Iemand al bekend met de Hubsa Zino met 4K camera ? Op YouTube wordt deze vergeleken met d

rcee

Active Member
Lid geworden
27 jul 2019
Berichten
558
Waarderingsscore
128
Punten
43
Leeftijd
53
Locatie
1422
De versie lijkt goed, ervanuitgaande dat je een Zino bezit en niet een Zino Pro.
Als je zelf denkt aan een hardware fout en hij zit nog in de garantie, dan terug naar de verkoper ermee.​
 

Sjakie

Well-Known Member
Lid geworden
11 sep 2016
Berichten
2.653
Waarderingsscore
840
Punten
113
Leeftijd
55
Locatie
Utrecht
Tevens krijg ik een errormelding 0x0080.
Ik heb geen ervaring met een Hubsan, maar bij een search op "hubsan zino 0x0080" kwam dit boven water.

Q) ERROR CODE 0x0080
A) Try installing this gimbal firmware: https://drive.google.com/file/d/1h6tuq5oDeGsDrwO9JHHivInxRTpLOUbp/view?usp=drivesdk

You can also try:
1) Start up as normal
2) Do a gimbal calibration
3) Remove the drone battery (wait 10 seconds)
4) Insert the drone battery
5) Calibrate the gimbal again.
 

Snitsernl

Active Member
Lid geworden
11 mei 2019
Berichten
138
Waarderingsscore
41
Punten
28
Leeftijd
64
Locatie
Sneek
You can also try:
1) Start up as normal
2) Do a gimbal calibration
3) Remove the drone battery (wait 10 seconds)
4) Insert the drone battery
5) Calibrate the gimbal again.
Ja, en ik heb gelezen dat je dat het beste een aantal keren (3-4x) achter elkaar kunt doen. Dus ook steeds even de accu er uit halen en terug plaatsen.
 

Snitsernl

Active Member
Lid geworden
11 mei 2019
Berichten
138
Waarderingsscore
41
Punten
28
Leeftijd
64
Locatie
Sneek
Nog even ter informatie:

Ik vlieg nu een tijdje met de volgende firmware versies:

Controller (HT016B): V.0.1.6

FC: V1.2.05
Gimbal: V3.0.2.2 (van 3.0.2.8 teruggekomen vanwege de scheve horizon)
Camera: V0.3.6

Deze combinatie bevalt mij goed.
 

ArcoR

New Member
Lid geworden
4 okt 2019
Berichten
10
Waarderingsscore
4
Punten
3
Leeftijd
56
Locatie
Scharendijke
Ik vlieg met de Zino H117s
mijn firmware versies:
Controller: V.0.1.6
FC: V1.2.05
Gimbal: V3.0.2.3
Camera: V0.3.6
Hubsan app: 1.7.8

Tot nu toe gaat dat nog zonder problemen....
Ik gebruik een aparte androidfoon die ik niet op wifinetwerken laat om te zorgen dat de app niet automatisch update.
Ik kan alleen de Hyperlapse niet gebruiken want dan moet ik firmware updates uitvoeren, volgens mij voor de FC.
 

Snitsernl

Active Member
Lid geworden
11 mei 2019
Berichten
138
Waarderingsscore
41
Punten
28
Leeftijd
64
Locatie
Sneek
Ik heb eergisteren de nieuwe FC V1.2.08 geïnstalleerd. Mijn eerste indruk is dat het vlieggedrag toch iets stabieler is geworden, en dat je daarmee iets meer controle hebt.
 

Joostg

New Member
Lid geworden
30 jun 2020
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
35
Locatie
Harderwijk
Hi all,

Nieuw in de drone vliegerij en nieuw op dit forum. Gelijk wel enkele vragen :).

Zojuist mijn Zino Pro ontvangen. Uiteraard gelijk aan de praat proberen te krijgen. Hierbij loop ik tegen enkele uitdagingen aan:

- Ik kreeg hem in eerste instantie niet verbonden met mijn iphone 8. Hij bleef de melding geven, USB not connected. Pas nadat ik mijn telefoon in vliegtuigstand heb gezet verbond deze. Lijkt me niet normaal?
- Ik probeer overal een calibratie voor uit te voeren. Ik zit weliswaar binnen (regent buiten nogal ;)). GPS calibratie is te zwak. Dat kan iets te maken hebben met het feit dat ik binnen zit. Echter mislukt ook de gimbal gyro calibration. Deze geeft aan dat hij een time out heeft. Dat baart me wat zorgen?

Daarnaast krijg ik direct de melding dat ik de firmware moet updaten. Daar lees ik echter behoorlijk wat horror verhalen over. Kunnen jullie me hierin van advies voorzien?

Onderstaand twee foto's, 1 van de melding inzake de firmware, 2 met alle actuele firmware versies. Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Joost
 

Bijlagen

Snitsernl

Active Member
Lid geworden
11 mei 2019
Berichten
138
Waarderingsscore
41
Punten
28
Leeftijd
64
Locatie
Sneek
Hi all,

Nieuw in de drone vliegerij en nieuw op dit forum. Gelijk wel enkele vragen :).

Zojuist mijn Zino Pro ontvangen. Uiteraard gelijk aan de praat proberen te krijgen. Hierbij loop ik tegen enkele uitdagingen aan:

- Ik kreeg hem in eerste instantie niet verbonden met mijn iphone 8. Hij bleef de melding geven, USB not connected. Pas nadat ik mijn telefoon in vliegtuigstand heb gezet verbond deze. Lijkt me niet normaal?
- Ik probeer overal een calibratie voor uit te voeren. Ik zit weliswaar binnen (regent buiten nogal ;)). GPS calibratie is te zwak. Dat kan iets te maken hebben met het feit dat ik binnen zit. Echter mislukt ook de gimbal gyro calibration. Deze geeft aan dat hij een time out heeft. Dat baart me wat zorgen?

Daarnaast krijg ik direct de melding dat ik de firmware moet updaten. Daar lees ik echter behoorlijk wat horror verhalen over. Kunnen jullie me hierin van advies voorzien?

Onderstaand twee foto's, 1 van de melding inzake de firmware, 2 met alle actuele firmware versies. Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Joost
Dag Joost,

Ik heb zelf een Zino, dus geen Pro.

1. Ik herken het probleem van 'USB not connected'. Het is er niet altijd, maar ik heb het regelmatig gezien.
- Ik heb gemerkt dat je de minste problemen hebt in de vliegtuigstand. Daarom zet ik hem daar bij voorkeur wel in. Dat lijkt me sowieso niet raar, want wilt tijdens het vliegen toch niet gestoord worden door binnenkomende appjes en telefoontjes?
- Verder is van belang om goed te checken of de telefoonhouder niet per ongeluk tegen één van de knopjes aan de zijkant van je telefoon drukt. Ook dat kan rare storingen veroorzaken. Dus zorg dat die vrij in de houder liggen.

2. Ik zou de calibraties even uitstellen tot je op de plek bent waar je wilt gaan vliegen. Uit de buurt van mogelijke storingsbronnen.

3. Over de updates is inderdaad nogal wat te doen. Niet elke update is namelijk een verbetering. Ik adviseer je in ieder geval niet te snel te updaten en vooral de ervaringen van andere vliegers af te wachten. Op Youtube vind je vaak wel filmpjes daarover. Maar ook de Facebookgroepen geven veel informatie.

In zijn algemeenheid geldt ook hier: "If it ain't broke, don't fix it".
M.a.w. Als je geen problemen met je drone hebt, ga dan niet updaten. Hoe vaak de app het ook roept ... ;-)
 

Vcr

New Member
Lid geworden
28 jul 2020
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
31
Locatie
Berlaar
Beste
ik heb zelf ook een hubsan zino pro heb er 3 keer mee gevlogen
en nu krijg ik de drone niet meer verbonden met mijn gsm er komt altijd de fout op aircraft disconnected
weet iemand een oplossing aub
grts robin
 

Hiddedrone

Member
Lid geworden
8 feb 2018
Berichten
75
Waarderingsscore
17
Punten
8
Leeftijd
21
Locatie
Nieuwland
Beste
ik heb zelf ook een hubsan zino pro heb er 3 keer mee gevlogen
en nu krijg ik de drone niet meer verbonden met mijn gsm er komt altijd de fout op aircraft disconnected
weet iemand een oplossing aub
grts robin
Misschien een nieuw kabeltje kopen? Of werkt de zino via draadloze connectie?

Verzonden met mijn Redmi 8A en de Dronepilots.nl app
 

Vcr

New Member
Lid geworden
28 jul 2020
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
31
Locatie
Berlaar
Ja ik heb al met een ander kabeltje geprobeerd maar helaas niets
 

rcee

Active Member
Lid geworden
27 jul 2019
Berichten
558
Waarderingsscore
128
Punten
43
Leeftijd
53
Locatie
1422
Ik gok dat de usb poort naar de haaien is, dat schijnt veelvoorkomend te zijn
 

Snitsernl

Active Member
Lid geworden
11 mei 2019
Berichten
138
Waarderingsscore
41
Punten
28
Leeftijd
64
Locatie
Sneek
Beste
ik heb zelf ook een hubsan zino pro heb er 3 keer mee gevlogen
en nu krijg ik de drone niet meer verbonden met mijn gsm er komt altijd de fout op aircraft disconnected
weet iemand een oplossing aub
grts robin
Ik heb ergens gelezen dat meer mensen hier last van hebben als de app automatisch is opgestart, nadat de verbinding tussen controller en smartphone is gedetecteerd. Wat dan zou helpen: de app afsluiten en de app opnieuw opstarten.
Wat bij sommigen ook helpt is om het kabeltje pas aan de smartphone te koppelen als de app handmatig opgestart is.

Verder werkt het het bij mij het beste als ik in de vliegtuigmodus werk. Dus ook wifi uit op de telefoon.
 

Vcr

New Member
Lid geworden
28 jul 2020
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
31
Locatie
Berlaar
Ik heb ergens gelezen dat meer mensen hier last van hebben als de app automatisch is opgestart, nadat de verbinding tussen controller en smartphone is gedetecteerd. Wat dan zou helpen: de app afsluiten en de app opnieuw opstarten.
Wat bij sommigen ook helpt is om het kabeltje pas aan de smartphone te koppelen als de app handmatig opgestart is.

Verder werkt het het bij mij het beste als ik in de vliegtuigmodus werk. Dus ook wifi uit op de telefoon.
Ja den app start bij mij nooit op ik moet da zelf opzetten die app
Maar ik heb gezien als ik de drone zelf opzet beweegd de gimbal niet normaar beweegt die bij opstart ??
 

Snitsernl

Active Member
Lid geworden
11 mei 2019
Berichten
138
Waarderingsscore
41
Punten
28
Leeftijd
64
Locatie
Sneek
Ja, de gimbal hoort ook te initialiseren bij het opstarten van de drone.

Verzonden met mijn SM-A320FL en de Dronepilots.nl app