Hoogte

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Mijn Tello haalt die landingsbaan geeneens. Er zijn RC clubs die op vliegvelden vliegen. En als ik 5 meter hoog vlieg tussen bomen op een veldje een kilometer er vandaan, dan storten er echt geen JSF's naar beneden. Als jullie allemaal van die doom-scenario's hebben, zullen we dan drones maar verbieden?
 
5 meter hoog tussen bomen op een veldje zal er inderdaad niets gebeuren maar alleen dit forum staat al vol met berichten van drones die weg zijn gevlogen of uit de lucht zijn gevallen. Er zijn genoeg reden te bedenken waarom de regels vaak te streng zijn maar er zijn ook genoeg hobbyisten die geen enkel gevaar zien en boven drukke wegen, boven mensenmenigten of honderden meters hoog vliegen en als het dan mis gaat dan is het ook echt goed mis.
Dus drones verbieden.... nee zeker niet maar je aan de regels houden (ook al is dat vaak niet leuk of lijkt het niet nodig) lijkt me wel de beste manier om er voor te zorgen dat de regels niet nog strenger worden.
En nee, ik ben geen moralist en ik hou me ook niet altijd en overal aan de regels.
 
Wanneer ging het ooit goed mis? Er is nog nooit iemand ernstig gewond geraakt door een hobby- drone. Het ernstige incident was wellicht de politie-drone die op de snelweg neerdonderde. En die hebben vergunning en opgeleide piloten en de beste apparatuur.
Ik durf te stelen dat als iedereen zich precies aan de regels houdt, de regels juist strenger worden. Terwijl als men hun mini drone die niet hoger kan als 15 meter in het park vliegt de tolerantie wat groeit en er ruimte is voor interpretatie. Moeten we straks echt de cel in voor een paar gram of 2 meter binnen de no-fly zone? Gaan we die kant op?
De remote ID is straks ook een gevaarlijk ding. Rustige plek, even drone vliegen. Oeps! Ik heb dat huis niet gezien achter die bomen. Die mens en bellen de politie moord en brand. En jij krijgt de bekeuring binnen van, noem eens wat, 2000 Euro.
Een nader zeer ongewenst bijverschijnsel is dat drone vliegers hun RECHTEN gaan opeisen. Bijvoorbeeld ik zie mensen lopen of vogels, en dan denk ik ach, ik vlieg wel later ergens anders. Maar als ik er ruim voor betaald heb, dan zeg ik krijg de tering maar. Ik vlieg want mag en heeft geld gekost.
Snap je wat ik bedoel? De eigen verantwoordelijkheid wordt door nieuwe regels weggenomen. Ik kan veel meer aso zijn buiten de no-fly zone als daarbinnen. Zo is er bij mij in de buurt net binnen de no-fly zone een veld met windturbines. Komt geen vliegtuig! Maar buiten de no-fly zone zie ik weleens zo'n vent in een mini ding(even naam kwijt), of ballonnen, of vogels, of schapen. Is het daar dan beter?

Ik hoop dat de wetshandhavers geen fascisten worden maar een beetje ruimte laten voor 'overtreders'. Zoniet, tja dan koop ik wel een geweer. Ook leuk!
 
Maar ik vermoed wel dat de Volendammer Oliebollenkraam een exploitantnummer bij de RDW heeft gehaald om ons luchtruim veilig te maken.
 
Wat
Wanneer ging het ooit goed mis? Er is nog nooit iemand ernstig gewond geraakt door een hobby- drone. Het ernstige incident was wellicht de politie-drone die op de snelweg neerdonderde. En die hebben vergunning en opgeleide piloten en de beste apparatuur.
Ik durf te stelen dat als iedereen zich precies aan de regels houdt, de regels juist strenger worden. Terwijl als men hun mini drone die niet hoger kan als 15 meter in het park vliegt de tolerantie wat groeit en er ruimte is voor interpretatie. Moeten we straks echt de cel in voor een paar gram of 2 meter binnen de no-fly zone? Gaan we die kant op?
De remote ID is straks ook een gevaarlijk ding. Rustige plek, even drone vliegen. Oeps! Ik heb dat huis niet gezien achter die bomen. Die mens en bellen de politie moord en brand. En jij krijgt de bekeuring binnen van, noem eens wat, 2000 Euro.
Een nader zeer ongewenst bijverschijnsel is dat drone vliegers hun RECHTEN gaan opeisen. Bijvoorbeeld ik zie mensen lopen of vogels, en dan denk ik ach, ik vlieg wel later ergens anders. Maar als ik er ruim voor betaald heb, dan zeg ik krijg de tering maar. Ik vlieg want mag en heeft geld gekost.
Snap je wat ik bedoel? De eigen verantwoordelijkheid wordt door nieuwe regels weggenomen. Ik kan veel meer aso zijn buiten de no-fly zone als daarbinnen. Zo is er bij mij in de buurt net binnen de no-fly zone een veld met windturbines. Komt geen vliegtuig! Maar buiten de no-fly zone zie ik weleens zo'n vent in een mini ding(even naam kwijt), of ballonnen, of vogels, of schapen. Is het daar dan beter?

Ik hoop dat de wetshandhavers geen fascisten worden maar een beetje ruimte laten voor 'overtreders'. Zoniet, tja dan koop ik wel een geweer. Ook leuk!
Wat dacht je van de voorzorgslanding die een vliegtuig moest maken op luchthaven Eindhoven na een drone aanvaring, had makkelijker veel slechter kunnen aflopen.

Verzonden met mijn SM-N960F en de Dronepilots.nl app
 
... of die zwever bij Castricum. En zo zijn er meer waarvan je niks hoort als je niet in dat circuit zit.
Maar dat waren natuurlijk allemaal plastic tassen of anderszins "geen drones" geweest, natuurlijk.
 
Misschien was het er zo een op 600 meter hoog? Tja dan is het geen onzin dat je een piloot ouder als 16 jaar in bezit van A1-A3 en A2 vliegbewijs en exploitantnummer van de RDW naast je moet hebben staan en dat de drone is uitgerust met Remote ID zodat onze luchtmacht snel straaljagers kan sturen om dit massavernietigingstoestel met camera naar beneden te schieten! Anders namelijk kunnen papa's niet meer vliegen met hun DJI.


550x533.jpg
 
Laatst bewerkt:
Misschien was het er zo een?

Je kent de 'magic bullet theory'? Zie plaatje hieronder.
Stel dat dit drone-tje de cockpit binnendringt, het linker en rechter oog van de piloot raakt en vervolgens via de neus de hersenpan van de co-piloot binnendringt. Dan sta je toch mooi te kijken. Maak er maar een lolletje van.

7794102296_9e36ab039c_o.jpg
 
Over 'massavernietigingstoestellen' gesproken. Die leggen geen eieren meer.

Plane.jpg
 
Ik heb ook nog zo'n ding. Mag er een camera op als ik ga varen? Hopelijk vliegt er geen eend mee weg want dan krijg ik een bekeuring!
Schermafdruk_2021-12-06_21-47-22.png
 
En ook professionele drones kunnen uit de lucht vallen.
 
En ook professionele drones kunnen uit de lucht vallen.
Die was van de televisie. Met vergunning en toestemming. Helemaal in orde.
 
Nog maar eentje.
Ik vraag me af of hij zijn online-cursus heeft gedaan en wat voor drone het was? Immers een vragenlijst over regels invullen zou iedereen tot een vaardig piloot moeten maken. Althans zo is de veronderstelling. Persoonlijk raad ik de mensen aan om eerst ECHT te leren vliegen met een mini whoop zonder GPS of optical-flow of zelfs altitude-hold. Helaas echter behaalt men hun papiertje en start meteen met een DIE-SJIE-EI. Want tja het heeft geld gekost. En aangezien je zonder registratie geen drone met massavernietigingscamera mag vliegen hebben we dus een hoop klojo's die geen benul hebben van oriëntatie en hoe je handmatig vliegt. Zo is al menig DIE-SJIE-EI gecrasht. Zonder catastrofale gevolgen voor onze planeet overigens. Het zijn nog steeds geen auto's.

Waar je in Nederland kunt vliegen zonder iets of iemand in de buurt zodat je nooit iets raakt in geval van een fly-away weet ik ook niet? Dat wordt straks wat met die maaltijdbezorging door de lucht! Vliegende aardappelschotel in je oog. Probeer dan het exploitantnummer maar eens te lezen.