Hoi, Mario hier.

mjsmits

New Member
Lid geworden
15 aug 2024
Waarderingsscore
5
Punten
3
Leeftijd
57
Ik ben me aan het oriënteren om mijn eerste drone (mini 4 pro) aan te schaffen. Ik lees regelmatig dat mensen eerst een drone aanschaffen en er dan achterkomen dat er allerlei regels zijn. Ik ben eens in die regels gedoken en dat valt best tegen (als in: er zijn veel regels, per land nog eens verschillend en het is niet eenvoudig om zomaar even te gaan dronen). Om meer gevoel van de regels te krijgen in de praktijk en die regels iets beter te snappen lees ik eerst eens een tijdje hier mee. De nuttige links en bijlagen kan ik alleen openen na registratie, dus hier ben ik dan. :)

Inmiddels de Mini4Pro aangeschaft, via de mooie aanbieding van Mediamarkt een paar weken terug (FlyMore combo voor 888 eur) Helaas zal vliegen er de komende tijd nog even niet inzitten: ik ben voorlopig aan huis gebonden na een operatie. Wel genoeg tijd om heel veel informatie te verzamelen, via fora als deze, YouTube en uiteraard heb ik de handleiding van a-z doorgenomen. Kan niet wachten om de lucht in te mogen. Moet alleen nog een RDW registratie doen.

• Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Inmiddels de Mini4Pro aangeschaft, via de mooie aanbieding van Mediamarkt een paar weken terug (FlyMore combo voor 888 eur) Helaas zal vliegen er de komende tijd nog even niet inzitten: ik ben voorlopig aan huis gebonden na een operatie. Wel genoeg tijd om heel veel informatie te verzamelen, via fora als deze, YouTube en uiteraard heb ik de handleiding van a-z doorgenomen. Kan niet wachten om de lucht in te mogen. Moet alleen nog een RDW registratie doen.
Eindelijk is het ervan gekomen, nadat ik ook maar m'n A1-A3 certificaat in LUX heb behaald: RDW registratie op orde maken en de eerste keer met de drone naar buiten. Een modderig en (niet onbelangrijk) verlaten grasveld opgezocht bij Fort Rhijnauwen in Bunnik, en daar mijn eerste vliegmeters óóit gemaakt. Het doel was om bekend te raken met de elementaire besturing van de Mini 4 Pro. En hoewel dat redelijk meeviel, valt er nog veel te verbeteren. Het resultaat met DaVinci toch maar even 'aan elkaar geplakt': Rhijnauwen - mijn eerste drone-meters
Leuke uitbreiding van mijn fotografie-hobby!

Ik herken (bijna) alle plekken waar je hebt gefilmd.
Eerste verbeterpuntje, het beeld schokt. B.v. bij de zijwaarste opname vanaf 01:52. Staat de export-framerate gelijk ingesteld als de opname-framerate?

Ik herken (bijna) alle plekken waar je hebt gefilmd.
Eerste verbeterpuntje, het beeld schokt. B.v. bij de zijwaarste opname vanaf 01:52. Staat de export-framerate gelijk ingesteld als de opname-framerate?
Bedankt voor je feedback.
Leuk dat je de plekjes herkent, je woont in de buurt toevallig? Dat schokken was mij ook opgevallen, vooral na 0:12 is het goed zichtbaar. Ik zag het pas na exporteren, en is inderdaad een framerate-dingetje (timeline op 24, ivpv 29.7). Ga ik dus volgende keer op letten. .
Update: net even wat clips op een timeline met juiste fr-settings geëxporteerd, en de bewegingen zijn nu wél soepel. Bij mijn weten (ben nog nieuw in Resolve) kan ik het al bestaande project achteraf niet meer hierop aanpassen. In kan wél in de export de fr nog wijzigen, maar daar wordt het resultaat niet beter op. Moet kennelijk dus meteen goed staan. Weer wat geleerd.

Laatst bewerkt: