Hoe achterhalen hoevaak een Mavic in gebruikt?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Pieter

New Member
Lid geworden
28 dec 2017
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
63
Locatie
Tilburg
Ik wil een gebruikte Mavic Pro kopen. Is er een manier om te achterhalen hoeveel vlieguren de drone heeft? Of hoevaak de accu is opgeladen?
 
Volgens mij registreert de drone via de controleren het aantal vlieguren.
Controleren hoe vaak de accu geladen is m.i niet.
Het aantal vlieguren geeft wel inzicht in de gebruiks frequentie.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Screen shot van de flight log in de DJI GO app zou een aardige indicatie zijn van hoe vaak het ding is gebruikt. is echter niet 100% waterdicht. Mavic's bestaan nog niet zo heel lang en als men de batterijen niet heeft mishandeld dan zullen de batterijen het nog wel een tijdje volhouden. Belangrijker is dat men de drone (met name de gimbal) nergens tegen aan heeft gevlogen. Daar kunnen die dingen nl. niet goed tegen. Mocht je ellende met electronica of gimbal krijgen dan wordt het een dure hobby om dat op te lossen. Dus: eerst een proef vlucht van 18 minuten maken en resultaat op een PC/MAC bekijken. Als de batterij het bij een normale vlucht niet 18 minuten vol houdt dan is er iets mis.
 
  • Leuk
Waarderingen: vayreda
Helemaal juist, ga ook af op de eerste indruk van de verkoper en niet laten opsturen. In Ede zit een bedrijf dat reparaties aan de Mavic kan doen.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Proefvlucht van 20 minuten is zinloos want ook dat kan je zien in de data. Ook kan je de data resetten zodat het anders lijkt dan het is. Dus gewoon logisch verstand gebruiken, de vliegdata vergelijken met accu ladingen. Ga je uit van gemiddeld 15 minuten vliegtijd zal dat opgeteld dus meer moeten zijn dan de data aangeeft.
Anders klopt er iets niet.
 
Kun je zeker zien in de software en ook hoe vaak de accu zijn opgeladen. Maar dat zit in een ander menu weer.

Zie foto.
7dec0d2a88b915fb6e4196d8536219cb.jpg



Ook na 152 vluchten geen probleem met accu’s
Accu’s vertonen nog geen slijtage met mijn 3 accu’s

Drone heeft ook nog nooit een probleem gehad.

Hou daar dus rekening meer met de aanschaf van een 2dehands drone. Dat de accu ladingen niet altijd iets zeggen.


Gr Henk


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
Kun je zeker zien in de software en ook hoe vaak de accu zijn opgeladen. Maar dat zit in een ander menu weer.

Zie foto.
7dec0d2a88b915fb6e4196d8536219cb.jpg



Ook na 152 vluchten geen probleem met accu’s
Accu’s vertonen nog geen slijtage met mijn 3 accu’s

Drone heeft ook nog nooit een probleem gehad.

Hou daar dus rekening meer met de aanschaf van een 2dehands drone. Dat de accu ladingen niet altijd iets zeggen.


Gr Henk


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app

Probleem is als je de software reset alles weer van voor af aan gaat registreren. Pak maar eens andere tablet met ander emailadres en activeer maar op je drone.
MIjn beste accu is 54x geladen, superding en geen idee waarom die nog zo goed is. Laadcyclus is dus niet altijd bepalend voor hoe je accu nog is.
 
Hmm, ja daar heb je ook gelijk in maar je kunt wel zien hoe vaak de accu geladen is geweer dit Kun je niet wissen. Dus daaraan kun je wel zien hoe lang de drone ongeveer gevlogen heeft. Ik neem aan dat die man zijn drone met alle accu’s verkoopt. Maar dit is natuurlijk ook geen garantie. Dus lastig

Gr
Henk


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Hmm, ja daar heb je ook gelijk in maar je kunt wel zien hoe vaak de accu geladen is geweer dit Kun je niet wissen. Dus daaraan kun je wel zien hoe lang de drone ongeveer gevlogen heeft. Ik neem aan dat die man zijn drone met alle accu’s verkoopt. Maar dit is natuurlijk ook geen garantie. Dus lastig

Gr
Henk


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app

Dat bedoel ik dus ook, gewoon de accu's vergelijken met de geregistreerde vliegtijd. Dat moet redelijk overeenkomen. Komt dat niet redelijk overeen heeft hij of meer accu's of de boel lopen resetten. Die accu's resetten gaat dacht ik niet.