Inception Inspired

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Joanan Blei

Member
Lid geworden
20 apr 2020
Berichten
81
Waarderingsscore
72
Punten
18
Locatie
Utrecht
Drones geven je legio nieuwe mogelijkheden, precies waarom ik drones zo tof vind. Je kunt de wereld bekijken vanuit een ander perspectief. Zo kwam ik laatst een Inception inspired afbeelding tegen die je eigenlijk alleen met een drone kan maken. Ik dacht, zoiets wil ik ook! Nog andere mensen die toffe truukjes kennen die je met een drone uit kunt voeren?

Gemaakt met DJI Mavic Air IMG_20200615_092827_522.jpeg

Verzonden met mijn ELE-L29 en de Dronepilots.nl app
 
Volgens mij was het de bedoeling om een foto te produceren als in onderstaande video. Ik denk dat het effect sterker is als je de achtergrond in focus hebt/houdt.

 
Volgens mij was het de bedoeling om een foto te produceren als in onderstaande video. Ik denk dat het effect sterker is als je de achtergrond in focus hebt/houdt.

Dit is inderdaad precies dezelfde workflow. Ik denk zelf niet dat focus er perse wat mee te maken heeft. De Mavic Air heeft een vaste, grote diafragmawaarde waardoor in principe altijd alles even scherp is omdat er weinig scherptediepte in de afbeelding zit. Wat dichtbij is is dus jij of meer even scherp als wat ver weg is. Wat misschien wel verschil kan maken is dat het effect sterker wordt als er meer te zien is op de achtergrond, daar kun je wel eens een punt hebben. Ik ga er nog wat meer mee proberen te experimenteren!

Verzonden met mijn ELE-L29 en de Dronepilots.nl app
 
Wat misschien wel verschil kan maken is dat het effect sterker wordt als er meer te zien is op de achtergrond, daar kun je wel eens een punt hebben.

Inderdaad, en ik zou er ook voor zorgen dat er iets herkenbaars in de verte staat. Als je in de verte ineens van boven naar een boom kijkt i.p.v. tegen de zijkant ben je echt iemands mind aan het f*cken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joanan Blei
Maar je vroeg om truckjes.
Nog andere mensen die toffe truukjes kennen die je met een drone uit kunt voeren?

Dit truukje schoot me nog te binnen. Ik heb 'm al een keer eerder gepost, 3 jaar geleden wat vliegt de tijd. Is wel een truukje waar je tijd voor moet nemen, minimaal twee jaargetijden.

 
Fasc
Maar je vroeg om truckjes.


Dit truukje schoot me nog te binnen. Ik heb 'm al een keer eerder gepost, 3 jaar geleden wat vliegt de tijd. Is wel een truukje waar je tijd voor moet nemen, minimaal twee jaargetijden.

Fascinerend! Echt heel erg mooi. Weet je hoe je zoiets maakt? Lijkt me dat je moet werken met een voorgeprogrammeerd vliegpad o.i.d.?
 
Weet je hoe je zoiets maakt? Lijkt me dat je moet werken met een voorgeprogrammeerd vliegpad o.i.d.?

Je zult idd eenzelfde vliegpad moeten maken om de overgang van het ene seizoen naar het andere te kunnen maken, waarbij het lijkt alsof het in 1 take is geschoten.
Ik ben niet bij de montage geweest, maar volgens mij heeft hij met maskers gewerkt om met delen van een shot de transitie naar het ander shot te maken. Dus niet een transitie van het gehele frame.

In het oorspronkelijke bericht heb ik een video geplaatst hoe je met maskers werkt.
 
Je zult idd eenzelfde vliegpad moeten maken om de overgang van het ene seizoen naar het andere te kunnen maken, waarbij het lijkt alsof het in 1 take is geschoten.
Ik ben niet bij de montage geweest, maar volgens mij heeft hij met maskers gewerkt om met delen van een shot de transitie naar het ander shot te maken. Dus niet een transitie van het gehele frame.

In het oorspronkelijke bericht heb ik een video geplaatst hoe je met maskers werkt.
Er zitten inderdaad shots bij waar met een masker gewerkt is. In het shot met dat laantje met die witte bloesems kun je dat goed zien!