Hubsan Zino 2 - Startup failure

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Ben_J

New Member
Lid geworden
25 dec 2020
Berichten
10
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
26
Locatie
Hoogstraten
Hallo

Ik ben sinds kort eigenaar van de Hubsan Zino 2.
De eerste keer opstarten en verbinden met de controller/app ging goed.
Echter toen ik de drone wou laten opstijgen ging het fout. De propellers wouden precies beginnen met draaien maar de motoren draaide niet.
Sindsdien krijg ik de drone niet meer normaal opgestart. Het lijkt alsof de drone bij het opstarten heel de tijd in een soort 'loop' zit. De gimbal draait eerst van boven naar beneden en de motoren geven dan een kort piepgeluidje. Deze cyclus herhaalt zich constant. (ik krijg nooit meer het 'deuntje' dat je normaal krijgt bij het opstarten)
Ook kan ik de firmware niet updaten.

Heeft iemand dit ook al meegemaakt?
 
Laatst bewerkt:
Wat is de 'status' van de LED op de drone?
 
Kan je verbinding krijgen met de PC en de Hubsan firmware upgrade applicatie ?
 
Nee, als ik de micro usb kabel aansluit kan ik de drone ook niet opzetten via het kleine vierkantje knopje aan de zijkant.
 
Ai dat klinkt niet goed,

Je kan nog een factory reset proberen, hier heb je speciale repeatorfw firmware voor nodig:

Instructies:

-Download: repeatorfw
-Gedownloade bestanden uitpakken.
-sdkaart uit de drone formatteren [fat]
-De zojuist uitgepakte folder met daarin de 3 bestanden a.bin / b.bin en cks kopieren naar de sd kaart.
-sdkaart in de drone stoppen, nu alleen de drone normaal opstarten.

Als het goed is zie je nu de statusled rood / geel knipperen. dit duurt enige tijd en uiteindelijk zal de led overgaan naar naar 'continu rood'. Dit kan 20 minuten duren dus heb geduld.

Als dit gelukt is zet je de drone uit en verwijder je de folder met de recovery firmware van de sd kaart in de drone, hierna plaats je de sd weer terug in de drone. Als het goed is kan je nu de drone weer op starten en zal de status led [als het goed is] geel zij ter indicatie dat de firmware update gelukt is.

Hierna dien je wel de transmitter opnieuw te 'binden' met de drone. Succes
 
Ik ga het onmiddellijk proberen.
Alvast super bedankt voor uw reactie!
 
Als ik de drone opstart met de SD-kaart blijft hij hetzelfde doen.
Het statuslampje brand ook niet.
 
Daar was ik al een beetje bang voor. ik vermoed dat hij gewoon stuk is gezien het feit dat de status lampjes helemaal niet branden. Laten repareren dan maar bij hubsan. of is hij al een keer gecrashed / harde landing gemaakt ?
 
Ziet er niet goed uit, terugbrengen/sturen zou ik adviseren.
 
Oke, ik neem contact op met de verkoper.

Super bedankt voor je tijd en je hulp.

Ik laat iets weten als het probleem opgelost is
 
Waar heb je hem aangeschaft ?
 
Ik heb hem cadeau gekregen.
Maar hij komt van dronekopenonline.nl
 
Ik heb de originele Zino, dus niet de Zino 2. Maar afgaand op het filmpje lijkt het of hij de gimbal initialisatie niet af kan maken. Hij kantelt wel voorover (pitch), maar bij de horizontale calibratie lijkt het of ie op de een of andere manier door iets wordt gehinderd.
Er zit de gimbal toch niets in de weg?

Is dat het niet, dan denk ik ook dat je het beste de drone terug kunt sturen.
 
Allen

Uiteindelijk heb ik de drone teruggestuurd naar de verkoper.
Deze heeft het toetel zonder problemen aangenomen en een nieuw toestel meegegeven.

Met het 2e toestel heb ik nog geen problemen ondervonden.

Wat het probleem was met het originele toestel blijft een raadsel.

Bedankt voor al jullie reacties!

Vriendelijke groeten
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Allen

Uiteindelijk heb ik de drone teruggestuurd naar de verkoper.
Deze heeft het toetel zonder problemen aangenomen en een nieuw toestel meegegeven.

Met het 2e toestel heb ik nog geen problemen ondervonden.
Mooi! Netjes afgehandeld door de verkoper. :cool: