Ik ben klaar voor 2021! (alles GRATIS)

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Ivy

Active Member
Lid geworden
22 mei 2020
Berichten
267
Waarderingsscore
148
Punten
43
Leeftijd
70
Locatie
Bredene, België
Website
www.youtube.com
klaar drone2.jpg
BEL Nummer op DJI Mavic Air
BEL Nummer ook maar op onderzijde controller geplaatst (niet echt nodig),
Kopij documenten altijd mee:
- EASA training (Ierland)
- BEL registratie "certificaat van exploitant"

Niet echt nodig:
Screenshot_2020-12-31-11-48-06-719_dji.go.v4.jpg
BEL Nummer op DJI Mavic Air in Remote Identification:
BEL nummer is meer dan 10 "characters" dus maar ingegeven in "Flight Information"
 
  • Leuk
Waarderingen: wdejager
BEL nummer is meer dan 10 "characters" dus maar ingegeven in "Flight Information"
Dat "probleem" had ik ook met mijn Nederlandse exploitantnummer. DJI heeft vooruitlopend op allerlei nieuwe regels al Remote ID zelf ingebouwd, maar uiteraard is er geen enkele communicatie tussen fabrikant en EASA en individuele landen geweest over het formaat en (maximum) lengte van zo'n code. Typisch, maar komt binnen de komende twee jaar wel goed met software updates ofzo, waar nodig.
 
Heb je misschien ook een link naar de Ierse side waar je kan inschrijven voor het halen van een dronebewijs? Alvast bedankt
 
Waar zie je dat de test in België gratis is want ik kom dat nergens tegen?
 
Waar zie je dat de test in België gratis is want ik kom dat nergens tegen?
Je moet zich aanmelden met een Belgische ID (itsme) dus niet voor buitenlanders...
Eerst doorloopt men de verplichte 9 filmpjes en dan de gratis Belgische EASA A1-A3 test.

Subcategorie A1 en A3
De theoretische opleiding en het examen voor de subcategorieën A1 en A3 vinden online plaats. De inschrijving, de opvolging en het bewijs van voltooiing van de online training (na het succesvol afleggen van het online examen) zijn gratis. Inschrijving via deze link(externe link).
Subcategorie A2
De praktijkopleiding voor subcategorie A2 mag als zelfstudie worden uitgevoerd volgens de exploitatievoorwaarden van subcategorie A3 (op voldoende afstand van bewoonde gebieden). Deze opleiding is dus gratis.
Het DGLV organiseert geen opleidingen voor het extra theorie-examen voor subcategorie A2. Particuliere organisaties mogen, onafhankelijk van het DGLV, opleidingen aanbieden waarvan zij de prijs zelf mogen bepalen.
Het extra theorie-examen voor subcategorie A2 vindt plaats in een gebouw van de FOD Mobiliteit en Vervoer (Vooruitgangstraat 56 in Brussel). Dit examen is ook gratis. Inschrijving via deze link(externe link).
 
Laatst bewerkt: