Henschotermeer Woudenberg 3.0

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Erwin

Active Member
Lid geworden
2 nov 2016
Berichten
100
Waarderingsscore
41
Punten
28
Leeftijd
30
Locatie
Leersum
Al vaker hier gefilmd, maar het blijft een erg mooie plek!
en ook lekker dicht bij mijn huis. enjoy!
 
  • Leuk
Waarderingen: DGA_NL
Ik neem aan dat hij dat niet zo bedoeld.. En om antwoord te geven daarop: ja zolang er geen mensenmassa's zijn mag je daar gewoon vliegen!
 
Een stukje Malediven in Nederland. Idd een erg mooie plek.
 
  • Leuk
Waarderingen: Erwin
Dat bedoelde ik ook. Dan wordt het een keer tijd om de auto te pakken. Tnx
 
Top, parkeer dan iets verder dan de betaalde parkeerplaats dan kost het niks:)
 
  • Leuk
Waarderingen: vayreda
In het terreinregelement van 2019 (en 2018 ook, heb ik gezien toen dat SBS6 programma Drone Master werd uitgezonden) staat expliciet dat alle gebruik van radiografisch bestuurbare voertuigen, vaartuigen, en vliegtuigen (expliciet ook drone genoemd) niet zijn toegestaan door de eigenaar/exploitant van het dagrecreatieterrein.

Lees artikel 5.7 in het volledige regelement (PDF te downloaden van Reglement | Recreatiegebied Henschotermeer met de knop onderaan) er maar eens op na...

Geen idee hoe rechtsgeldig dit is bij het overvliegen van het gebied na opstijgen buiten het gebied (praktisch mogelijk lastig, met VLOS-regels en de vele bomen in het gebied), maar opstijgen van/landen op het terrein tijdens open dagrecreatie wordt blijkbaar niet op prijs gesteld.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Erwin
Sinds ruim een half jaar is het terrein voorzien van een omheining, en moet er entreegeld betaald worden. Sindsdien kom ik er dus ook niet meer met mn drone. De regels zoals je hier aangeeft had ik alleen zelf nog niet gezien.
 
Vandaag met een aantal mensen van de Drone Fanatics groep geweest. Net als bij de Pyramide van Austerlitz is het met dit schitterende weer buiten het seizoen prima te doen. Niet teveel mensen, niemand keek echt op of om, geen controle. Beelden volgen nog wel.
 
In het terreinregelement van 2019 (en 2018 ook, heb ik gezien toen dat SBS6 programma Drone Master werd uitgezonden) staat expliciet dat alle gebruik van radiografisch bestuurbare voertuigen, vaartuigen, en vliegtuigen (expliciet ook drone genoemd) niet zijn toegestaan door de eigenaar/exploitant van het dagrecreatieterrein.

Lees artikel 5.7 in het volledige regelement (PDF te downloaden van Reglement | Recreatiegebied Henschotermeer met de knop onderaan) er maar eens op na...

Geen idee hoe rechtsgeldig dit is bij het overvliegen van het gebied na opstijgen buiten het gebied (praktisch mogelijk lastig, met VLOS-regels en de vele bomen in het gebied), maar opstijgen van/landen op het terrein tijdens open dagrecreatie wordt blijkbaar niet op prijs gesteld.

Gewoon vanuit de hand opstijgen en landen, dan ben je nooit in aanraking geweest met het grondgebied. Wel uit de bomen blijven anders gaat de vlieger niet op.

Langzaam wordt alles dichtgetimmerd, en moeten we steeds creatiever worden om nog ergens leuk te kunnen vliegen.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Gewoon vanuit de hand opstijgen en landen, dan ben je nooit in aanraking geweest met het grondgebied. Wel uit de bomen blijven anders gaat de vlieger niet op.

Langzaam wordt alles dichtgetimmerd, en moeten we steeds creatiever worden om nog ergens leuk te kunnen vliegen.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
Of een ontheffing aanvragen kan nog steeds bij het henschotermeer

Verzonden met mijn FIG-LX1 en de Dronepilots.nl app
 
Of een ontheffing aanvragen kan nog steeds bij het henschotermeer

Verzonden met mijn FIG-LX1 en de Dronepilots.nl app
Waar vraag je die ontheffing dan aan?

En over parkeren, volgens mij kan je nergens in de buurt meer normaal parkeren en moet je voor een paar minuten staan daar al een dagtarief betalen. Jammer dat dit soort stukjes mooi NL het hele jaar slecht bereikbaar worden gemaakt, in de zomer snap ik het qua drukte maar in de winter/herfst zou je wandelaars niet zo moeten wegjagen.
 
En over parkeren, volgens mij kan je nergens in de buurt meer normaal parkeren en moet je voor een paar minuten staan daar al een dagtarief betalen.

Dat is dus niet (helemaal) correct.

Parkeren was afgelopen weekend volgens mij €3 per uur, met dagtarief van €10 (dat je binnen twee uur nog mag gaan betalen, voor je aan uurtarief vast zit voor de rest van de dag). In huidige off-season buiten afgeladen vakantietijd in de zomer verder geen toegangsprijs tot het gebied zelf. Voor zo'n groot en zo te zien mooi onderhouden gebied niet eens heel erg gruwelijk duur, gek genoeg..

Ik was iets minder dan €6 kwijt voor de retourwandeling parkeerplaats-entree-eiland en het rustigaan vliegen van vier Spark accu's.
 
Waar vraag je die ontheffing dan aan?

En over parkeren, volgens mij kan je nergens in de buurt meer normaal parkeren en moet je voor een paar minuten staan daar al een dagtarief betalen. Jammer dat dit soort stukjes mooi NL het hele jaar slecht bereikbaar worden gemaakt, in de zomer snap ik het qua drukte maar in de winter/herfst zou je wandelaars niet zo moeten wegjagen.
Bij de beheerder op de website staat een e mail adres waarnaar je kunt mailen

Verzonden met mijn FIG-LX1 en de Dronepilots.nl app
 
Dat is dus niet (helemaal) correct.

Parkeren was afgelopen weekend volgens mij €3 per uur, met dagtarief van €10 (dat je binnen twee uur nog mag gaan betalen, voor je aan uurtarief vast zit voor de rest van de dag). In huidige off-season buiten afgeladen vakantietijd in de zomer verder geen toegangsprijs tot het gebied zelf. Voor zo'n groot en zo te zien mooi onderhouden gebied niet eens heel erg gruwelijk duur, gek genoeg..

Ik was iets minder dan €6 kwijt voor de retourwandeling parkeerplaats-entree-eiland en het rustigaan vliegen van vier Spark accu's.

Bedankt voor de tip, ik was in de veronderstelling dat je meteen aan het dagtarief zat. Vandaag dus 1 van de volgeladen accu's daar kunnen leegvliegen en wat mooie beelden gemaakt.
Gelukkig nog niet al te druk, maar zeker een plaatje en al helemaal vanuit de lucht!
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr