Hoe erg is het als je vliegt met een klein stukje van de propeller af?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
PauJ, ik heb ook niet gezegd dat alles uit China troep is maar al die goedkope zooi op AliExpress daar zet ik toch echt wel mijn vraagtekens bij.
Heb je de reviews gelezen?

Ik zie (eigenlijke verwachte) dingen als:

  1. 'Meer glad, hoek aanval een beetje meer, noise sterker, meer flexibele''
  2. 'Algemeen hetzelfde als de originele, ze niet zoals stijve als de originele maar voeren hun functie perfect, de prijs ze hebben is een goede reserve.''
Grappig die Google translate automatische vertaling die ze erop los hebben gelaten.

Tevens zie ik een verwachte leverdatum van 26 maart o_O

Als je wilt experimenteren sta je daar natuurlijk vrij in. Ik ben benieuwd als je die goedkope props ontvangen hebt hoe ze vergelijken t.o.v. de originele qua stugheid, geluid tijdens vliegen en montage.

Aliexpress verkoopt ook de originele Mini 2 props en die kosten dan $15,39 t.o.v. $1,32 - 2,52 voor die jij hebt besteld (hoeveel paren props je krijgt is me niet duidelijk)
Met zo'n groot prijsverschil kan het niet anders dan dat er iets mis is in mijn optiek.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: PaulJ
Wat ik niet geheel onderschrijf is de mening dat alles uit China per definitie niet deugd. Sterker nog, DJI komt uit China en haalt haar onderdelen uit China. Veel onderdelen worden hier verkocht voor een aanmerkelijk hogere prijs dan de oorspronkelijke Chinese prijs.

Dat is helemaal waar. Gerenomeerde merken laten ook spullen in China fabriceren, omdat de productiekosten daar laag zijn, maar hebben wel kwaliteitsstandaarden waar ook de Chinese producenten zich aan dienen te houden. Merkloos spul van Wish e.d. voor prijzen die te mooi zijn om waar te zijn kun je beter in China laten als je er van op aan moet kunnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: PaulJ
Dank allen voor de uitvoerige antwoorden. Ik ga alle bladen van beide armen vervangen. Zo weet ik zeker dat ik safe zit.
Tot slot nog een vraag.
In hoeverre zijn de bladen uit China (bijv. aliexpress) aan te raden? Of is het rommel en moet je er bij wegblijven?

Voorbeeld: US $1.92 29% OFF|For DJI Mini 2 Propellers Low Noise Light Weight Propellers Wing Blade for DJI Mini 2 Drone Accessories|Propeller| - AliExpress

Aan de recensies te lezen passen ze goed en werken ze prima. Bovendien scheelt het nogal in de prijs.

Persoonlijk zou ik op props niet bezuinigen, ik heb op mijn mp1 de standaard props en de low nois props van dji! Maar nu vlieg ik met de Master Airscrew props!
Voor mij niks anders meer ik heb ze aller drie getest achter elkaar in de zelfde omstandigheden en de Master Aircrew props zijn het stilst en draaien als de drone stil hangt 100 tpm minder dan de standaard props en zijn aanmerkelijk stiller en de drone reageert prettiger!
Dus voor mij alleen nog Master Airscrew!


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL en PaulJ
Persoonlijk zou ik op props niet bezuinigen, ik heb op mijn mp1 de standaard props en de low nois props van dji! Maar nu vlieg ik met de Master Airscrew props!
Voor mij niks anders meer ik heb ze aller drie getest achter elkaar in de zelfde omstandigheden en de Master Aircrew props zijn het stilst en draaien als de drone stil hangt 100 tpm minder dan de standaard props en zijn aanmerkelijk stiller en de drone reageert prettiger!
Dus voor mij alleen nog Master Airscrew!


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app




Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Uiteraard begrijp ik heel goed dat het niet aan te raden is om met een defecte propeller te blijven vliegen.
Volgens mij vliegt er niemand met de intentie om te crashen. In dat opzicht een overbodige opmerking.

Wat ik wil(de) weten is wat er dan precies defect kan gaan. Immers heb ik nog gevlogen nadat er een stuk van de propeller af was.
Als ik weet wat er kapot kan gaan, kan ik dat specifieke onderdeel of onderdelen extra goed onderzoeken.
 
Als één van de 2 propellerbladen een stukje ontbreekt, draait die propeller in onbelans. Beetje te vergelijken met een autowiel dat niet uitgebalanceerd is. Dit geeft trillingen en die zijn niet goed voor de motor of de lagers can de motor. Gevolg is vlugger slijtage van de betreffende motor. Dus niet doen en best vervangen.