Hubsan501s

Voor de duidelijkheid hier artikel 2 van de wetgeving
Amateurs:
Daarnaast mag je volgens artikel 2 van deze wet niet:
hoger dan 300 meter boven de grond of een object vliegen;
Nieuwe wetgeving ?

En Gijs1, ons hoef je de regels niet uit te leggen hoor.
Ik vind dat je ze beter zelf goed kan bestuderen.
 
Laatst bewerkt:
Maar die 300 meter boven de grond, is dat niet alleen op militaire vliegvelden op speciale vliegdagen en anders 120 meter?
Verder heb ik het idee dat ik in een achtbaan zit als ik je video's bekijk, ik vind ze niet echt bijzonder. (niet dat ik het zelf beter kan, ben nog druk aan het oefenen!)

René
 
Ik zou het zelfs andersom willen stellen: een "dure" drone vol met technische snufjes is nog lang geen garantie dat er niks faalt. En dat is bedoeld als understatement.

Ik zal m hier dan ook nog maar eens posten:




In theorie komt de praktijk overeen met de theorie

De meesten drone's gaan juist de fout in bij laag vliegen boven de 20 meter vliegen is een heel stuk veiliger dan laag vliegen veilig is ,dat is het juist .....de druk is heel anders bijna niet te voorspellen .

En ik heb het niet over technische snufje,s maar verplichtingen over hoe een drone zich zou moeten gedragen bij heel simpel als je de sticks los laat de drone zou dan op deze positie moeten blijven hoeverre ongeacht welke mode je vliegt ,batterij bijna leeg de pilot zou de drone al veilig op veilige hoogte terug moeten brengen naar opstijg plaats en dat geld ook voor het uit vallen van de zender. Dit zou standaard in een pilot ingesteld moeten zijn in plaats van een hoop programmeer werk en dan maar hopen dat het goed staat ingesteld( de zelf bouwers probleem 1)

Fabrikanten van flight controller verplichten automatisch herkenning batterij in plaats van handmatig deze te moeten instellen hier op gaan namelijk heel wat drone's ongevraagd door verkeerde instellingen aan de haal en de lucht uit. ( zelfbouwprojecten probleem 2)

Ik denk toch dat je dan veiliger met je drone vliegt

En veel merken hebben al dit in zich maar het klopt van geen meter het werkt niet

Wat de pest ook in dit land is alles komt tegenwoordig uit China wat zelf bouw betreft en de chinezen voelen zich niet zo aansprakelijk als er een drone neerstort.

Op welke onderdelen moet je passen uit China
Esc voor 80 % zeer slechte kwaliteit vliegen zelfs in de brand

Voorbeeld bheli 30a

Motoren worden de merknamen van wel goeden motoren opgezet wil je een motor kopen kijk Google eerst voor je troep koopt kijk naar ervaringen van anderen.

Lipo batterijen komen daar ook vandaan van zeer slechte kwaliteit deze vliegen al in de brand bij de eerst keer laden eerst
dus bij nieuwe Lipo ui China cellen meten zitten ze onder de 3mah voorzichtig zijn met laden meestal gaat dit niet goed. Ze worden heet dikker en vliegen in brand wilt je lader hem niet laden vanwegen low voltage niks meer proberen schrijf de batterij maar af want probeer je er toch meer spanning in te krijgen en dat lukt meestal wel gaat hij alsnog in de brand tijdens het verder laden .

Veilig vliegen begint bij goed materiaal




Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Of de overheid gelijk heeft is een andere discussie. Ze doen het eenmaal op deze (gemakkelijke) wijze. Zijn er veel ongelukken op de weg en onverantwoord rijgedrag, hup de verkeersregels strenger, verkeersborden erbij, etc. Ook al worden auto's technisch veiliger, de regels worden zelden soepeler.

Jouw voorstel om bepaalde technieken te verplichten gaat weer ten koste van hobbyisten die aan zelfbouw doen of gewoon niet willen betalen voor (dure) technieken. Voor de veiligheid ben ik van mening dat je beter uit de buurt kan blijven van incident gevoelige plekken, dan dat je techniek gaat verplichten en daar op gaat vertrouwen. Ook met goedkope drones hoef je geen ongelukken te krijgen/veroorzaken, als je maar verstandig vliegt.

Veilig vliegen zonder ongelukken begint bij goed materiaal niet bij die goedkope zelfbouw sit uit China dat moeten ze juist verbieden zeer onbetrouwbaar materiaal


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
@gijs
Je hebt het niet zo op spullen uit China. Maar waar denk je dat die Hubsan van jou geproduceerd is dan?
;)
 
  • Leuk
Waarderingen: JH54
In China daarom sta ik ook verbluft dat een chinees in staat is een goed product te produceren wat super goed werkt tegen betaalbare prijs dus het kan toch.

Verder wil ik voor de zelfbouwprojecten vooral de beginners gewoon waarschuwen immers ik bouw zelf ook heb heel veel ervaring googel eerst voor je onderdelen koopt YouTube geeft altijd heel veel informatie niet alles is slecht maar soms is het wel veel zoek werk naar goede en betrouwbare onderdelen in plaats van nagemaakte slechte onderdelen. En ook nagemaakte hoeft niet slecht te zijn soms zelfs wel beter maar informeer eerst je zelf anders blijf je bestellen zet voor je zelf een plan op want je gaat keer op keer de mist in en de chinees doet meestal of zijn neus bloed garantie tot aan zijn deur als jou drone de lucht komt uit zeilen vanwegen zijn troep.


Voorbeeld van oplichting merk motor sunnysky








Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
Bij mij verzekering vandaan ik ben ook netjes verzekert. En je hebt gelijk alles klopt en ik weet dat ik.niet hoger mag vliegen als 120 meter . Dus dan nog heb ik totaal niks in dat filmpje verkeerd gedaan immers ik vloog niet boven de bebouwing het was een parkeerplaats bebouwde kom 30 km zone .

Artikel 2

Onverminderd paragraaf SERA.3201 van verordening (EU) nr. 923/2012 en het Besluit luchtverkeer 2014 gelden voor een vlucht met een modelluchtvaartuig de volgende regels:

a.de vlucht wordt slechts uitgevoerd onder omstandigheden en op locaties waarbij er vanaf de grond tijdens de gehele vlucht goed zicht is op het modelluchtvaartuig en het luchtruim daaromheen;

b.de bestuurder houdt tijdens de gehele vlucht goed zicht op het modelluchtvaartuig;

c.een hoogtemeter hoeft niet te worden gebruikt;

d.de vlucht wordt niet uitgevoerd buiten de daglichtperiode, zoals gepubliceerd in de luchtvaartgids;

e.de vlucht wordt niet uitgevoerd boven gebieden met aaneengesloten bebouwing of kunstwerken, industrie- en havengebieden daaronder begrepen dan wel boven mensenmenigten of boven spoorlijnen of voor motorrijtuigen toegankelijke verharde openbare wegen, met uitzondering van wegen in 30 km-zones binnen de bebouwde kom en wegen in 60 km-gebieden buiten de bebouwde kom;

f.voor een vlucht wordt geen vliegplan ingediend;

g.gecontroleerde vluchten zijn niet toegestaan;

h.vluchten zijn toegestaan tot een hoogte van maximaal 120 meter boven de grond of het water in luchtruim met klasse G, mits

1°voor vluchten binnen een afstand van 3 km van een ongecontroleerde luchthaven of een terrein dat geschikt is om tijdelijk en uitzonderlijk te worden gebruikt, waarvoor krachtens artikel 8a.51 van de Wet luchtvaart ontheffing is verleend, geen bezwaar bestaat bij de exploitant van de luchthaven respectievelijk de houder van de ontheffing;

2°voor vluchten binnen een gebied waarin laag mag worden gevlogen door civiele of militaire luchtvaartuigen iemand met de bestuurder van het modelluchtvaartuig meekijkt om deze te kunnen waarschuwen voor luchtvaartuigen;



Verzonden met mijn SM-G903F en de Dronepilots.nl app
 
Ah, je bedoelt crappy onderdelen uit China. Dat geloof ik direct dat daar troep tussen zit. Enfin, je filmpje laat het ook zien.

Ik heb volgens mij al een keer eerder hier op het forum gezegd dat China niet per definitie gelijk staat aan troep. Er worden ook producten in China geproduceerd waar wel kwaliteitscontroles op zitten, waarmee gelijk de prijs weer omhoog gaat uiteraard. Dat ze ook goede spullen kunnen maken verbaast mij dus niet.
 
Ah, je bedoelt crappy onderdelen uit China. Dat geloof ik direct dat daar troep tussen zit. Enfin, je filmpje laat het ook zien.

Ik heb volgens mij al een keer eerder hier op het forum gezegd dat China niet per definitie gelijk staat aan troep. Er worden ook producten in China geproduceerd waar wel kwaliteitscontroles op zitten, waarmee gelijk de prijs weer omhoog gaat uiteraard. Dat ze ook goede spullen kunnen maken verbaast mij dus niet.

Helemaal eens niet alles is troep en misschien is het een idee om deze info van wel goede leveranciers te delen vliegen moet ook lol zijn en niet alleen 20 meter vliegen en dan weer drie weken wachten op een onderdeel ik denk dat deze ervaringen best wel welkom zijn immers in Nederland is er haast niks fatsoenlijk te krijgen en kan je het krijgen dan pas is het echt duur

En die Hubsan 501s behoort wel tot goede kwaliteit had dit niet verwacht. Zijn gewicht alleen al is vrij zwaar voor zo kleine drone en toch al op 7.4 v Lipo 22 minuten gevlogen . Gps mode kan een baby zelfs hèm besturen altetude mode is heel snel wel voor gevorderde de Manuel mode moet ik nog testen kan je Flips mee maken enzovoort maar nog geen tijd gehad om deze te proberen en uiteraard word dit dus niet getest boven een parkeerplaats in de stad veiligheid voor alles . Maar heb er alle vertrouwen in dat. Dit toestel dat prima kan .

Toestel is uit te breiden met zender net als Bebop om je route op uit te zetten waypoints .

Ik vlieg al 35 jaar en weet best wat wel en niet mag . Waar ik wel een beetje naar van word is dat mensen het altijd bij voorbaat het beter weten. Dit topic ging niet over regelgeving en vroeg niet om saaie filmpjes te uploaden .

Het enige doel ervaring delen waar andere ook wat aan hebben is zo forum toch ook voor bedoeld. Dus misschien graag het onderwerp het onderwerp laten en dat is hubsan501s en geen regelgeving
 
Laatst bewerkt:
Ik vlieg al 35 jaar en weet best wat wel en niet mag . Waar ik wel een beetje naar van word is dat mensen het altijd bij voorbaat het beter weten. Dit topic ging niet over regelgeving en vroeg niet om saaie filmpjes te uploaden .
Ik begrijp je gevoel en heb daar zelf ook een topic over geplaatst.
'Mag niet'-mensen
Bij de reacties hier op filmpjes kun je ook het gevoel krijgen dat er vooral 'mag-niet'-mensen zitten te kijken. Het verschil met omstanders tijdens het vliegen en de forumleden hier is dat de forumleden wel kennis van zaken hebben. Over het algemeen is kritiek hier dan ook wel terecht.
 
Ik begrijp je gevoel en heb daar zelf ook een topic over geplaatst.
'Mag niet'-mensen
Bij de reacties hier op filmpjes kun je ook het gevoel krijgen dat er vooral 'mag-niet'-mensen zitten te kijken. Het verschil met omstanders tijdens het vliegen en de forumleden hier is dat de forumleden wel kennis van zaken hebben. Over het algemeen is kritiek hier dan ook wel terecht.
Snap hem de reden dat ik dat filmpje er afgehaald heb is niet dat ik daar niet mag vliegen 30km zone binnen de bebouwde kom geen aangesloten bebouwing waar ik boven vloog dus daar was niks mis mee. Het zat wat dat betreft ook wel op de grens maar het was niet verboden. Ik heb het er afgehaald om dat ik wel bij enkele beelden besefde dat ook de privecie in het geding was altans ook erg op de grens ik heb het er afgehaald vanwegen respect voor anderen.

Verzonden met mijn SM-G903F en de Dronepilots.nl app
 
is het verboden om bij mij binnen te vliegen? weet niet waar jij mee bezig ben maar gaat ergens ander zieken wil je in plaats een topic te verzieken. Heb je niks anders te doen ? Bepaal zelf wel.of ik.boven mijn eigenhuis vlieg al laat ik hem daar 24 uur boven hangen .
Sent from my SM-G903F using Dronepilots.nl mobile app
 
Laatst bewerkt:
is het verboden om bij mij binnen te vliegen? weet niet waar jij mee bezig ben maar gaat ergens ander zieken wil je in plaats een topic te verzieken. Heb je niks anders te doen ? Bepaal zelf wel.of ik.boven mijn eigenhuis vlieg al laat ik hem daar 24 uur boven hangen .
Sent from my SM-G903F using Dronepilots.nl mobile app
Wordt je nou boos ?
Ik vind het jammer dat je zo reageert. Het is niet mijn bedoeling om jou te zieken.
Het is wel mijn bedoeling om mensen erop te wijzen zich aan de regels te houden.
Doordat mensen dat niet doen denken de Nederlandse Wettenmakers het op te lossen, door de regels steeds strenger te maken. En daar baal ik van.
Want dat gaat zeker niet helpen. Wie zich er nu niet aan houd zal dat dan ook niet doen. Ondertussen hebben de goeden er wel last van.
Jij bleef in jouw reacties volhouden dat je niets verkeerd deed. Nou, dat is dus niet zo. Daar wilde ik je even op wijzen.
En nee, jij bepaalt niet waar je wel en niet vliegen mag. Daar zijn de regels voor.
 
Ik leg het nog even kort uit 30 km zone bebouwde kom geen mensen massa en niet vliegen boven de bebouwing en niet hoger dan 120 meter wat is hier fout dan aan leg dat graag eerst eens uit hier eerder om gevraagd maar krijg geen concreet antwoord. En heb al gezegd dit topic was bedoeld voor de Hubsan 501s niet over regelgeving. Je kan wel denken dat iemand iets verkeerd doet je goede recht je kan je mening geven prima iemand kan gedeeltelijk je mening delen of helemaal heb ik ook gedaan filmpje verwijdert niet om waar ik vloog want daar was niks mis mee wat de wetgeving betreft er werd niet gevlogen boven bebouwing op de land en opstijgplaats na maar dat is prive. terrein onder open luchtruim . Boven of er naast vliegen zit het verschil juridisch gezien. Dus motiveer even duidelijk eenmalig wat ik fout deed na 35 jaar vlieg ervaring zou ik het nog niet weten mis ik misschien wat.

Dus graag je motiveren of laat lekker dit topic metrust dit was gestart voor de Hubsan niet voor regelgeving


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
er werd niet gevlogen boven bebouwing op de land en opstijgplaats na maar dat is prive. terrein onder open luchtruim
Gijs, ik geef het op. Je bent in mijn ogen niet voor rede vatbaar. Misschien dat iemand anders je het nog eens wil uitleggen. Ik stop ermee.
 
Gijs, ik geef het op. Je bent in mijn ogen niet voor rede vatbaar. Misschien dat iemand anders je het nog eens wil uitleggen. Ik stop ermee.

Ik denk dat je gefrustreerd ben om dat je een p4 heb waarbij je amper kan vliegen nog op de waypoints om dat volgens de wetgeving de drone in het zicht moet houden en dit soort functie's dus eigenlijk geen nut meer hebben . Tip haal je vliegbrevet voor de drone en mag dat weer ik heb hem al jaren dus ik weet wel wat wel en niet mag al lijkt het op een filmpje dat het niet mag maar daarom krijg je ook dat blokkerige gedoe in de filmpjes om dat de drone netjes ontwijkt waar hij niet mag vliegen en hij in het zicht blijft.

Beetje jammer dat je niks onderbouwd want elk mens kan immers niet alles weten, stond hier wel open voor maar helaas een topic wederom vol met onzin en niet meer waar het over zou moeten gaan .


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Gijs,

Ik heb volgens mij behoorlijk concreet (in alle redelijkheid en zonder te zieken) toegelicht waar de kritiek, op basis van wat je beelden laten zien, vandaan kwam. Daarbij ook uitgelegd waarom het niet verstandig is.

Je geeft nota bene zelf aan dat je boven de 'bebouwde' kom vloog. De kans op incidenten is er dan gewoon en er hoeft maar 1 bewoner uit die zelfde kom de politie te bellen en er staat weer een minnetje achter onze reputatie als dronepiloten.

Oh ja, en ik zou ook niet binnen gaan vliegen. ;)
 
Gijs,

Ik heb volgens mij behoorlijk concreet (in alle redelijkheid en zonder te zieken) toegelicht waar de kritiek, op basis van wat je beelden laten zien, vandaan kwam. Daarbij ook uitgelegd waarom het niet verstandig is.

Je geeft nota bene zelf aan dat je boven de 'bebouwde' kom vloog. De kans op incidenten is er dan gewoon en er hoeft maar 1 bewoner uit die zelfde kom de politie te bellen en er staat weer een minnetje achter onze reputatie als dronepiloten.

Oh ja, en ik zou ook niet binnen gaan vliegen. ;)

Ja ik gaf toe binnen de bebouwde kom 30 km zone parkeerterrein maar niet boven de bebouwing zie artikel 2 Maas in de wet moet je ook niet vaak doen want je moet mensen niet irriteren die er om heen wonen.

En het doel van dat filmpje was ook niet kijk we vliegen even lekker boven de stad doel was om hier een merk drone te bespreken waar ik heel positief over was wat de vlieg eigenschappen was. Een veilige drone betekend ook minder gezeur met de overheid en veilig vliegen begint bij goede spullen en vliegen word veel leuker als het veilig is en betaalbaar dus ik heb geen begrip voor mensen die blijvend proberen een topic uit het verband te trekken . Onderbouw dan op zijn minst wat er mis is want daar heeft iedereen wat aan dan leer je van elkaar . Maar blijf niet ontopic door emmeren en blijf bij het onderwerp .


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Motiveer dan op zijn minst wat er mis is want daar heeft iedereen wat aan dan leer je van elkaar . Maar blijf niet ontopic door emmeren en blijf bij het onderwerp .
Die motivatie is gegeven. En we blijven er inderdaad niet over door-emmeren.
Happy flying and keep it safe.