Hulp gevraagd

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

WBE IJsselmonde

New Member
Lid geworden
11 jan 2020
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
60
Locatie
Eiland IJsselmonde
Hallo,

Wij zijn WBE Eiland IJsselmonde en willen een drone gebruiken om reewild op te sporen met een drone en een warmtebeeld camera om te voorkomen dat reekalveren gedood worden wanneer boeren hun grasland gaan maaien.

Hiervoor hebben we de beschikking over een drone waarop we een warmtebeeld camera willen gaan monteren.

Deze drone, een zelfbouw drone (welliswaar door iemand anders) is in het verleden gecrasht en weer gerepareerd.

Deze drone heeft nog wat tuning nodig om weer goed te kunnen vliegen.

Er zit een GPS in, maar we hebben geen idee welke firmware erop draait
We zouden nl graag gebruik willen maken van groundstation software icm bv google maps om een flightplan te kunnen tekenen..

Hiernaast zoeken we advies voor aanschaf en gebruik van een thermische camera inclusief zender/ontvanger

Zijn er hobbyisten die ons hiermee willen helpen ?

gr
Willem en Gerard\
 
Let goed op dat de regelgeving gaat veranderen, certificering gaat gelden voor alle drones. Ben bang dat zelfbouwdrones het zeer lastig krijgen in de toekomst. Heb geen exacte antwoorden hierop maar ga je eerst goed verdiepen in dit onderwerp voordat je gaat investeren. Wellicht een idee om voor een nieuwe drone met camera te gaan? Nee, het volgende is geen reclame hoor maar een goed voorbeeld van een kant en klare drone met camera.
 
Certificering gaat gelden voor alle drones ? Leg dit eens uit ?

Maar even ontopic, Willem en Gerard.
Ik denk dat jullie toch wat specifieker moeten zijn in jullie wensen.
Zoek je echt een professionele setup ?

De vraag is natuurlijk wat de uiteindelijke mogelijkheden zijn van jullie drone.
Er zijn ongetwijfeld stand alone opties voor IR camera toepassingen maar dan wordt het ook de vraag wat het beoogde budged is. Bruikbare warmtebeeld cameras heb je doorgaans niet voor een paar honderd euro. Dan is het misschien idd [zoals Dennis ook aangeeft] voordeliger om een complete all-in-one oplossing te overwegen.
 
Laatst bewerkt:
Daar doel ik mee op de nieuwe CE keurmerken. Duurt nog even maar voorbereiding is nooit weg. Ik zie erg veel vragen wat betreft zelfbouwdrones en de nieuwe regels, duidelijke antwoorden heb ik nog niet gelezen. Een drone uit de fabriek zal straks een keurmerk krijgen maar hoe zal dat werken bij zelfbouw?
 
Certificering gaat gelden voor alle drones ? Leg dit eens uit ?

Maar even ontopic, Willem en Gerard.
Ik denk dat jullie toch wat specifieker moeten zijn in jullie wensen.
Zoek je echt een professionele setup ?

De vraag is natuurlijk wat de uiteindelijke mogelijkheden zijn van jullie drone.
Er zijn ongetwijfeld stand alone opties voor IR camera toepassingen maar dan wordt het ook de vraag wat het beoogde budged is. Bruikbare warmtebeeld cameras heb je doorgaans niet voor een paar honderd euro. Dan is het misschien idd [zoals Dennis ook aangeeft] voordeliger om een complete all-in-one oplossing te overwegen.
Nu even ontopic? Denk dat mijn reactie wel zeker iets toevoegt aan de vraag die wordt gesteld. Het is een welgemeende tip die men mee kan nemen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat voor pilot heeft deze drone. Als het een pixhawk is dan moet je missionplanner hebben ook voor apm

Verzonden met mijn SM-G955F en de Dronepilots.nl app