekem na m'n aankoop van de Inspire PRO twee weken terug dat het niet zo is, of dat de voordelen dermate beperkt zijn dat z'n waarde enigsinds behouden blijft.

Wishful thinking vrees ik. Overigens, Jeroen, de Inspire V2.0 is zo ver ik weet al compatible met de X5(R) en FLIR (XT(R) camera's. Of doelde je daar niet op?
 
En hier is dan de eerste Teaser Video van DJI: DJI on Twitter
Het gaat hier zo te zien om een Professionele Drone voor inspectie, cinematography etc. etc.
 
En hier is dan de eerste Teaser Video van DJI: DJI on Twitter
Het gaat hier zo te zien om een Professionele Drone voor inspectie, cinematography etc. etc.
Interesting, al worden we er natuurlijk nog niet heel veel wijzer van. Ach, het is niet voor niets een teaser.

Een van de laatste shots (rond 0:26), waar een onderdeel met blauwe verlichting wordt getoond, lijkt in ieder geval iets weg te hebben van de herkenbare en deels schuine 'poten' van de Inspire en bijbehorende status lichten. Wat de ronde objecten welke je op ongeveer 0:11 seconde ziet zijn is mij echter nog een raadsel. De vorm suggereert een camera/ sensor, maar daar stopt de vergelijking dan ook meteen.

Inspectie doeleinden destilleer ik nog niet direct als een van de toepassingen die men met dit product voor zich ziet, maar we shall see!
 
Zou zo maar kunnen. Eerder dacht DJI op 8 november een lancering te doen maar Trump en Clinton hebben op die dag ook een klein evenement gepland. Ik denk dat je niet zo heel veel fantastie nodig hebt om te bedenken wat er in de I2 gaat komen:
  1. Fixed FPV cam voor de piloot
  2. Z3 Zoomcamera voor de cameraman (3,5X optische zoom)
  3. Object avoidance (zou leuk zijn als die 360*360 graden zou scannen)
  4. Lightbridge 2 (afstand max 6 km, HD1080 ipv HF720)
  5. Grotere batterij (de oude I1 batterijen kan je waarschijnlijk niet meer gebruiken)
  6. Alle DJI-GO App truukjes die de Mavic ook kent
  7. Ondersteuning voor X5 (RAW), FLIR en Z30 camera/lenzen
Wat betreft de batterijen, gaan er veel geruchten dat in de I2 twee batterijen geplaatst kunnen/moeten worden waardoor de vliegtijd langer kan zijn. Deze batterijen zouden dan links- en rechtsachter geplaatst moeten worden.

dji-inspire-2-charger-hub-feature-image-02-800x445.jpg


Inspire-2-battery.jpg


Verder hoop ik ook op de Z3 camera en een redelijke prijs, als in niet meer dan US $3000.

Ik vraag mij overigens nog steeds af wat precies het verschil is tussen Lightbridge 2 en Ocusync.