Mavic Mini imu attitude error

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Leon-Frenken

New Member
Lid geworden
6 jul 2020
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Punten
1
Locatie
verweg
Ik heb sinds kort een Mavic Mini en krijg regelmatig de melding imu attitude error wat betekend dit en wat kan ik hieraan doen? Vaak verlies ik ook voor korte tijd het signaal hoewel de drone recht boven mij hangt. Ik sta dan wel tussen de huizen en misschien maakt dat wat uit. Verder nog een vraag over de propellers. Als je nu nieuwe reserve propellers koopt zijn deze Part 2 en zouden stiller zijn. Zijn dit dezelfde propellers die standaard op de mini zitten?

THNX!
 
Een IMU error is niet zo best. Dit is zeg maar het onderdeel dat de orientatie van de drone regelt. Heb je al eens een IMU calibratie gedaan op een vlakke ondergrond?

Verder kan het inderdaad uitmaken dat je nabij bebouwing aan het vliegen bent, voor wat betreft de verbinding. Je Mavic Mini maakt immers ook gebruik van wifi voor de signaaloverdracht, en de verbinding kan verstoord raken door andere wifisignalen in de omgeving.

Je kunt het beste uit de buurt van bebouwing vliegen (wat trouwens ook volgt uit de huidige regelgeving, maar dat terzijde).
 
  • Leuk
Waarderingen: Aad 2
IMU calibratie heb ik net gedaan. Morgen maar eens kijken of dit geholpen heeft. Bebouwing was eigen terrein ;-) ook dit ga ik morgen op open vlakte proberen.

THNX
 
Wat voor SD kaart heb je erin ?
 
SanDisk Extreem PRO 32 GB
Je zou eens een andere kunnen proberen, veel gekke dingen meegemaakt met sd kaartjes die niet helemaal lekker zijn en daardoor de interne cpu overbelasten waardoor je gekke errors krijgt zoals IMU errors of andere dropouts.
 
Sorry, door drukte helemaal vergeten te reageren. Ik heb de drone nog een paar keer gekalibreerd en tot nu toe alles in orde.