Hubsan weggevlogen Dordrecht zuid t.h.v. hotel VD Valk

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

gerryengerry

New Member
Lid geworden
6 sep 2018
Berichten
13
Waarderingsscore
6
Punten
3
Leeftijd
73
Locatie
Dordrecht
Zondag 2 september is mijn zwarte Hubsan H501S X4 Brushless Drone een eigen leven gaan leden.
Ging plotseling heel hoog ter hoogte van hotel van der Valk en return to home werkte niet meer.
 
En had je nog goed signaal, genoeg accu, geen kompasstoring of vreemd gedrag bij kalibraties etc.?

Verzonden met mijn SM-J730F en de Dronepilots.nl app
 
Ik denk dat de fout toch bij mij ligt, even snel snel,:oops: voor het laatst in Spanje gevlogen, vijf maanden geleden.
Had wel 7+ satellieten en accu's waren beide 50%
Het zal wel aan de kalibratie gelegen hebben, haastige spoed....
Maar het is toch zonde, was best blij met deze drone. Hubsan H501S X4 Brushless Drone - $219.00 Free Shipping|GearBest.com
Mocht ik weer een drone aanschaffen (moet dit even verwerken:() Dan koop ik gelijk een graveer setje, kan ik mijn postcode/huisnr. of mijn 06 nummer
er in graveren !!
 
Als je kalibraties snel deed, zal het kompas wel in de war zijn geweest. Als je dan return to home activeert vliegt hij zomaar een richting op, omdat het kompas denkt dat dat de goede richting is

Verzonden met mijn SM-J730F en de Dronepilots.nl app
 
Pech joh, maar misschien wordt hij nog gevonden en aangegeven. Wellicht eens informeren bij de betreffende instantie ?


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Ik denk dat de fout toch bij mij ligt, even snel snel,:oops: voor het laatst in Spanje gevlogen, vijf maanden geleden.
Had wel 7+ satellieten en accu's waren beide 50%
Het zal wel aan de kalibratie gelegen hebben, haastige spoed....
Maar het is toch zonde, was best blij met deze drone. Hubsan H501S X4 Brushless Drone - $219.00 Free Shipping|GearBest.com
Mocht ik weer een drone aanschaffen (moet dit even verwerken:() Dan koop ik gelijk een graveer setje, kan ik mijn postcode/huisnr. of mijn 06 nummer
er in graveren !!
Eigenlijk lijk mij dit geen probleem geweest van kalebreren. De hubsan stopt niet erder met de let groen en rood voor het oke is. Gps te kort kan het ook niet geweest zijn mits je dit niet uitgezet heb of in de manuel mode vloog .

Verzonden met mijn SM-G903F en de Dronepilots.nl app
 
Kompas kan ook verkeerd gekalibreerd worden of scheef. Dan is hij ook al vliegklaar. Dat de kalibratie klaar is betekent niet per se dat hij goed is uitgevoerd

Verzonden met mijn SM-J730F en de Dronepilots.nl app
 
Heb hetzelfde meegemaakt en heb hem ook niet meer gezien. Wel gaf hij via het scherm (foto/video) aan dat hij bij snoeihout van wilgenhout lag + afstand van mij tot drone. Alles afgezocht. Bij mij kwam hij vanwege verbinding verbroken hoog in de lucht terug totdat ik de besturing weer wilde overnemen... weg was hij in de ri waar hij vandaan kwam. Deskundigen van Parrot constateerden dat het aan het falen van de accu lag... Kreeg 40% korting op een nieuwe...


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: MarkII