Inspire Mounting Plate kopen en vervangen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

BobvdM

Active Member
Lid geworden
9 sep 2016
Berichten
435
Waarderingsscore
88
Punten
28
Leeftijd
32
Dag allen,

Tijdens een reguliere inspectie van m'n toestel ben ik er zojuist achter gekomen dat een deel van het bevestigingsmechanisme van de X5 beschadigd was. Aan de zijde van het toestel wel te verstaan; een van de vele koperen beugeltjes die daar zit is minimaal verbogen.

Ik heb wel al enige tijd last van een camera die (ondanks regelmatige IMU en kompas kalibratie) niet volledig 'level' opneemt met een minimaal vertekenende horizon tot gevolg. Allereerst vroeg ik mij af of jullie denken dat dit met elkaar verband zou kunnen hebben.

Nog belangrijker is de vraag of jullie ervaring hebben met de vervanging/ reparatie van dit onderdeel. Ik kan natuurlijk een hele nieuwe gimbal mount kit (part 41) kopen a 75,- euro, maar dat lijkt mij ietwat overdreven (en kostbaar) aangezien het slechts een onderdeel van die kit betreft.
DJI-Inspire-1-Part-41-Gimbal-Mount-Mounting-Plate-0-0.jpg


Toen kwam ik part 30 tegen, welke erg lijkt op het onderdeel dat bij mij defect is (en maar 28eu kost), maar de foto's lijken van de 'achterkant' genomen te zijn waardoor ik niet 100% zeker weet of dit inderdaad zo is.
I1-Fast-mounting-Gimbal-Port-PCBA.png

Deze 'achterkant' lijkt gek veel overeen te komen met o.a. afbeelding van de kit wanneer deze in elkaar is gezet:

40000_3845.jpg



Wie kan bevestigen of dit wel of niet het geval is en, nog belangrijker, of dit onderdeel makkelijk zelfstandig te vervangen is"?