Huidige regels mbt 250gr<

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Maniakje

New Member
Lid geworden
28 mrt 2020
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
33
Locatie
Netherlands
Goedemiddag,

Ik ben nieuw op dit forum, dus zal mij even voorstellen. Ik ben Hans, 29 jaar en ik woon in Groningen. Sinds kort de eigenaar van een DJI Mavic Mini.

Ik lees op internet en ook op dit forum over de nieuwe droneregels die later dit jaar in gaan. Ik vroeg mij alleen af wat de huidige wetgeving zegt over drones onder de 250 gram op dit moment? Ik kom hier op internet moeilijk achter.

Mijn DJI app zegt bijv. dat het is toegestaan om op te stijgen in de stad Groningen, bijv. in het stadspark. Maar als ik de kaart met no-fly zones bekijk van het kadaster staat er toch echt dat dit niet is toegestaan. Gelden de huidige nofly zones dus ook voor de Mavic Mini?

Als ik het goed begrijp gelden voor de mavic mini op dit moment nog dezelfde regels als voor drones zwaarder dan 250 gram, maar door de DJI App begin ik dus te twijfelen omdat die andere no-fly zones aangeeft.

Ik hoop dat iemand mij een antwoord zou kunnen geven.

bvd,

Hans
 
Groningen is volgens mij ook nog gewoon Nederland. Dus is de Nederlandse wetgeving van toepassing welke je hier vind: Drone

Er zijn 1001 onofficiele app's die over het algemeen onbetrouwbare informatie bevatten . Hou je gewoon aan de voorschriften zoals de rijksoverheid die heeft opgesteld. Loop je het minste risico op die 7800 euro boete.