Hoelang kun je een video opnemen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

EduardSeinen

New Member
Lid geworden
6 aug 2022
Berichten
7
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
53
Locatie
Meppel
Hoi medegebruikers, Ik ben sinds dinsdag eigenaar van een DJI mini 2, Ik vroeg me af hoelang je een video kan opnemen met de genoemde drone, Ik heb er een microsd kaart inzitten van 128 GB maar als ik me drone de lucht instuur en ik laat hem bv ergens hangen of tijdens een vlucht dan neemt hij maar 5,27 minuten op, Ik heb het een paar keer geprobeerd maar hij neemt niet langer dan 5,27 minuten op, Waar en hoe kan ik dat instellen dat hij langer opneemt?
 
Maakt hij niet gewoon nog een bestand aan en gaat in dat bestand door?

Heeft nl te maken met hoe je een kaart formatteert..
 
Nee, Hij maakt geen nieuw bestand aan tenzij ik weer op de opname knop druk, Ik heb er een nieuwe MicroSD kaart ingestopt maar niet geformatteerd naar NTFS (of zoiets) dat had ik ergens gelezen op een ander forum, Wou eerst de reacties afwachten op mijn vraag.
 
Je SD kaart moet met Fat32 geformatteerd zijn. Fat(16) de voorloper had een filesize beperking van 4GB.
Als vervolgens je SD card ook nog eens niet de snelheid aan kan, kan het zijn dat de drone de opname afbreekt. Ook bij fat32 kan de snelheid meetellen.
 
Je SD kaart moet met Fat32 geformatteerd zijn. Fat(16) de voorloper had een filesize beperking van 4GB
Dit is niet correct, ook fat32 heeft een beperking van 4Gb.

However, formatteer je kaart altijd in de drone. dan weet je zeker dat je het juiste bestandsformaat gebruikt. Je vind de optie in je Fly app
 
  • Leuk
Waarderingen: Martijn.Gr
Dit is niet correct, ook fat32 heeft een beperking van 4Gb.
I stand corrected.
Ik haal twee dingen door elkaar.
Filesize en volume size.
Tot Fat16 was er een volume (partitie) size beperking van 4GB.. Met Fat32 konden we ook grotere volumes maken, maar dat betekende niet dat de maximale bestandsgrootte ook zou groeien.
Dat gebeurde pas bij exFat.
 
Even een uitleg over de FAT's: What’s the Difference Between FAT32, exFAT, and NTFS?

Bij camera-instellingen kan je kiezen hoe groot je bestand mag zijn. Als je dus Fat32 hebt, moet je dit op 4GB zetten.
Als je exFat hebt, zal de drone om de 4GB een nieuw bestand maken, als je het op 4GB gezet hebt. Die bestanden kan je nadien gemakkelijk aan elkaar "plakken". 4GB wordt dikwijls gekozen als je een tragere PC hebt.
 

Bijlagen

  • Instellingen.png
    Instellingen.png
    160,4 KB · Weergaven: 16
Even een uitleg over de FAT's: What’s the Difference Between FAT32, exFAT, and NTFS?

Bij camera-instellingen kan je kiezen hoe groot je bestand mag zijn. Als je dus Fat32 hebt, moet je dit op 4GB zetten.
Als je exFat hebt, zal de drone om de 4GB een nieuw bestand maken, als je het op 4GB gezet hebt. Die bestanden kan je nadien gemakkelijk aan elkaar "plakken". 4GB wordt dikwijls gekozen als je een tragere PC hebt.
Ik heb die instelling steeds geïnterpreteerd als "Wat is de maximale geheugenruimte die je op jouw smartphone wilt reserveren voor het opslaan van de 720p-video's die daar worden opgeslagen".
Ik denk dat het hier dus niet gaat om de max. bestandsgrootte op de geheugenkaart in de drone. Of zie ik dat verkeerd?
 
Of zie ik dat verkeerd?
Nee, de genoemde setting is enkel van toepassing op het ''album'' van je telefoon en heeft niks met de bestandsgroote op de SD kaart te maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Klopt. Was fout van mij.
Hier wel de juiste uitleg: why are the mp4 files only 3 minutes long approx, 3.5 gb

Citaat: "Hello there Lucky Tom. Good day and thank you for reaching out. The maximum capacity of a single file will not exceed 4GB. If exceeded, the recording will be stopped, and a new recording will be started. In addition, the maximum file size of FAT32 is 4GB. Hence, a file that is larger than or equal to 4GB will be divided, otherwise, the file may be lost or abnormal and cannot be read. Although exFAT allows a larger file size, the larger file may be damaged due to abnormal power-off and SD card removal, or even cannot be recovered. So the storage of the camera is 4GB regardless of the file systems. So it is normal the video will be split if it reaches 4GB. Thank you."
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL