Ik ben Erik

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Erik Drone

Member
Lid geworden
15 okt 2018
Berichten
45
Waarderingsscore
15
Punten
8
Leeftijd
67
Locatie
Borne
Website
bit.ly
Hallo allemaal, even voorstellen: Ik ben Erik. Een maand geleden heb ik een drone aangeschaft om mooie video's mee te schieten voor mijn YouTube kanaal 'Camper TV'. Inmiddels al heel wat materiaal geschoten in Nederland, Belgie (goed om me heen gekeken) en Frankrijk( ook goed om me heen gekeken). We waren ook in Luxemburg, maar daar heb ik het maar helemaal uit mijn hoofd gelaten om te vliegen. Ik heb een Yuneec 500Q 4k gekocht, met alu koffer en allerlei extra's. Ik was van plan een DJI Mavic Pro te kopen, maar de Yuneec stond voor 499 op de website van een electronica gigant. Gebeld met de afdeling klantenservice, deze vertelde mij dat de prijs niet correct was en dat ik maar met het hoofdkantoor moest bellen. Dat heb ik uiteraard niet gedaan en de set besteld voor 499. Een paar dagen bleef het stil(hij was ineens ook van de website af) en toen kreeg ik een mail dat hij was verzonden en een track&trace code. De volgende dag had ik hem in huis, en wat ben ik blij met deze drone. Hij is voor mij perfect, vanwege het forse gewicht en de grote maat lekker stabiel om mooie beelden te maken. Inmiddels al zo'n 10 vlieguren gemaakt met heel mooie beelden. Hulde ook aan de elctronica keten dat ze zo sportief zijn geweest de set voor deze prijs te leveren. (die stond gewoon foutief op de website waarschijnlijk)
 
Na een 15 tal oefenvluchten met de Q500 vanmiddag de drone voor het eerst tot de max hoogte (122m) gebracht.
Best wel spannend, zo hoog je ziet de drone bijna niet meer (en dan is het nog wel zo'n grote).
Gelukkig weer probleemloos (mijzelf verplicht in de angle mode) aan de grond gezet en genoten van de vlucht.

 
Dat grachtje in het eerste shot. Hoe kom je er nou op om zoiets aan te leggen. o_O
En je drone ver weg zien vliegen vind ik nog steeds wel wat spannends hebben. Alsof je er minder controle over hebt.