Iemand toevallig in het bezit van de Mavic 2 en 3?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

DDD

Well-Known Member
Lid geworden
30 apr 2021
Berichten
788
Waarderingsscore
257
Punten
63
Locatie
Harderwijk
Website
dennisvandenbroek.nl
Ik ben vooral van het fotograferen met een drone (en een DSLR). Toen ik hoorde dat de M3 kwam werd ik wel een beetje blij.

Ben aardig gaan twijfelen over de aanschaf van de M3, de beperkte afstandbediening/ bediening (ja ben ervan op de hoogte dat de afstandsbediening van de cine er ook op past), een 2e camera waar je geen RAW foto's mee kunt maken, maar waarschijnlijk wel de prijs heeft verhoogd.

Nou was de upgrade van de M1 naar de M2 een flinke stap. Nou kreeg ik pas een dng bestand van de M3 te zien, maar zag niet dezelfde stap als van de M1 naar de M2. Moet wel zeggen, ik had geen vergelijkingsmateriaal want elke lichtomstandigheid is anders.

Zou graag een foto of foto's zien (en eigenlijk de dng bestanden) van beide drones vanaf dezelfde plek met dezelfde donkere omstandigheden (want in het donker zie je hoe goed een sensor presteert) en settings zodat ik ze kan vergelijken. (Bv vanaf een tafel vanaf een balkon,of met 2 drones tegelijk in de lucht oid). (Ik heb eventueel een balkon waar dat vanaf kan indien nodig)

Als ik straks €3500/3700 op 'moet' gaan hoesten voor de M3 ( fly more combo + de 'luxe' afstandsbediening) voor een gelijkwaardige beeldkwaliteit, dan moet ik misschien maar eens naar een ander merk drone gaan kijken..

Online al gezocht, maar niets gevonden helaas

Wie kan, en wil mij helpen?
 
Laatst bewerkt:
Op dezelfde plek, en in dezelfde omstandigheden, kan ik helaas niet helpen.
Ik heb nl mijn M2Pro verkocht voor een M3 aan te schaffen.

Wat ik wél kan zeggen, is dat ik nog niet oppie toppie enthousiast ben over de M3.
Daarmee wil ik niet negatief over het toestel spreken, ik vermoed dat het aan mij ligt :)
maar ik was véél sneller "op weg" met de M2Pro dan met de M3. De foto's die er nu uit komen
zijn naar mijn mening een pak slechter (korrelig, onscherp, ...) dan met mijn M2 indertijd, en ik
weet heel zeker dat ik dezelfde instellingen gebruik als dat ik toen zou gebruiken.
Dus deze camera (en de Fly app vs de GO4 app) vergt heel wat meer gewenning naar mijn bescheiden mening.

Wat betreft de afstandsbediening, dat lijkt mij personal preference want ik hou van deze simpele controller.
Hoe die in de hand ligt en feit dat de telefoon bovenaan klemt ipv onderaan maken het een stuk makkelijker vind ik.
Dat je maar 1 knop hebt om te customizen, en maar 1 draaiwiel om de gimbal omhoog en omlaag te sturen, ... Daar
kan ik gerust mee leven. Voorlopig heb ik dan ook geen behoefte aan de Smart Controller, want die heeft dan ook zijn
scherm terug onderaan... In dat opzicht, nogmaals, vind ik de FLY vs GO4 discussie veel relevanter dan de controller.

tl,dr: de Mavic 3 is ongetwijfeld een fantastisch toestel, maar ik heb het nog niet kunnen gebruiken naar zijn volle potentieel,
wat ik met de Mavic 2 Pro na een tweetal vluchten al helemaal onder de knie had. Naar handling toe is de leercurve gelijkaardig,
maar naar cameragebruik toe is er wat meer werk om alle instellingen juist te krijgen.
 
Dank voor je reactie!

Ik er zitten op de afstandsbediening van de Mavic 2 zelfs al te weinig knopjes naar mijn idee..

Als je wat dichter in de buurt woonde zouden we eens samen kunnen (gaan vliegen om ze te) vergelijken.

Wat betreft je foto skills. Ik fotografeer inmiddels al een jaar of 17 en heb verscheidene mensen 'opgeleid' en kan aan de gemiddelde foto wel zien hoe iemand een foto heeft gemaakt, een wat er eventueel (in mijn ogen uiteraard) beter zou kunnen. Dus als je feedback van me wil dan kun je die van me krijgen!